Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Droga ekspresowa S11 na południe od Szczecinka. Jest ważna decyzja w sprawie drogi do Piły

Rajmund Wełnic
Rajmund Wełnic
Jesień 2019, otwarcie obwodnicy Szczecinka w ciągu S11
Jesień 2019, otwarcie obwodnicy Szczecinka w ciągu S11 Rajmund Wełnic
Drogowcy wystąpili o decyzję środowiskową dla drogi S11 ze Szczecinka do Piły. To kolejny krok w stronę ekspresówki znad morza do prawie samego Śląska.

O postępach przy budowie S11 na północ od Szczecinka informujemy regularnie, ale przecież bez połączenia z południem kraju – lub chociaż z Poznaniem i autostradą A2 - ta droga nie funkcjonuje należycie. Dziś więc dobre wieści z wielkopolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

CZYTAJ TEŻ:

Złożyła ona wniosek o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla drogi ekspresowej S11 Szczecinek-Piła. Zatwierdzi ona ostatecznie przebieg ekspresówki na tym odcinku. Decyzja powinna być za rok. - Jest to ostatni etap prac studialnych, po zakończeniu którego można będzie rozpocząć etap opracowania projektu budowlanego. Później pozostanie uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz realizacja drogi w terenie – informują poznańscy drogowcy.

Przetarg na realizację zadania w systemie Projektuj i buduj GDDKiA planuje ogłosić w drugim kwartale 2023 roku. Roboty realizowane mają być w latach 2025-2027.

Budowa odcinka od Koszalina do Bobolic

Co jeszcze słuchać na trasie S11? GDDKiA jest już po przetargach na trzy odcinki S11 od Koszalina do Bobolic. Tu prace zaczną się na jesień 2021. Od węzła Zegrze Pomorskie do węzła Kłanino trasę o długości 19,28 kilometrów zbuduje Mostostal Warszawa. Kontrakt opiewa na kwotę 478,3 mln złotych. Podpisana umowa obejmuję zaprojektowanie i budowę drogi. Wykonawca ma 17 miesięcy na opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz 19 miesięcy na same roboty budowlane. Droga powinna być gotowa w czwartym kwartale 2023 roku.

To pierwszy z trzech odcinków drogi S11 między Koszalinem, a Bobolicami o łącznej długości 47,7 kilometrów.
Na odcinku od Bobolic do Szczecinka trwają prace przygotowawcze, wydaje się, że tędy podjedziemy w latach 2025-26.

Łącznik obwodnicy Szczecinka

W ramach rządowego projektu „100 obwodnic w 10 lat” do 2025 roku dokończona zostanie także obwodnica Szczecinka (trwa przetarg). Przypomnijmy, że ukończona niedawno inwestycja (warta około 400 mln zł) została okrojona na etapie przygotowań m.in. o łącznik do drogi krajowej nr 20 na wysokości Turowa do Sitna. Bez niego część ruchu tranzytowego musi się nadal odbywać przez sam Szczecinek. Łącznik ma powstać do roku 2025.

Ponad 300 kilometrów (podzielonych na sześć odcinków) od Szczecinka aż do Kępna znajduje się obecnie w projektowaniu, choć na różnych etapach. Trwają prace koncepcyjne dla wszystkich, dla części są już na ukończeniu. Następy etap to uzyskanie pozwoleń, ogłoszenie przetargów i rozpoczęcie robót budowlanych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma harmonogram prac.

I tak odcinek ze Szczecinka do Piły miałby być wybudowany w latach 2025-27. S11 z Piły do Ujścia mielibyśmy pojechać do roku 2028. Fragment z Ujścia do Obornik ma powstać w latach 2025-27. Obwodnica samych Obornik (dalej do Poznania prowadzi już zachodnia stolicy Wielkopolski) ma być gotowa do 2026 roku.

Co dalej? Odcinek Kórnik - Ostrów Wielkopolski zaplanowano do wykonania w latach 2026-2028, a z Ostrowa do Kępna na lata 2025-27. Na południe od Wielkopolski zaawansowanie prac przygotowawczych jest słabsze.

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecinek.naszemiasto.pl Nasze Miasto