Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przetarg na S11 Szczecinek - Bobolice. Na tę chwilę długo czekaliśmy [zdjęcia]

Rajmund Wełnic
Rajmund Wełnic
Przetarg na S11 Szczecinek - Bobolice. Na tę chwilę długo czekaliśmy
Przetarg na S11 Szczecinek - Bobolice. Na tę chwilę długo czekaliśmy GDDKIA
W poniedziałek (30 stycznia) oficjalne rozpoczęcie procedury przetargowej na budowę S11 Bobolice - Szczecinek.

Tego dnia przy powstającym węźle drogowym w Bobolicach oficjalnie i uroczyście rozpoczęta zostanie procedura przetargowa na budowę odcinka drogi ekspresowej S11 z Bobolic do Szczecinka. Miejsce jest nieprzypadkowe, bo do niego doprowadzona jest już nitka S11 samego Koszalina i stąd będzie zaczynać się fragment do Szczecinka. 48-kilometrowa część ekspresówki z Koszalina do Bobolic będzie przejezdna najpóźniej wczesną jesienią tego roku.

- Procedurę przetargową na odcinek z Bobolic do Szczecinka rozpoczyna wysłanie dokumentacji do publikacji w dzienniku urzędowym Unii Europejskiej – rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie Mateusz Grzeszczuk mówi, że wyłonienia wykonawcy i podpisania z nim umowy można się wtedy spodziewać w drugiej połowie roku 2023.

Finał zaś budowy 24-kilometrowego fragmentu S11 z Bobolic do Szczecinka przewidziano na rok 2026. Droga zaczynie się za bobolickim węzłem drogowym i biec będzie długimi fragmentami właściwie śladem DK11. Oczywiście nie wszędzie, i nawet tam gdzie przebieg S11 pokrywa się z DK11 nie oznacza to, że będzie to przebudowa samej krajówki. Np. w okolicach Wierzchowa, gdzie będzie jeden z dwóch węzłów drogowych (drugi to Szczecinek – Północ) S11 przejdzie między zabudowaniami wsi a jeziorem Wierzchowo, stosunkowo blisko jego brzegów. A więc kilkaset metrów na wschód od obecnej „jedenastki” przecinającej Wierzchowo i zamieniającej życie jego mieszkańców w koszmar. Ekspresówka dojdzie do Szczecinka w rejonie wspomnianego węzła drogowego ulokowanego nieco na północ od obecnego ronda, którym zaczyna się gotowa od 2019 roku obwodnica miasta w ciągu S11. W sumie powstanie tu 18 wiaduktów, dwie estakady, cztery mosty i trzy przejścia dla zwierząt.

To ostatni odcinek realizacyjny S11 w województwie zachodniopomorskim. Fragment S11 od Koszalina do Bobolic jest aktualnie w budowie i będzie gotowy wczesną jesienią 2023 roku (wspólny odcinek S6 i S11 od Kołobrzegu do Koszalina funkcjonuje już kilka lat).

Jeżeli chodzi o część S11 przecinającą Wielkopolskę, w tym jej północną część do Poznania, która najbardziej interesuje nasz region, to przygotowania są na różnym etapie. 145 kilometrów S11 od Szczecinka do zachodniej obwodnicy Poznania podzielonych jest na kilka odcinków: Szczecinek – Piła, obwodnica Piły i Ujścia, Ujście – Oborniki i Oborniki – Poznań. Wytyczone są przebiegi drogi w kilku wariantach, ale aby rozpocząć prace projektowe i geologiczne – a potem drogowe - konieczne są ważne decyzje środowiskowe. Poza ostatnim odcinkiem przez Poznaniem (tu przetarg na budowę planowany jest na jesień 2023) wciąż ich nie ma. Najgorzej na odcinku Piła – Ujście, gdzie od trzech lat postępowanie w sprawie decyzji środowiskowej jest zawieszone, bo od nowa trzeba robić raport i inwentaryzację środowiskową. Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie (np. protesty mieszkańców czy organizacji ekologicznych) to przetargi na odcinki wielkopolskie S11 – poza realizowanym szybciej odcinkiem z Obornik do Poznania - będą ogłaszane pod koniec 2024 roku. Przejazd całą ekspresówką znad morza do autostrady A2 będzie realny do roku 2027.

od 7 lat
Wideo

echodnia.eu W czerwcu wybory do Parlamentu Europejskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera