reklama

PRAWO JAZDY PRAWO JAZDY do zmiany. Wymiana prawa jazdy? 6 zmian w prawie jazdy, które wejdą w życie w 2019!

a.w.
Do tej pory było tak, że egzamin zakończyło mogło popełnienie tego samego błędu dwa razy. Egzaminator skrupulatnie wypełniał formularz, a jeśli przy tym samym manewrze pojawiły się dwa błędy przerywał egzamin i zapraszał do zawrócenia do ośrodka lub przesiadał się z egzaminowanym i sam odwoził do go WORDu. W ramach nowych zasad egzamin miałby wyglądać nieco inaczej. Każdy błąd to lekcja a godziny spędzone za kierownicą sprawiają, że młodzi kierowcy czują się pewniej na drodze. Egzamin na prawo jazdy według nowych zasad będzie prowadzony zawsze do końca, nawet jeśli osoba egzaminowana popełniła dwa błędy co skutkuje negatywnym zaliczeniem egzaminu. Ta zmiana ma motywować do ciągłej nauki i poprawiania błędów własnych. Egzamin ma być również dodatkową praktyką. Zmiana ma poparci wielu grup interesów. motofakty / Polska Press
PRAWO JAZDY 2019 Ile kosztuje wymiana prawa jazdy? W 2019 czekają nas zmiany w prawie jazdy, w tym w egzaminie na prawo jazdy. Zmiany w prawie jazdy 2019 były zapowiadane już wcześniej, kilka z nich weszło już w życie, inne dalej są w trakcie wdrażania. Sprawdź, jakie zmiany w prawie jazdy 2019 obowiązują od dziś, a o jakich dyskutują posłowie w Sejmie i specjaliści. Nowy projekt zmian w prawie jazdy ma ukrócić proceder oblewania kursantów podczas egzaminów na prawo jazdy. Kiedy możemy się spodziewać nowych wytycznych dla WORD?

PRAWO JAZDY 2019. Zmiany, które wchodzą w życie

Zmiany w prawie jazdy, o których mówi się już od co najmniej roku wiążą się z egzaminami na prawo jazdy. Odnoszą się zarówno do instruktorów nauki jazdy, przyszłych kierowców jak i egzaminatorów, którzy współpracują z Wojewódzkimi Ośrodkami Ruchu Drogowego.

Z doniesień medialnych wynika, że projekt ustawy o zmianach w prawie jazdy jest już przygotowany. Aktualnie trwają konsultacje z reprezentantami instruktorów nauki jazdy i egzaminatorów. Jest szansa, że gotowy projekt trafi pod obrady Sejmu i Senatu jeszcze w tym roku.

Prawo jazdy do poprawki

Statystyka nie kłamie. Polska jest daleko w tyle w raportach zdawalności egzaminów na prawo jazdy. Taka sytuacja nie zawsze wynika z małych umiejętności kursantów i przyszłych kierowców. W Polsce egzamin na prawo jazdy zdaje średnio 35 % podchodzących do niego osób. W Wielkiej Brytanii podobny egzamin, umożliwiający prowadzenie samochodu zdaje prawie połowa kursantów (47 %) a w Niemczech rekordowo nawet 70 %. Na ile możemy brać przykład z naszych zachodnich sąsiadów i mieć wpływ na sytuację? Jakie zmiany w prawie jazdy są potrzebne, żeby niepokojący trend się odwrócił?

Prawo jazdy – kurs jak zdać egzamin?

Jedną z bolączek obecnego stanu rzeczy jest podejście do kursu na prawo jazdy i samego egzaminu. Instruktorzy, którzy przygotowują przyszłych kierowców do egzaminu od dawna narzekają na fakt, że w praktyce nie uczą jak bezpiecznie jeździć tylko jak skutecznie zdać egzamin. Podobne przekonanie jest u osób, które decydują się na kurs na prawo jazdy. Większość z nich jest zdania, że kurs nie uczy jeździć. Żeby skutecznie reagować w sytuacjach nagłych lub przy gwałtownej zmianie pogody trzeba udać się na specjalne kursy np. jazdy w poślizgu czy z łańcuchami w terenach górskich.

