Mija luty, kolejny miesiąc remontu dworca kolejowego w Szczecinku, który ruszył w lecie zeszłego roku.
- Można powiedzieć, że na dziś mamy przekroczone 35 procent zaplanowanych robót -
mówi Marek Wieczorek, kierownik budowy. Prace przebiegają zgodnie z planem – jedyny problem natrafiono w sali dawnej poczekali, gdzie po odkrywkach sklepienia i odsłonięciu m.in. historycznych kratownic, konserwator wstrzymał roboty do czasu ustalenia nowych rozwiązań dotyczących koncepcji konserwatorskiej. Konieczne będzie wydanie zamiennego pozwolenia budowlanego.
- Na dziś najważniejszy jest dla nas I etap, czyli ukończenie części pasażerskiej, z kasami, salą obsługi podróżnych i poczekalnią –
kierownik dodaje, że pozwoli to udostępnić dworzec pasażerom, aby nie musieli kolejnej zimy spędzać w oczekiwaniu na pociąg na peronach.
- Idea pozostaje taka sama: chcę, aby zarządcą tego obiektu była Samorządowa Agencja Promocji i Kultury –
mówi burmistrz Szczecinka Daniel Rak.
- Mamy plan, aby poza tą częścią, która będzie przeznaczona do obsługi pasażerów – mamy bardzo bogaty program i plan rozwoju działalności SAPiK-u, aby realizować swoje statutowe cele potrzebne są obiekty.
Przypomnijmy, że na zlecenie miasta, które przejęło dworzec od PKP, remontu podjęła się firma Adexbud PMB z Obornik. Będzie to kosztować 22,576 mln zł. Finał w roku 2025. Budynek dworca objęty jest ochroną konserwatorską. Pierwszą linię kolejową doprowadzono do Szczecinka w roku 1878, wtedy też powstał pierwszy budynek stacyjny. Zastąpił go z czasem znacznie bardziej okazały gmach. Nie wiadomo dokładnie kiedy powstał, ale stalowa belka znaleziona w stropie piwnicy z datą Bochum 1889 wskazuje, że była to końcówka XIX wieku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?