Chodzi o projekt pod nazwą "Matematycznie zakręceni". - W partnerstwie z Przedszkolem nr 16 i naukowcami Politechniki Koszalińskiej opracowaliśmy program edukacyjny, dzięki któremu poprzez gry i zabawy rozbudzamy w przedszkolakach chęć nauki matematyki oraz... kodowania - mówi nam Iwona Łotysz, konsultant ds. edukacji elementarnej w Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie.
Pani Iwona kierowała całym projektem, realizowanym przez doradców metodycznych z Pracowni Edukacji Elementarnej, Artystycznej i Wychowania Fizycznego w CEN.
- Zaproponowaliśmy dzieciom aktywną formę nauki matematyki, tak, by ta edukacja była zabawą, przyjemnością, a nie obowiązkiem - słyszymy.
Co ważne, ten koszaliński program został właśnie nagrodzony pierwszym miejscem w tegorocznej edycji konkursu Innowacyjny Samorząd 2024.
Jak więc poprzez gry i zabawy rozbudzić w przedszkolakach chęć nauki matematyki i kodowania?
- Nasze działania koncentrują się na wykorzystywaniu gier planszowych, które dodatkowo sami robimy, a także eksperymentów matematycznych oraz elementów kodowania w edukacji matematycznej najmłodszych dzieci - wyjaśnia Iwona Łotysz.
- Sporo jest w tym także ruchu, zajęć niestacjonarnych.
"Matematycznie zakręceni" to program przeznaczony dla przedszkoli i klas I-III województwa zachodniopomorskiego. Celem programu - wyjaśniają jego twórcy - jest również doskonalenie kompetencji nauczycieli w zakresie wprowadzania dziecka w świat matematyki.
Na rok szkolny 2024/2025 planowana jest kolejna edycja programu, zatytułowana "Mistrz kodowania i robotyki". O szczegóły nauczyciele i dyrektorzy placówek edukacyjnych w Polsce mogą pytać w CEN.
![od 7 lat](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.0/images/video_restrictions/7.webp)
Znaleziono ślady ptasiej grypy w Teksasie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?