Rząd przyjął program budowy toru wodnego do Terminala Kontenerowego w Świnoujściu

PAP
PAP
Dawid Jaśkiewicz
Dawid Jaśkiewicz
Dzięki budowie m.in. portu kontenerowego i nowego podejścia port w Świnoujściu w ciągu 6-7 lat będzie poważną konkurencją dla Hamburga.
Dzięki budowie m.in. portu kontenerowego i nowego podejścia port w Świnoujściu w ciągu 6-7 lat będzie poważną konkurencją dla Hamburga. ZMPSiŚ
Rząd przyjął program dotyczący budowy toru wodnego prowadzącego do mającego powstać Terminala Kontenerowego w Świnoujściu.

O przyjęciu programu poinformował w mediach społecznościowych wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

- Rada Ministrów w piątek przyjęła program wieloletni na budowę toru żeglugowego do Terminala Kontenerowego w Świnoujściu. Nowy tor wodny będzie przebiegał wyłącznie po polskich wodach, co powoduje, że nie będziemy zależni od niemieckiego sąsiada - przekazał na Twitterze wiceminister.

Wcześniej w rozmowie z PAP wiceminister ocenił, że dzięki budowie m.in. portu kontenerowego i nowego podejścia port w Świnoujściu w ciągu 6-7 lat będzie poważną konkurencją dla Hamburga.

Obecnie zespół portów Szczecin-Świnoujście nie obsługuje dużych jednostek transoceanicznych. Jest to tzw. port feederowy, mniejszy port, który współpracuje z większymi, do których docierają statki oceaniczne w bezpośrednich relacjach międzykontynentalnych. Po rozbudowie portu w Świnoujściu, a także nowego głębokowodnego podejścia ma się to zmienić i to właśnie ten port we współpracy ze Szczecinem ma być dużą bazą, do której dotrą największe morskie kontenerowce.

W ramach rozwoju tego portu do 2029 r. ma być wydane ponad 10 mld zł. (PAP)

iPolitycznie - Dominik Tarczyński - skrót 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Andrzej
20 maja, 20:13, Andrzej:

Kolejny miś, duża słomiana inwestycja.

Zastanówcie się ile potrzebuje statek by przypłynąć z Cuxhaven do Świnoujścia a ile ciężarówka czy pociąg z Hamburga.

20 maja, 20:36, Mieszko Kowalczyk:

A ile weźmie towaru statek, a ile ciężarówka? I dlaczego ma zarabiać port w Hamburgu, opłaty za drogi w Niemczech? A nie port w Świnoujściu, czy drogi w Polsce... bardzo dobrze! Niemcy szału dostają

20 maja, 20:58, Andrzej:

To musi mieć ekonomiczne uzasadnienie a tu może się okazać że na złość Niemcom odmrozimy sobie uszy a logistycy i tak zamówią towar przez Hamburg bo będzie szybciej.

21 maja, 5:21, Mieszko Kowalczyk:

Jakim cudem będzie szybciej? Szybciej dokąd? Do Warszawy, Rzeszowa, Lwowa? Skoro zarabiają porty w Roterdamie, Hamburgu to i zarobi port w Świnoujściu... czego przykładem jest port w Gdańsku. Ale Niemcom się to nie podoba

Nie masz pojęcia o czym piszesz, zanim statek dopłynie do Świnoujścia ciężarówka z Hamburga jest już w Rzeszowie.

M
Mieszko Kowalczyk
20 maja, 20:13, Andrzej:

Kolejny miś, duża słomiana inwestycja.

Zastanówcie się ile potrzebuje statek by przypłynąć z Cuxhaven do Świnoujścia a ile ciężarówka czy pociąg z Hamburga.

20 maja, 20:36, Mieszko Kowalczyk:

A ile weźmie towaru statek, a ile ciężarówka? I dlaczego ma zarabiać port w Hamburgu, opłaty za drogi w Niemczech? A nie port w Świnoujściu, czy drogi w Polsce... bardzo dobrze! Niemcy szału dostają

20 maja, 20:58, Andrzej:

To musi mieć ekonomiczne uzasadnienie a tu może się okazać że na złość Niemcom odmrozimy sobie uszy a logistycy i tak zamówią towar przez Hamburg bo będzie szybciej.

Jakim cudem będzie szybciej? Szybciej dokąd? Do Warszawy, Rzeszowa, Lwowa? Skoro zarabiają porty w Roterdamie, Hamburgu to i zarobi port w Świnoujściu... czego przykładem jest port w Gdańsku. Ale Niemcom się to nie podoba

A
Andrzej
20 maja, 20:13, Andrzej:

Kolejny miś, duża słomiana inwestycja.

Zastanówcie się ile potrzebuje statek by przypłynąć z Cuxhaven do Świnoujścia a ile ciężarówka czy pociąg z Hamburga.

20 maja, 20:36, Mieszko Kowalczyk:

A ile weźmie towaru statek, a ile ciężarówka? I dlaczego ma zarabiać port w Hamburgu, opłaty za drogi w Niemczech? A nie port w Świnoujściu, czy drogi w Polsce... bardzo dobrze! Niemcy szału dostają

To musi mieć ekonomiczne uzasadnienie a tu może się okazać że na złość Niemcom odmrozimy sobie uszy a logistycy i tak zamówią towar przez Hamburg bo będzie szybciej.

M
Mieszko Kowalczyk
20 maja, 20:13, Andrzej:

Kolejny miś, duża słomiana inwestycja.

Zastanówcie się ile potrzebuje statek by przypłynąć z Cuxhaven do Świnoujścia a ile ciężarówka czy pociąg z Hamburga.

A ile weźmie towaru statek, a ile ciężarówka? I dlaczego ma zarabiać port w Hamburgu, opłaty za drogi w Niemczech? A nie port w Świnoujściu, czy drogi w Polsce... bardzo dobrze! Niemcy szału dostają

A
Andrzej
Kolejny miś, duża słomiana inwestycja.

Zastanówcie się ile potrzebuje statek by przypłynąć z Cuxhaven do Świnoujścia a ile ciężarówka czy pociąg z Hamburga.
J
Jan
20 maja, 12:47, Ja:

Zaraz niemiaszki będą skowyczeć że przyroda, że gówno😁

100/100

J
Ja
Zaraz niemiaszki będą skowyczeć że przyroda, że gówno😁
Wróć na gk24.pl Głos Koszaliński
Dodaj ogłoszenie