We wspomnianych samochodach wykryto, że istnieje potencjalne niebezpieczeństwo pęknięcia spawu łączącego stopę pedału hamulca z jego dźwignią. Usterka może wystąpić w samochodach Renault Megane III i Scenic III wyprodukowanych w Hiszpanii, w okresie od 10 czerwca do 9 lipca 2009 r. oraz we Francji w okresie od 10 czerwca do 15 lipca 2009 r. Na rynku polskim sprzedano łącznie 145 egzemplarzy tych modeli.
Firma Renault Polska zobowiązała się do listownego poinformowania właścicieli ww. samochodu o zagrożeniach i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, gdzie zostanie przeprowadzona bezpłatna kontrola wykonania spawu. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości nastąpi wymiana kompletnego pedału hamulca na koszt producenta.
To już kolejna akcja serwisowa francuskiej marki w ciągu dwóch miesięcy. W październiku w modelach Twingo II, wyprodukowanych od 1 września 2008 r. do 28 lutego 2009 r. stwierdzono złe mocowanie fotela kierowcy. W Polsce podejrzanych jest 217 aut. Na początku listopada w modelach Trafik wykryto wadliwe zamontowane pasy bezpieczeństwa (auta wyprodukowane do 14 stycznia 2008 roku w Hiszpanii oraz do 12 marca 2008 r. w Wielkiej Brytanii). Na polskim rynku sprzedano 3420 tych pojazdów.
Problemy ma też Renault Koleos (auta wyprodukowane do 21 sierpnia 2009 r.), w których istnieje ryzyko awarii kolumny kierownicy. Kampania naprawcza dotyczy 883 egzemplarzy. Zaraz po tym poinformowano, że w Kangoo II i Sceniku II może szwankować wspomaganie układu kierowniczego. Usterka dotyczy modeli Scenic II, wyprodukowanych od stycznia 2006 roku do marca 2009 r. i Kangoo II wyprodukowanych do 15 stycznia 2009 r.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?