Co wiesz o prowadzeniu auta zimą? QUIZ

Prawo jazdy 2019: mniej biurokracji

W trakcie egzaminu na prawo jazdy nie jest wymagana bezpieczna i płynna jazda (choć to oczywiście też podlega ocenie egzaminatora). Najważniejsze jest poprawne wykonywanie pojedynczych manewrów. Egzaminator zwraca też szczególną uwagę na dokładną interpretację przepisów. Na egzaminie nie ma błędów większych czy mniejszych, nieistotnych i zagrażających życiu. Jeden błąd skutkuje ostrzeżeniem, drugi wyklucza z dalszej części egzaminu.

Egzaminatorzy literalnie podchodzą do przepisów kodeksu drogowego w trakcie egzaminu, ponieważ to się po prostu opłaca. Większość wpłat do Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego to właśnie opłaty za egzamin na prawo jazdy. Z raportu NIK sporządzonego w 2016 roku wynika, że aż 88 % dochodów WORD-ów pochodzi z egzaminów, z czego prawie 70 % to egzaminy poprawkowe.

CZYTAJ TAKŻE: Nowy Kodeks Drogowy 2018. Sprawdź, co już się zmieniło
Poseł Prawa i Sprawiedliwości Jan Mosiński w rozmowie z dziennikarzem TVN24bis komentował, że obecna sytuacja związana z dużą ilością egzaminów poprawkowych jest patologiczna. Receptą na tę sytuację ma być m.in. zmiana sposobu finansowania WORD-ów. Partia rządząca chce, by ośrodki te były finansowane przez wojewodę, czyli z budżetu państwa. Wynagrodzenia egzaminatorów miałyby być określane odgórnie, bez związku z ilością przeprowadzonych egzaminów.

Prawo jazdy 2019: zmiany już w tym roku?

Projekt ustawy jest już w procesie legislacyjnym. Projekt zmiany finansowania egzaminatorów jest gotowy, w tym momencie jest dyskutowany z tkanką społeczną,czyli przedstawicielami środowiska instruktorów nauki jazdy oraz egzaminatorów. Kolejnych kroków, w tym złożenia projektu w Sejmie oraz głosowania możemy się spodziewać jeszcze w tym roku.

Prawo jazdy: zmiany

Czego możemy się spodziewać w tym roku? Czy zmiany w prawie jazdy wejdą w życie? Dyskusja o zmianach trwa już co najmniej od roku. O tym się mówiło w 2018 roku.

Dojenie krowy i wymuszanie pierwszeństwa. Top 11 błędów pope...

Wideo

Materiał oryginalny: PRAWO JAZDY PRAWO JAZDY do zmiany. Wymiana prawa jazdy? 6 zmian w prawie jazdy, które wejdą w życie w 2019! - Dziennik Łódzki

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 322

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tomek 47.
2019-03-01T14:51:30 01:00, Maj:

Debili nie ma co komentować. Przy takim zrytym toku rozumowania zawsze będziemy 100 lat za murzynami. Właśnie tacy skurwiele powodują najwięcej wypadków. Trzeba w końcu zmienić prawo w tym kraju za brawurę i chamstwo na drodze zabierać prawko dożywotnio.

Im więcej wypadków tym lepiej i napuszczanie ludzi na siebie trwa w najlepsze. Z instruktorami to jak z lekarzami. Żaden cię nie nauczy jeździć żaden cię nie wyleczy. Bo liczy się tylko kasa. Z jednymi i drugimi miałem do czynienia to swoje wiem. Pacjencie lecz się sam, kursancie ucz się sam.

