Rok 2021 obfitował w liczne rowerowe inwestycje m.in. na Trasie Pojezierzy Zachodnich, gdzie oddano do użytku kilka kolejnych odcinków, np. z Trzcińska-Zdroju do miejscowości Góralice, a przed wakacjami uroczyście otwarto ścieżkę na zmodernizowanym moście w Siekierkach.
Asfaltowe drogi dla cyklistów często budowane są „po śladach” nieczynnych szlaków kolejowych — po nasypach przejedziemy między innymi od Myśliborza przez Barlinek i Pełczyce do Choszczna. Zakończone w tym roku zadania na TPZ to m.in. odcinki Myślibórz – Głazów, rzeka Ina – Kozy i Drawsko Pomorskie – Zarańsko. Na finiszu są inwestycje Mostkowo – Dzikowo oraz Choszczno – Pakość – rzeka Ina.
Ważne projekty realizowano również na bardzo popularnej trasie Velo Baltica. Kilometry budowanych i oznakowanych odcinków oddano do użytku w gminach: Międzyzdroje, Dziwnów, Rewal, Trzebiatów.
- Sieć szlaków rowerowych to swego rodzaju puzzle. Setki elementów, duże i mniejsze projekty inwestycyjne, odcinki do oznakowania, infrastruktura towarzysząca – wylicza wicemarszałek Tomasz Sobieraj.
– Na Pomorzu Zachodnim ta rowerowa układanka jest coraz bardziej kompletna. Pokazują to liczby. Najpopularniejsza z długodystansowych tras - Velo Baltica jest gotowa w 75 procentach. Przed wakacjami ma zostać oddany do użytku odcinek Wisełka – Międzywodzie.
Sieć tras rowerowych Pomorza Zachodniego, z uwzględnieniem transgranicznej pętli wokół Zalewu Szczecińskiego docelowo będzie liczyć 1300 km.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?