Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sezamie otwórz się

ROBERT I. BIELECKI
Cacko Peugeota z dwoma zerami w nazwie.
Cacko Peugeota z dwoma zerami w nazwie. Robert I. Bielecki
Mało który samochód wzbudza takie zainteresowanie na parkingu co mały peugeot z dwoma zerami w nazwie. Elektrycznie odsuwane drzwi przyciągają uwagę niemal każdego. To auto w sam raz dla osób chcących wybić się z tłumu.

Aby dostać się do wnętrza małego "lwa", zamiast ciągnąć klamkę, wystarczy wcisnąć przycisk pilota, a drzwi, zwane Sesame, otworzą się same. Mechanizm otwierania działa cicho - w mieście go w ogóle nie słychać, ale dość powolnie. Być może wymaga tego bezpieczeństwo - jeśli na drodze drzwi znajdzie się ręka, noga lub jakiś przedmiot, to automatycznie włącza się zabezpieczenie i zatrzymuje proces otwierania lub zamykania. A co stanie się, kiedy dziesiątki razy odsuwając i zasuwając drzwi, doprowadzimy niemal do rozładowania akumulatora? Nic wielkiego - zapali się kontrolka sygnalizująca, że trzeba otwierać i zamykać drzwi ręcznie, ponieważ resztka energii w akumulatorze została zarezerwowana na uruchamianie silnika.
Krótki van
1007 podróżuje się prawie jak vanem. Wysoka pozycja kierowcy zapewnia bardzo dobrą widoczność do przodu, a zawieszenie dobry komfort podróży i stabilne zachowanie w zakrętach. Gorzej jest tylko na krętych drogach niższych kategorii, gdzie głośno pracuje zawieszenie, a dziur trzeba bezwzględnie unikać, podobnie jak otwierania dachu przy prędkościach rzędu 90 km/h.
1007 ma długości 3,73 m i okazuje się bardzo poręczny w mieście, a jego wspomagany elektrycznie układ kierowniczy ułatwia precyzyjne parkowanie. Radzimy jednak uważać przy bramkach na "automatycznych" parkingach. Próba otwarcia drzwi może skończyć się zarysowaniem ich dolnej krawędzi, ponieważ wysuwają się one na zewnątrz i to pod kątem, przy czym dół odsuwa się w bok bardziej niż góra i trzeba zachować o kilka cm większą odległość od słupka niż wydaje się to "na oko".
Dla cierpliwych
Do wyboru mamy trzy silniki. Paletę otwiera benzynowy 1.4 o mocy 75 KM (przy 5400 obr./min), który wystarcza do spokojnej jazdy, ale wyprzedzanie bywa trudne i trzeba uzbroić się w cierpliwość albo wybierać drogi o mniejszym natężeniu ruchu. Maksymalny moment obrotowy wynosi bowiem 118 Nm i osiągany jest przy 3400 obr./min. Aby przyspieszyć "na trasie", trzeba redukować przełożenie i mocno wciskać pedał przyspieszenia. Maksymalna prędkość wynosi 165 km/h, a do "setki" mały peugeot rozpędza się w 15,6 s. Bardziej dynamiczna jest jednostka 1.6 o mocy 110 KM.
Mały, ale bezpieczny
Peugeot projektując 1007 postawił na bezpieczeństwo, czego dowodem jest zdobycie pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Na pochwałę zasługuje układ jezdny i skuteczne hamulce - w klasie małych pojazdów to raczej rzadkość.
Auto najlepiej sprawdza się w mieście, gdzie jest bardzo poręczne. d

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!