Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ruch w salonach

(jak)
W sprzedaży nowych aut na pierwsze miejsce w kraju wysunęła się Toyota, głównie dzięki małemu yarisowi.
W sprzedaży nowych aut na pierwsze miejsce w kraju wysunęła się Toyota, głównie dzięki małemu yarisowi. Toyota
Październik był udanym miesiącem pod względem sprzedaży nowych samochodów na polskim rynku. Nabywców znalazło prawie 21 tysięcy aut, a 25 obecnych na rynku marek zanotowało wzrost sprzedaży.

Pierwszy miesiąc czwartego kwartału br. przyniósł znaczne ożywienie na rynku. Dealerzy sprzedawali ponad 800 aut dziennie, co na koniec miesiąca dało łącznie 20.925 sztuk. W porównaniu z wrześniem odnotowano wzrost o 9,4 procent, a z październikiem 2005 roku aż o blisko 33 proc. Warto dodać, że w skali tego roku październik był trzecim najlepszym miesiącem, po marcu (21.626 sztuk) i czerwcu (20.981). Po dziesięciu miesiącach tego roku sprzedaż nowych samochodów osobowych wyniosła 196.251 sztuk. Do wyniku z ub.r. brakowało już tylko sprzedanych 3.470 aut.
Aż 25 - z 43 obecnych na polskim rynku marek — odnotowało wzrost sprzedaży w porównaniu z październikiem 2005 r. Na liście najpopularniejszych marek nadal przoduje Toyota. W poprzednim miesiącu jej polscy dealerzy sprzedali 2.029 samochodów, co jest wynikiem lepszym od ubiegłorocznego aż o ponad 36 proc. Całkowita sprzedaż Toyoty w br. - 23.970 sztuk, tj. o 6,3 proc. więcej niż przed rokiem. Udział japońskiej marki w krajowym rynku wzrósł z 11,3 do poziomu 12,2 proc. Bez zmian także na drugiej pozycji. Nadal zajmuje ją Škoda, która w październiku sprzedała 2.505 samochodów, co jest rekordem na rynku. Warto przypomnieć, że taka sama sytuacja miała miejsce we wrześniu. Od początku roku czeski producent sprzedał już 23.274 auta, o 0,6 proc. więcej niż w 2005 r. Czołową trójkę zamyka Fiat z tegoroczną sprzedażą 20.229 samochodów - 2,1 proc. mniej niż przed rokiem. W październiku Fiatowi po raz kolejny nie udało się przekroczyć pułapu sprzedaży 2 tysięcy sztuk (zabrakło zaledwie 43).
Czwartą lokatę utrzymał wykazujący spore wzrosty Opel (1.903 sztuki). Łączny wynik w ciągu pierwszych 10 miesięcy tego roku, to 19.756 aut, o 12,7 proc. więcej niż w 2005. Oplowi udało się przekroczyć 10 proc. udziału w rynku (z ubiegłorocznych 8,8 do 10,1). Kolejne lokaty w podsumowaniu 10 miesięcy zajmują: 5. Ford - 14.729 sztuk (spadek o 8,1 proc.), 6. Renault - 13.187 (spadek o 7,9 proc.), 7. Peugeot - 12.284 (spadek o 6,2 proc.), 8. Volkswagen - 11.876 (wzrost o 19 proc.), 9. Citroen - 9.753 auta (spadek o 15 proc.), 10. Honda - 8.059 (spadek o 5,5 proc.). Warto zauważyć, że Volkswagen sprzedając w październiku 1.945 samochodów wykazał 88,5 proc. wzrostu, co jest najlepszym wynikiem wśród 10 najpopularniejszych marek. Także Honda może być zadowolona z poprzedniego miesiąca (1.062 sprzedane auta, wzrost o 51,5 proc.). W skali roku notuje jednak tendencję spadkową.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!