G
Gość w dom
2019-03-15T13:12:24 01:00, Gość:

Właśnie - jechałem w Lublinie ulicą Andersa , zatrzymałem się przed przejściem dla pieszych bo dwoje osób oczekiwało na przejście a po mojej prawel L-ka jakby nigdy nic w najlepsze sobie pojechała . Innym razem jadąc tą samą ulicą dojeżdżałem do skrzyżowania ze Spółdzielczości Pracy

gdzie dla skrętu w lewo było czerwone światło ale nie przeszkadzało to kierowcy z policyjnego busa aby sobie pojechać jakby nigdy nic. Przez prawie 4-lata jeździłem po niemieckich drogach i tam jak tylko przechodzeń znalazł się na wysokości przejscia to się zatrzymywałem bo tak nakazywało prawo

PIS chce wprowadzić ze jak pieszy znajdzie się w obrębie przejścia, to każdy kierowca będzie musiał się zatrzymać. Kurwa ludzie non stop łażą koło przejść albo stoją i gadają sobie o dupie Maryni. To kierowcy będą stali do północy bo ktoś gdzieś sobie stoi i dłubie w nosie.

P
Piotrek 46
2019-03-26T15:31:05 01:00, kaaska94:

Tak, i niestety zwykle na niekorzyść zdającego. Już teraz polski egzamin na prawo jazdy uznawany jest za najtrudniejszy w europie jak nie na świecie... Współczuję każdemu kto się z tym męczy. Ja na szczęście zdawałam kilka ładnych lat temu i byłam dobrze przygotowana po moim osk szkoła jazdy bytom i nie bałam się. Moja młodsza o 12 lat siostra zdawała w tym roku i to jakieś okropieństwo co zrobili za chore przepisy. A na dodatek egzaminatorzy którzy robią sobie jaja ze zdających i uwalają na potęgę albo stresują zdających do tego stopnia żeby popełnili błąd i nie zdali...

Najtrudniejszy? On jest już tak uproszczony że łatwiej już nie można! Przed 2015 rokiem to była jatka później pod naciskiem opinii publicznej, WORD-y zaczęły puszczać każdego na egzaminie. Nie ważne czy umie prowadzić auto czy nie. Mi babka wymusiła i wpadłem do rowu. I co i zdała egzamin!

W
Wiki
2019-04-11T23:35:56 02:00, Gość 76:

Z Wielkiej Brytanii to lepiej nie brać przykładu. I jakoś nie mogę uwierzyć że tylko 47% podchodzących do egzaminu go zdaje.Ponieważ większość nie potrafi jeździć i nie wie jak się zachować na drodze w nie typowej sytuacji,np jak jedzie jakieś auto na sygnale.

Dokładnie a u nas, zaraz po egzaminie babka kupuję wielkiego suva i nie radzi sobie w jego prowadzeniu. Ale ma większego i to sie tylko dla niej liczy.

O
Olek

70% kierowców to kobiety! Szok normalnie, i dlatego są takie korki i zatory na drogach. bo WORDy puszczają na egzaminach każdego.

E
Ela
2019-04-24T08:02:10 02:00, Gość:

wystarczy wprowadzić rozwiązania z USA przyjeżdża się swoim lub pożyczonym samochodem i na nim się zdaje krótki test badanie wzroku , i nie trzeba utrzymywać bazy pojazu serwisować co zmniejszy koszty egzaminu , co Wy na to ?

I zobacz ile ludzi ginie w wypadkach w USA. To istna plaga na ich drogach. Zresztą jakie oni maja warunki drogowe a jakie my!

E
Eryk.

No to może prawka dawać w ogóle bez egzaminu? Teraz zdanie jest tak łatwe, że największa ciamajda zda go bez problemu. Widać ile aut nam przybyło na drogach. W życiu wystarczy jeden błąd na drodze i już ludzie giną. Ale w WORD to jak w GTA ma się drugie życie.

S
Szofer
2019-03-26T19:53:07 01:00, WaldekPom:

Problem w tych całych kursach na prawo jazdy to jest taki, że w ciągu 30 godzin jazdy nie da się nauczyć prowadzić pojazdu.  I już!Toż to szkolenie trzeba zmienić, a nie przepisy...

Da ale nie wszystkich. Trzeba rozliczac ibinstruktorów ale wszystkich jak w niemczech. Niska zdawalność instruktor zdsje egzamin i tam niema że 30 h i kwit niezaleznie czy gotowy czy nie. TYLKO INSTRUKTOR MUSI STWIERDZIĆ ZE UMNIE INACZEJ NIE PUŚCI. A unas pójdzie do innego.

