Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rewolucja komunikacyjna w centrum Szczecinka

Rajmund Wełnic
Rajmund Wełnic
Szkic nowej organizacji ruchu w rejonie ulic Jeziornej i Kościuszki w Szczecinku
Szkic nowej organizacji ruchu w rejonie ulic Jeziornej i Kościuszki w Szczecinku UM Szczecinek
Rewolucja w układzie komunikacyjnym centrum Szczecinka nieco zmieniona. Nie powstanie m.in. kłopotliwy przejazd przez deptak na przedłużeniu ulicy Junackiej.

O przymiarkach do poważnej reorganizacji ruchu samochodowego w śródmieściu Szczecinka już pisaliśmy. Ma to związek z budową na terenie dawnego targowiska Manhattan przy deptaku nowego centrum handlowego, ale nie tylko. Układ małych uliczek z czasów, gdy jeździły nimi furmanki od dawna jest już niewydolny. „Wąskie gardła” to ulica Parkowa – wąska, z trudem mijają się tu dwa auta oraz ulica Jeziorna, a raczej jej skrzyżowanie z Kościuszki, miejsce ciągłych wypadków i stłuczek.
Pomysł, aby usprawnić ruch zakładał początkowo budowę ronda na skrzyżowaniu Jeziornej i Kościuszki oraz wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na Parkowej przy jednoczesnej budowie nowej uliczki od Ordona do Junackiej, która miała „przebić” się przez deptak i połączyć z ulicą Jana Pawła II przez Podwale.

I właśnie to rozwiązanie było mocno problematyczne, na co zwracali nam uwagę chociażby mieszkańcy okolicznych kamienic. – Wyjazd z ulicy Junackiej zza rogu kamienic byłyby bardzo niebezpieczny zważywszy, że widoczność jest tu bardzo ograniczona – mówił jeden z lokatorów.

Drogowcy, którzy przygotowywali koncepcję nowego układu komunikacyjnego, doszli najwyraźniej do takich samych wniosków. Przejazdu przez deptak Bohaterów Warszawy na wysokości Junackiej nie będzie. Powstanie za to projektowana wcześniej uliczka od ulicy Ordona (miedzy hotelem Oskar a kamienicą). W otoczeniu powstaną parkingi. - Na projektowanych parkingach i drodze dojazdowej od ul Junackiej do Ordona przewiduje się wykonanie nowego odwodnienia – precyzuje Mateusz Ludewicz, rzecznik ratusza w Szczecinku.

Inna nowość to małe rondo przejazdowe na skrzyżowaniu Ordona (powstanie kosztem kilku miejsc postojowych) i Parkowej, która pozostanie dwukierunkowa. Ma być łatwiej się mijać samochodom. - Zaprojektowano 2-centymetrowe krawężniki, aby był ułatwiony najazd przy mijaniu się dużych pojazdów – mówi rzecznik. - Na wlocie na ulicę od strony Bohaterów Warszawy zastosowano wyniesienie nawierzchni i przejazd z kostki, aby podporządkować ruch kołowy i uprzywilejować ruch pieszych na deptaku.

25 metrów średnicy będzie mieć rondo na skrzyżowaniu Kościuszki i Jeziornej. Tam wprowadzono stosunkowo najmniej zmian w stosunku do projektu. Realizacja tych inwestycji nastąpi najprawdopodobniej w przyszłym roku.

Popularne na gk24:

Gk24.pl

Zobacz także: Dziesiąty rok Społecznej Akademii Nauk w Szczecinku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!