Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Samoloty szefów państw. Zobacz czym lata Barack Obama i Angela Merkel

Redakcja
Airbus A310 "Konrad Adenauer" (samolot rządowy Niemiec, wykorzystywany przez kanclerz Angelę Merkel)Rok produkcji: 1985 (na zlecenie NRD)Planowane uziemienie: 2010-2011
Airbus A310 "Konrad Adenauer" (samolot rządowy Niemiec, wykorzystywany przez kanclerz Angelę Merkel)Rok produkcji: 1985 (na zlecenie NRD)Planowane uziemienie: 2010-2011
Po katastrofie koło Smoleńska w mediach rozgorzała dyskusja o archaicznej polskiej flocie lotniczej. Głowy państw powinny latać w bezpiecznych warunkach - tego nikt nie kwestionuje. Jednak niektórzy przywódcy latają jeszcze starszymi maszynami.
Boeing VC-25 (Air Force One prezydenta Baracka Obamy)Rok produkcji: 1986.Planowane uziemienie: 2017
Boeing VC-25 (Air Force One prezydenta Baracka Obamy)

Rok produkcji: 1986.
Planowane uziemienie: 2017

Boeing VC-25 (Air Force One prezydenta Baracka Obamy)

Rok produkcji: 1986.
Planowane uziemienie: 2017

W katastrofie pod Smoleńskiem zginęli dwaj Prezydenci Rzeczypospolitej, wielu ważnych polityków, oficerów i zwykłych ludzi zaproszonych na pokład prezydenckiego Tupolewa. Jeden z internautów zamieścił w sieci zestawienie maszyn przywódców Polski, USA i Niemiec. Prezentujemy suche fakty - ocenę pozostawiamy naszym czytelnikom .

Airbus A310 "Konrad Adenauer" (samolot rządowy Niemiec, wykorzystywany przez kanclerz Angelę Merkel)Rok produkcji: 1985 (na zlecenie
Airbus A310 "Konrad Adenauer" (samolot rządowy Niemiec, wykorzystywany przez kanclerz Angelę Merkel)
Rok produkcji: 1985 (na zlecenie NRD)

Planowane uziemienie: 2010-2011

Airbus A310 "Konrad Adenauer" (samolot rządowy Niemiec, wykorzystywany przez kanclerz Angelę Merkel)
Rok produkcji: 1985 (na zlecenie NRD)

Planowane uziemienie: 2010-2011

Producent określił, że Tu-154M Prezydenta może wylatać ponad 30.000 godzin, wylatał nieco ponad 5.000 godzin. W połowie grudnia przeszedł planowany remont i przegląd generalny. Był w idealnym stanie technicznym, każda najdrobniejsza usterka (nawet przepalona żaróweczka) musi zostać wyeliminowana przez startem - takie są procedury przelotu tzw. VIP-ów. Stąd informacje o stosunkowo dużej liczbie "awarii" - podobnie jak w przypadku F-16.

Zobacz oryginalny materiał internauty >>>>>

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!