S
Szofer
, Gość:

7 raz na C plus E złodzieje i tyle.

2019-04-21T06:53:24 02:00, Gregor:

A czemu 7

Bo nie nauczyl się tylko kupil kwit. Ja za pierwszyn c i ce przeciesz to proste. Tylko potyczkach wystarczy nie jeździć.

G
Gość

wystarczy wprowadzić rozwiązania z USA przyjeżdża się swoim lub pożyczonym samochodem i na nim się zdaje krótki test badanie wzroku , i nie trzeba utrzymywać bazy pojazu serwisować co zmniejszy koszty egzaminu , co Wy na to ?

G
Gregor
, Jolo:

Ja będę zdawać poraz drugi

Nie wiem dlaczego, ale jak jeżdżę z instruktorem to jadę płynnie. Kiedy wsiadłam do auta w WORDzie, to oblalam już na placu manewrowym.Jak dla mnie to place powinni zlikwidować. Gdzie w życiu codziennym są tak idealnie równe linie i łuki?Łuk to nic innego jak wyjazd z parkingu na drogę tyłem.Powinno się uczyć ludzi wszystkiego w ruchu drogowym tak jak jest na codzień a nie na jakimś placu. Dotkniesz pacholek i koniec egzaminu. Musza zrobić z tym wszystkim porządek bo oblewaja za byle co.. A to kosztowne jest przecież dla zdajacego, bo kurs drogi jest a jak się nie zda za pierwszym razem to trzeba bulic za każdy niezdatny egzamin. Co do instruktorów...czuje się niedouczona i wiem że muszę jeszcze poćwiczyć by być dobrym kierowcom. Tylko że znów to się wiąże z kosztami.. Każda dodatkowa godzina to ok. 45.. 50 zł.

Bardzo tanio

G
Gregor
, jk:

To jest monopol , państwowo - prywatny drogowy biznes ...

Dano mu ogromne możliwości ale tak naprawdę za nic nie odpowiadają !!!

Zwykła firma daje gwarancję na swoje usługi ...

Jakie gwarancje dają te WORDY ?

Powinna nastąpić likwidacja ich monopolu , zmiana zasad .

Ustanowić należy konkurencję i żądać gwarancji jakości .

Tej jakości nie widzę dziś na naszych drogach ....

Wypowiedź bez sensu OSK szkoli a Word egzaminuje

G
Gregor
, Tymo:

To samo wymuszanie poprawkowych egzaminow jest nie tylko w WORD-ach ale i w OSK-szkoly sa od szkolenia a nie od zdawania egzaminów.

To już mont everest glupoty

G
Gregor
, Zbigniew Skowroński:

Zbigniew- Samochodów na drogach ciągle przybywa! Ludzie się ciągle gdzieś spieszą!! Korki i ciągłe remonty dróg, objazdy wyzwalają agresję, zwłaszcza u młodych kierowców! Tranzyt dużych Tirów, ich wzajemne się wyprzedzanie powoduje dodatkowe zagrożenie na wąskich drogach! Będzie niestety coraz trudniej się poruszać po naszych polskich drogach! WORD-y powinny egzaminować przyszłych kierowców na pojazdach, na których się szkolono w OŚK!!! To podstawa!! Należy uprościć tzw. KOPERTĘ, na której oblewa najwięcej adeptów kategorii B!!

Co to koperta??

Szkole 1998 i kiedyś pamietam była na placu. Od 2004 nie ma czegoś takiego

G
Gregor
, Kierowiec:

Najgorsze jest to że na kursach uczą jak zdać a na egzaminach dbają o to by nie zdać bo to jest dodatkowa kasa i brutalnie to wykorzystują . Pracownik ma być pracownikiem państwowym na etacie ze stałą gazą !!A nagminna "niezdawalność"powinna być "zauważana "i rozliczana , bo wcale to nie podnosi bezpieczeństwa , kultury jazdy czy wiedzy , przykład Anglia czy lata 70 w Polsce !!

Powiem w ty zakresie powinien wypowiedzieć ktoś kto szkoli lub egzaminuje

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3