Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ruszyła rejestracja na Tydzień Odpowiedzialnego Biznesu

materiały prasowe
123RF
24 października startuje Tydzień Odpowiedzialnego Biznesu 2017. Podczas tegorocznego Tygodnia odbędzie się 5 konferencji w 5 miastach, a w ich ramach panele dyskusyjne, prezentacje eksperckie i ciekawe case’y. W każdym mieście zróżnicowany, bogaty merytorycznie program. Warszawa 24.10 | Poznań 25.10 | Wrocław 26.10 | Katowice 27.10 | Gdańsk 27.10

Głównym celem Tygodnia Odpowiedzialnego Biznesu jest poruszanie ważnych, zarówno globalnie jak i lokalnie, tematów dla biznesu w tym m.in.: jak włączać Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ 2015-30 w działalność firmy? jak skutecznie komunikować raporty niefinansowe? jak efektywnie wdrożyć CSR w swojej firmie oraz w łańcuchu dostaw? Wszystkie wydarzenia składają się z inspirujących i krótkich prezentacji konkretnych praktyk, badań i inicjatyw.

W 2018 roku możemy spodziewać się prawdziwej rewolucji w raportowaniu niefinansowym. Przez ostatnie 10 lat ukazało się nieco ponad 300 raportów. Tyle samo zostanie opublikowane w ciągu jednego roku w związku z obowiązkiem raportowania nałożonym w nowelizowanej ustawie o rachunkowości dostosowującej wymogi dyrektywy 2014/09/UE do polskich przepisów  – mówi Liliana Anam, menedżer zarządzający CSRinfo. Stoimy przed ważną zmianą dotyczącą dostępu do informacji gospodarczej – dodaje Anam.

Jaka jest polska praktyka raportowania niefinansowego?

Analiza przeprowadzona przez CSRinfo pokazuje, że w ciągu ostatnich 10 lat na polskim rynku sporządzono około 317 raportów niefinansowych, wydawanych jako odrębne publikacje. Jest to spore doświadczenie związane ze standardami raportowania, doborem wskaźników i ukonstytuowania nowego procesu sprawozdawczości w firmie. Doświadczenie to koncentruje się w kilku branżach. Najwięcej raportów opublikowały firmy z sektora paliwowego, energetycznego, banki, przemysłu spożywczego oraz transportu i logistyki. Wyraźnie widać, że zainteresowanie dobrowolną dotąd sprawozdawczością rozwija się branżowo. Branże, w których widać rosnące zainteresowanie tematyką raportowania to ochrona zdrowia, handel detaliczny, budownictwo, inne usługi.

Chociaż raportowanie niefinansowe było dotąd dobrowolne raportujący stawiają sobie coraz wyżej poprzeczkę i przygotowują raporty wg międzynarodowych standardów. W ciągu ostatnich 5 lat tj. 2012-2016 aż 78% wszystkich raportów zostało sporządzonych wg międzynarodowego standardu raportowania Global Reporting Initiative. W całym okresie objętym zestawieniem 67% raportów zostało przygotowanych wg tego standardu, co stawia Polskę powyżej średniej światowej. Według danych GRI, 60% raportujących jednostek na świecie korzysta z ich standardu.

Jakie są dobre praktyki raportowania niefinansowego?

Polska praktyka raportowania wykształciła własne standardy, głównie wynikające ze wymagań standardu GRI. Czytelnicy raportów oczekują, że raport będzie zawierał informacje o strategii i celach, wskaźniki w obszarach co najmniej pracowniczym, związanym z działalnością operacyjną firmy, społecznym i środowiskowym. Raporty zazwyczaj skierowane są do wielu interesariuszy i raportujący dokładają starań by były one interesujące zarówno pod kątem treści jak i grafiki. Firmy również w coraz większym stopniu kładą nacisk na komunikację raportów.

Idea tygodnia odpowiedzialnego biznesu

Intensywny tydzień wydarzeń i komunikacji wokół tematyki odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju: prezentacje, panel ekspertów, ciekawe case’y, badania, networking.
Poruszanie ważnych dzisiaj tematów dla biznesu: SDGs, raportowanie niefinansowe, CSR w łańcuchu dostaw w konkretny,
praktyczny sposób.
Wzmocnienie partnerstwa międzysektorowego na rzecz realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

Idea, praktyka, merytoryka

Inspirujemy naszych uczestników do działania. Wszystkie wydarzenia składają się z inspirujących i krótkich prezentacji konkretnych praktyk, badań i inicjatyw.

Tydzień Odpowiedzialnego Biznesu tworzony jest dla

Przedstawicieli biznesu: właścicieli firm, wyższej kadry zarządzającej, specjalistów ds. komunikacji
Przedstawicieli urzędów miast i urzędów marszałkowskich
Środowiska akademickiego
Organizacji społecznych
Dziennikarzy

Wszystkich, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat tego jak odpowiedzialnie zarządzać swoim biznesem

W tym roku swoimi praktykami podzielą się m.in.: Bank Zachodni WBK, LPP, ArcelorMittal Poland, Grupa Kęty. 
Konferencje są bezpłatne. Liczba miejsc ograniczona.

Szczegóły i linki do rejestracji na stronie: http://www.csrinfo.org/projekty/tydzien-odpowiedzialnego-biznesu-2017/
Pomysłodawcą projektu jest firma doradczo-edukacyjna CSRinfo.
Partnerzy strategiczni: Bank Zachodni WBK, LPP, ArcelorMittal Poland, Grupa Kęty

Patroni honorowi:

Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Finansów, UN Global Compact, Urząd Miasta Warszawa, Urząd Miasta Poznań, Urząd Miasta Katowice, Urząd Miasta Gdańsk, Francusko-Polska Izba Gospodarcza, Polska Izba Biegłych Rewidentów, Instytut Audytorów Wewnętrznych, Związek Maklerów i Doradców

Patroni medialni:

Rzeczpospolita, Harvard Business Review, Głos Wielkopolski, Dziennik Bałtycki, Gazeta Wrocławska, Dziennik Zachodni, Strefa Biznesu, Proto.pl, Odpowiedzialnybiznes.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Ruszyła rejestracja na Tydzień Odpowiedzialnego Biznesu - Strefa Biznesu