Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Powstaje obwodnica Szczecinka. Nasz raport z placu budowy [zdjęcia, wideo]

Rajmund Wełnic
Rajmund Wełnic
Roboty posuwają się wzdłuż całej, 12-kilometrowej trasy obwodnicy Szczecinka w ciągu drogi krajowej nr 11. Stopień zaawansowania jest różny, ale chyba najbardziej widoczne są roboty przy obiektach mostowych – wiadukcie nad linią kolejową na Słupsk i mostem nad Niezdobną, której brzegi są już nawet spięte. Raźno posuwają się także prace przy przejściu ekologicznym w rejonie ulicy Leśnej, gdzie powstaje również węzeł drogowy Szczecinek Wschód. Dodajmy, że te okolice to teraz – tak jak drugi węzeł Szczecinek Śródmieście przy ulicy Słupskiej – najważniejsze odcinki inwestycji. Wiążą się też niestety z utrudnieniami dla zmotoryzowanych: do później jesieni ulica Leśna na tym odcinku jest zamknięta, mieszkańcy Żółtnicy i innych miejscowości muszą korzystać z objazdu przez Omulną. Do końca marca inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, zapłaciła wykonawcom 80,5 miliona złotych, czyli ponad 30 procent całości kontraktu. Teraz te kwoty będą rosły szybko, bo front robót jest bardzo szeroki, sezon budowlany w pełni. Zakończył się także żmudny - i trwający prawie rok od formalnego rozpoczęcia inwestycji – proces zatwierdzania dokumentacji wykonawczej. - W razie potrzeby w ramach nadzoru autorskiego dokonywane są modyfikacje rozwiązań projektowych – informuje inwestor. Najbliższe miesiące będą kluczowe dla dotrzymania terminu (wiosna 2019 roku) ukończenia zadania. - Przede wszystkim od mobilizacji wykonawcy zależy, czy uda się zrealizować prace w terminie umownym – mówi Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału GDDKiK. - GDDKiA będzie mobilizować wykonawcę do prowadzenia robót z jak największą intensywnością. GDDKiA wyda na obwodnicę Szczecinka budowaną przez konsorcjum firm Eurovia i Warbud 322 mln zł. Liczba różnych podwykonawców przekroczyła setkę. Umowa na zaprojektowanie i wykonanie obejścia Szczecinka w standardzie drogi ekspresowe została podpisana jesienią 2015 roku. Na12-kilometrowej obwodnicy powstaną dwa węzły Szczecinek - Śródmieście i Szczecinek – Wschód, przebudowane zostaną krzyżujących się z obwodnicą drogi, inwestycja obejmuje też budowę rond i dróg wspomagających, oznakowania drogi ekspresowej i dróg związanych oraz wyposażenie drogi w m.in.: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenie drogi ekspresowej. Będą także rozbierane i przebudowywane istniejące obiekty, w tym infrastruktura kolejowa związana z likwidacją istniejących przejazdów kolejowych, budowane wiadukty, kładka dla pieszych, most nad Niedobną, estakada na odcinku torfowiska „Łąki nad Wilczym Kanałem”, przepusty drogowe, przejazdy oraz wjazdy awaryjne, kanalizacja deszczowa, oświetlenie, zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne.
Roboty posuwają się wzdłuż całej, 12-kilometrowej trasy obwodnicy Szczecinka w ciągu drogi krajowej nr 11. Stopień zaawansowania jest różny, ale chyba najbardziej widoczne są roboty przy obiektach mostowych – wiadukcie nad linią kolejową na Słupsk i mostem nad Niezdobną, której brzegi są już nawet spięte. Raźno posuwają się także prace przy przejściu ekologicznym w rejonie ulicy Leśnej, gdzie powstaje również węzeł drogowy Szczecinek Wschód. Dodajmy, że te okolice to teraz – tak jak drugi węzeł Szczecinek Śródmieście przy ulicy Słupskiej – najważniejsze odcinki inwestycji. Wiążą się też niestety z utrudnieniami dla zmotoryzowanych: do później jesieni ulica Leśna na tym odcinku jest zamknięta, mieszkańcy Żółtnicy i innych miejscowości muszą korzystać z objazdu przez Omulną. Do końca marca inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, zapłaciła wykonawcom 80,5 miliona złotych, czyli ponad 30 procent całości kontraktu. Teraz te kwoty będą rosły szybko, bo front robót jest bardzo szeroki, sezon budowlany w pełni. Zakończył się także żmudny - i trwający prawie rok od formalnego rozpoczęcia inwestycji – proces zatwierdzania dokumentacji wykonawczej. - W razie potrzeby w ramach nadzoru autorskiego dokonywane są modyfikacje rozwiązań projektowych – informuje inwestor. Najbliższe miesiące będą kluczowe dla dotrzymania terminu (wiosna 2019 roku) ukończenia zadania. - Przede wszystkim od mobilizacji wykonawcy zależy, czy uda się zrealizować prace w terminie umownym – mówi Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału GDDKiK. - GDDKiA będzie mobilizować wykonawcę do prowadzenia robót z jak największą intensywnością. GDDKiA wyda na obwodnicę Szczecinka budowaną przez konsorcjum firm Eurovia i Warbud 322 mln zł. Liczba różnych podwykonawców przekroczyła setkę. Umowa na zaprojektowanie i wykonanie obejścia Szczecinka w standardzie drogi ekspresowe została podpisana jesienią 2015 roku. Na12-kilometrowej obwodnicy powstaną dwa węzły Szczecinek - Śródmieście i Szczecinek – Wschód, przebudowane zostaną krzyżujących się z obwodnicą drogi, inwestycja obejmuje też budowę rond i dróg wspomagających, oznakowania drogi ekspresowej i dróg związanych oraz wyposażenie drogi w m.in.: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenie drogi ekspresowej. Będą także rozbierane i przebudowywane istniejące obiekty, w tym infrastruktura kolejowa związana z likwidacją istniejących przejazdów kolejowych, budowane wiadukty, kładka dla pieszych, most nad Niedobną, estakada na odcinku torfowiska „Łąki nad Wilczym Kanałem”, przepusty drogowe, przejazdy oraz wjazdy awaryjne, kanalizacja deszczowa, oświetlenie, zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne. Rajmund Wełnic
Trwają wytężone prace na budowie obwodnicy Szczecinka. Drogowcy uwijają się jak w ukropie.

