S11 na odcinku Zegrze Pomorskie – Kłanino. Podpisano umowę na zaprojektowanie i budowę drogi

red
Udostępnij:
Rusza realizacja odcinka drogi ekspresowej S11 od węzła Zegrze Pomorskie do węzła Kłanino o długości 19,28 km. Umowa na realizację inwestycji została zawarta w piątek pomiędzy GDDKiA a firmą Mostostal Warszawa.

Kontrakt opiewa na kwotę 478,3 mln złotych. To pierwszy z trzech odcinków drogi S11 między Koszalinem, a Bobolicami o łącznej długości 47,7 km, na który podpisana została umowa. Dla pozostałych dwóch odcinków trwają jeszcze procedury kontrolne.

Podpisana umowa obejmuje zaprojektowanie i budowę drogi. Wykonawca ma 17 miesięcy na opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz 19 miesięcy na same roboty budowlane.

Według założeń oddanie do użytku ostatnich odcinków drogi ekspresowej S11 z województwa śląskiego przez Opolszczyznę do Kołobrzegu ma być możliwe w 2028 roku.

Droga ekspresowa S11. Zobacz jej przebieg i plany budowy. Tr...

Z czasu realizacji robót budowlanych wyłączane są okresy zimowe od 15 grudnia do 15 marca.

Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w III kwartale 2021 roku. Droga powinna być gotowa w IV kwartale 2023 roku.

Co dalej z obwodnicą S6 Koszalin - Sianów i odcinkiem S11 Ko...

- Otworzyliśmy oferty cenowe w przetargach na realizację drogi ekspresowej S11 Koszalin-Bobolice o długości 47,7 km - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. - Poznaliśmy oferty wykonawców dla wszystkich 3 odcinków. ·         Dla odcinka Koszalin – Zegrze Pomorskie o długości 16,8 km wpłynęło 10 ofert, najtańszą z kwotą około 481,38 mln złotych złożyło konsorcjum NDI Sp. z o.o.,·         Dla odcinka Zegrze Pomorskie – Kłanino (węzeł Koszalin Południe) o długości 19,28 wpłynęło 14 ofert, najtańszą z kwotą około 478,3 mln złotych złożyła firma Mostostal Warszawa S.A.,·         Dla odcinka Kłanino (węzeł Koszalin Południe) – Bobolice o długości 11,6 km wpłynęło 12 ofert, najtańszą z kwotą około 393,21 mln złotych złożyło konsorcjum NDI Sp. z o.o. Duże zainteresowanie branżyLiczba złożonych ofert świadczy o dużym zainteresowaniu wykonawców realizacją tych kontraktów. Oferty złożyły zarówno podmioty polskie, jak i zagraniczne. Teraz złożone oferty będą sprawdzane, po czym powinny zostać wybrane oferty najkorzystniejsze. Kryteria wyboru ofert w przetargach to w 60 % cena, w 30 % przedłużenie gwarancji na wybrane elementy i w 10 % skrócenie terminu realizacji kontraktu (o 3 miesiące).Termin realizacji inwestycji to 36-39 miesięcy. Zgodnie z obecnymi założeniami roboty budowlane powinny ruszyć w 2021 roku, a zakończenie planowane jest na 2023 rok. Sprawniej nad Morze BałtyckieInwestycja polegać będzie na budowie dwujezdniowej drogi ekspresowej na odcinku Koszalin - Bobolice o długości 47,7 km. W ramach zadania powstaną 4 nowe węzły drogowe, a węzeł Koszalin Zachód budowany w ramach obwodnicy Koszalina i Sianowa zostanie rozbudowany.  Nowa trasa w większości będzie poprowadzona nowym przebiegiem, w oddaleniu od obecnej DK11. Ten odcinek umożliwi całkowite ominięcie Koszalina, włączając się w budowaną obwodnicę Koszalina i Sianowa na węźle Koszalin Zachód. Droga wyprowadzi ruch tranzytowy z szeregu miejscowości przy obecnej DK11. Nowa S11 znacząco usprawni dojazd nad Morze Bałtyckie i skomunikowanie Pomorza Środkowego z resztą Polski.Zobacz także: Koszalin: Sekretarz Stanu w MSWiA Paweł Szefernaker o drogach S6 i S11

Budowa S11: Znamy oferty dla realizacji S11 Koszalin – Bobol...

Zobacz także Konferencja Piotra Zientarskiego i Marka Hoka ws. poprawek do budżetu państwa

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 36

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
7 lutego, 19:33, Gość:

W Ratuszu Jedlińskiego żałoba. Tej drogi miało nie być.

7 lutego, 19:36, Gość:

Dzięki Panu prezydentowi Jedlińskiemu i rządom sprzed 5 lat oraz w dużej mierze Uni Europejskiej mamy wreszcie S6 na którą czekaliśmy od upadku komuny! Byliśmy czarną dziurą! A co będzie i czy będzie i kiedy będzie to będziemy chwalić lub ganić po owocach. Przyjdzie kryzys który już puka do nas i nic nie powstanie!

7 lutego, 19:38, Trafiony zatopiony:

Dzięki Platformie kryzys 2008 r przeszliśmy suchą stopą. Przy pisowcach zdechniem z głodu! A kryzys prędzej czy później będzie.....

