Pierwszy miesiąc czwartego kwartału br. przyniósł znaczne ożywienie na rynku. Dealerzy sprzedawali ponad 800 aut dziennie, co na koniec miesiąca dało łącznie 20.925 sztuk. W porównaniu z wrześniem odnotowano wzrost o 9,4 procent, a z październikiem 2005 roku aż o blisko 33 proc. Warto dodać, że w skali tego roku październik był trzecim najlepszym miesiącem, po marcu (21.626 sztuk) i czerwcu (20.981). Po dziesięciu miesiącach tego roku sprzedaż nowych samochodów osobowych wyniosła 196.251 sztuk. Do wyniku z ub.r. brakowało już tylko sprzedanych 3.470 aut.
Aż 25 - z 43 obecnych na polskim rynku marek — odnotowało wzrost sprzedaży w porównaniu z październikiem 2005 r. Na liście najpopularniejszych marek nadal przoduje Toyota. W poprzednim miesiącu jej polscy dealerzy sprzedali 2.029 samochodów, co jest wynikiem lepszym od ubiegłorocznego aż o ponad 36 proc. Całkowita sprzedaż Toyoty w br. - 23.970 sztuk, tj. o 6,3 proc. więcej niż przed rokiem. Udział japońskiej marki w krajowym rynku wzrósł z 11,3 do poziomu 12,2 proc. Bez zmian także na drugiej pozycji. Nadal zajmuje ją Škoda, która w październiku sprzedała 2.505 samochodów, co jest rekordem na rynku. Warto przypomnieć, że taka sama sytuacja miała miejsce we wrześniu. Od początku roku czeski producent sprzedał już 23.274 auta, o 0,6 proc. więcej niż w 2005 r. Czołową trójkę zamyka Fiat z tegoroczną sprzedażą 20.229 samochodów - 2,1 proc. mniej niż przed rokiem. W październiku Fiatowi po raz kolejny nie udało się przekroczyć pułapu sprzedaży 2 tysięcy sztuk (zabrakło zaledwie 43).
Czwartą lokatę utrzymał wykazujący spore wzrosty Opel (1.903 sztuki). Łączny wynik w ciągu pierwszych 10 miesięcy tego roku, to 19.756 aut, o 12,7 proc. więcej niż w 2005. Oplowi udało się przekroczyć 10 proc. udziału w rynku (z ubiegłorocznych 8,8 do 10,1). Kolejne lokaty w podsumowaniu 10 miesięcy zajmują: 5. Ford - 14.729 sztuk (spadek o 8,1 proc.), 6. Renault - 13.187 (spadek o 7,9 proc.), 7. Peugeot - 12.284 (spadek o 6,2 proc.), 8. Volkswagen - 11.876 (wzrost o 19 proc.), 9. Citroen - 9.753 auta (spadek o 15 proc.), 10. Honda - 8.059 (spadek o 5,5 proc.). Warto zauważyć, że Volkswagen sprzedając w październiku 1.945 samochodów wykazał 88,5 proc. wzrostu, co jest najlepszym wynikiem wśród 10 najpopularniejszych marek. Także Honda może być zadowolona z poprzedniego miesiąca (1.062 sprzedane auta, wzrost o 51,5 proc.). W skali roku notuje jednak tendencję spadkową.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?