Obecnie na przebudowywanym węźle została zabetonowana płyta wiadukt dla jezdni "10" w stronę Stargardu. Prowadzone są dalsze roboty przy obiekcie i na dojazdach. Kończone są również pozostałe do wykonania łącznice. Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, zakończenie prac planowane jest w lipcu 2022 roku.
- Po przebudowie węzeł będzie miał nowe, szersze wiadukty, pod którymi będzie miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady (dzięki którym poprawi się płynność przejazdu przez węzeł), ale także na nowe jezdnie zbiorczo-rozprowadzające - wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA. - W rejonie węzła, starą betonową nawierzchnię autostrady zastąpi nowa nawierzchnia bitumiczna. Nowe łącznice będą miały łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało. W efekcie powstanie większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Prace na węźle prowadzi firma Budimex. Koszt prac to ok. 59,9 mln złotych. Dodajmy, że w ramach wcześniejszych etapów robót, zrealizowanych po odstąpieniu od umowy z pierwotnym wykonawcą inwestycji - Energopolem Szczecin, powstały dwie nowe łącznice po północnej stronie węzła (Stargard - Świnoujście i Świnoujście - Szczecin) oraz nowy wiadukt nad autostradą w ciągu przebudowanej jezdni DK10 w stronę Szczecina.
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?