Roboty posuwają się wzdłuż całej, 12-kilometrowej trasy obwodnicy Szczecinka w ciągu drogi krajowej nr 11. Stopień zaawansowania jest różny, ale chyba najbardziej widoczne są roboty przy obiektach mostowych – wiadukcie nad linią kolejową na Słupsk i mostem nad Niezdobną, której brzegi są już nawet spięte. Raźno posuwają się także prace przy przejściu ekologicznym w rejonie ulicy Leśnej, gdzie powstaje również węzeł drogowy Szczecinek Wschód.

Dodajmy, że te okolice to teraz – tak jak drugi węzeł Szczecinek Śródmieście przy ulicy Słupskiej – najważniejsze odcinki inwestycji. Wiążą się też niestety z utrudnieniami dla zmotoryzowanych: do później jesieni ulica Leśna na tym odcinku jest zamknięta, mieszkańcy Żółtnicy i innych miejscowości muszą korzystać z objazdu przez Omulną.

Do końca marca inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, zapłaciła wykonawcom 80,5 miliona złotych, czyli ponad 30 procent całości kontraktu. Teraz te kwoty będą rosły szybko, bo front robót jest bardzo szeroki, sezon budowlany w pełni. Zakończył się także żmudny - i trwający prawie rok od formalnego rozpoczęcia inwestycji – proces zatwierdzania dokumentacji wykonawczej. - W razie potrzeby w ramach nadzoru autorskiego dokonywane są modyfikacje rozwiązań projektowych – informuje inwestor.

Najbliższe miesiące będą kluczowe dla dotrzymania terminu (wiosna 2019 roku) ukończenia zadania. - Przede wszystkim od mobilizacji wykonawcy zależy, czy uda się zrealizować prace w terminie umownym – mówi Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału GDDKiK. - GDDKiA będzie mobilizować wykonawcę do prowadzenia robót z jak największą intensywnością.
GDDKiA wyda na obwodnicę Szczecinka budowaną przez konsorcjum firm Eurovia i Warbud 322 mln zł. Liczba różnych podwykonawców przekroczyła setkę.

Umowa na zaprojektowanie i wykonanie obejścia Szczecinka w standardzie drogi ekspresowe została podpisana jesienią 2015 roku. Na12-kilometrowej obwodnicy powstaną dwa węzły Szczecinek - Śródmieście i Szczecinek – Wschód, przebudowane zostaną krzyżujących się z obwodnicą drogi, inwestycja obejmuje też budowę rond i dróg wspomagających, oznakowania drogi ekspresowej i dróg związanych oraz wyposażenie drogi w m.in.: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenie drogi ekspresowej.

Będą także rozbierane i przebudowywane istniejące obiekty, w tym infrastruktura kolejowa związana z likwidacją istniejących przejazdów kolejowych, budowane wiadukty, kładka dla pieszych, most nad Niedobą, estakada na odcinku torfowiska „Łąki nad Wilczym Kanałem”, przepusty drogowe, przejazdy oraz wjazdy awaryjne, kanalizacja deszczowa, oświetlenie, zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne.

POLECAMY:

Gk24.pl

Zachęcamy również do korzystania z prenumeraty cyfrowej Głosu Koszalińskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!