7 lutego, 21:23, Gość:

Już jest tak cienko że bieda przestała piszczeć w Koszalinku

https://wroclaw.onet.pl/siostrzeniec-premiera-o-tvp-stwierdzilem-ze-mam-juz-tego-dosyc/gjdnyc4?utm_source=onet40

G
Gość

https://wroclaw.onet.pl/siostrzeniec-premiera-o-tvp-stwierdzilem-ze-mam-juz-tego-dosyc/gjdnyc4?utm_source=onet40

G
Gość

Po pierwsze należy w pierwszej kolejności wybudować obwodnicę Bobolic a ci co będą dalej jechali do Koszalina to na pewno nie pojadą pod Białogard nowa s11 aby później wracać do Koszalina podobnie też źle została zaprojektowana obwodnica Koszalina i Sianowa w ramach s6 która notabene nie została skończona i dalej jest brak decyzji o jej dalszych losach obecnie tak wiatr hula i porasta chwastami

K
Kidawa-Błońska

Gdyby natura chciała to by sama zrobiła S11.

G
Gość
8 lutego, 02:16, Pod ścianę z rządem:

„Jeżeli naruszenie miałoby zostać stwierdzone, Trybunał nakaże Rzeczypospolitej Polskiej zapłatę na rzecz Komisji kary pieniężnej w wysokości co najmniej 2 000 000 EUR dziennie od dnia doręczenia Rzeczypospolitej Polskiej niniejszego postanowienia aż do chwili, w której owo państwo członkowskie będzie przestrzegać niniejszego postanowienia, lub do ogłoszenia wyroku kończącego sprawę C-791/19” - czytamy w treści postanowienia.

Polscy negocjatorzy są oburzeni wyciekiem treści postanowienia w mediach społecznościowych - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Nie panikuj. Obniżymy emerytury komuchom oraz postkomuchom i spokojnie damy to zapłacić.

G
Gość

Brakuje mi na tych zdjęciach dwóch koszalińskich ,,orłów" Gawłowskiego i Zientarskiego. Czy ktoś wie gdzie się podziali?

P
Pod ścianę z rządem

„Jeżeli naruszenie miałoby zostać stwierdzone, Trybunał nakaże Rzeczypospolitej Polskiej zapłatę na rzecz Komisji kary pieniężnej w wysokości co najmniej 2 000 000 EUR dziennie od dnia doręczenia Rzeczypospolitej Polskiej niniejszego postanowienia aż do chwili, w której owo państwo członkowskie będzie przestrzegać niniejszego postanowienia, lub do ogłoszenia wyroku kończącego sprawę C-791/19” - czytamy w treści postanowienia.

Polscy negocjatorzy są oburzeni wyciekiem treści postanowienia w mediach społecznościowych - czytamy w "Rzeczpospolitej".

p
państwo POKO

PO co nam S11 jak mamy S3

G
Gość

a UBekistan PO chciał zaorać Pomorze Środkowe i Koszalin

H
Hoc
7 lutego, 22:49, Gość:

Najważniejsze, że klasa panów dobrze się bawi i może dalej rozdawać stanowiska swoim towarzyszom.

Mierny bierny ale wierny jak pies. TKM Teraz Kór.. My

G
Gość

Najważniejsze, że klasa panów dobrze się bawi i może dalej rozdawać stanowiska swoim towarzyszom.

N
Nowy most
7 lutego, 21:39, Gość:

Most na Monte Cassino się wali a nie jakieś zdjęcia [wulgaryzm] robią

7 lutego, 22:04, Inżynier:

Oczywiste jest, że postęp technologiczny w zakresie inżynierii

materiałowej spowodował zwiększenie trwałości materiałów

konstrukcyjnych. Nie należy jednak zapominać, że jeszcze

niedawno przyjmowano trwałość mostów betonowych równą

60 lat, a stalowych 80 lat.

To tak w kwestii inżynieri i trwałości mostu w Koszalinie. 60 lat beton nie nadaje się do niczego. Trzeba wymienić konstrukcje.

No to mamy problem! Gdzie ten szefermahermachet? Chyba most musi być na pierwszym miejscu a nie jakieś plany za pół miliarda?

I
Inżynier
7 lutego, 21:39, Gość:

Most na Monte Cassino się wali a nie jakieś zdjęcia [wulgaryzm] robią

Oczywiste jest, że postęp technologiczny w zakresie inżynierii

materiałowej spowodował zwiększenie trwałości materiałów

konstrukcyjnych. Nie należy jednak zapominać, że jeszcze

niedawno przyjmowano trwałość mostów betonowych równą

60 lat, a stalowych 80 lat.

To tak w kwestii inżynieri i trwałości mostu w Koszalinie. 60 lat beton nie nadaje się do niczego. Trzeba wymienić konstrukcje.

G
Gość
7 lutego, 21:39, Gość:

Most na Monte Cassino się wali a nie jakieś zdjęcia [wulgaryzm] robią

Zaraz a za kogo był remontowany?

G
Gość

Most na Monte Cassino się wali a nie jakieś zdjęcia [wulgaryzm] robią

Przejdź na stronę główną Głos Koszaliński
Dodaj ogłoszenie