Kabina została całkowicie zmieniona. Wydłużono ją o 5,7 cm w celu zapewnienia wyższego komfortu, zwłaszcza dla osób wysokiego wzrostu. Rozwiązanie wnętrza zostało podyktowane dążeniem do zapewnienia ergonomii i dużej ilości praktycznych schowków. Producent zapewnia, że dużo uwagi poświęcono również jakości materiałów i montażu: materiały i tkaniny zostały odpowiednio dobrane, aby spełniały wymaganie trwałości podczas intensywnego użytkowania w związku.
W przeciwieństwie do poprzedniego modelu Mastera w tylnonapędowej wersji Maxi, który zbudowany był na niezależnej ramie podwozia, nowy model z napędem na tylną oś jest konstrukcją samonośną (podwozie jest zintegrowane z nadwoziem) o dużej wytrzymałości. Ten rodzaj nadwozia posiada liczne zalety: pozwala na zmniejszenie masy pojazdu, ograniczenie spalania i emisji spalin oraz polepszenie zwrotności i obniżenie progu ładunkowego przy jednoczesnym zwiększeniu ładowności samochodu.
Master z tylnym napędem będzie wyposażony w standardzie w system ESP (układ stablizujący tor jazdy), dostosowujący swe działanie do warunków jazdy i system ASR (zapobiegający poślizgowi kół napędzanych), co gwarantuje lepsze trzymanie się drogi i stabilne zachowanie samochodu w czasie jazdy z uwzględnieniem jego obciążenia. Dostępna w opcji blokada mechanizmu różnicowego ułatwia poruszanie się po grząskiej lub śliskiej nawierzchni.
(fot. Fot. Renault )
Pojazd będzie wyposażony w nowy, wysokoprężny silnik 2,3 l dCi, opracowany specjalnie dla potrzeb samochodów dostawczych. Jednostka napędowa dostępna będzie w trzech zakresach mocy: 100, 125 i 150 KM. Silnik w tych trzech wersjach będzie oferowany zarówno w wersjach z napędem przednim (z silnikiem montowanymi poprzecznie) i w wersjach z napędem tylnym (montowanym wzdłużnie).
Według deklaracji producenta nowy motor spala o 1 l/100 km mniej w stosunku do obecnego Mastera. Ponadto koszty obsługi technicznej auta są o 40 proc. niższe niż w przypadku jego poprzednika i należą do najniższych na rynku.
Master pojawi się w czterech długościach nadwozia i trzech wysokościach dachu, które umożliwią zaoferowanie 10 różnych pojemności części ładunkowej - od 8 do 17 m sześc.
Gama pojazdu wzbogaci się o wersję L4 (o pojemności ładowni do 17 m sześc.), wersję 3,5 t i 4,5 t z bliźniaczymi kołami tylnymi oraz nowe możliwości zabudowy.
Nowy Master będzie produkowany jako furgon, kombi, minibus, podwozie i platforma z kabiną. Ogółem pojazd będzie dostępny w ponad 350 wersjach nadwoziowo-tonażowych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?