Stacja paliw Tomsol, którą uroczyście otwarto już ponad 10 lat temu, była pierwszą tak dużą i nowoczesną w Szczecinku. Przy ulicy Koszalińskiej, tuż przy obwodnicy i wylocie na Koszalin, w rekordowo krótkim czasie powstał duży kompleks - sprzedawano tu nie tylko paliwa, ale działał także sklep spożywczy i akcesoriami samochodowymi, duży bar, myjnia samochodowa, kawiarenka internetowa, łazienki i ubikacje.
Atrakcyjnie położony teren przy drodze krajowej już wcześniej kusił inwestorów z branży. Kiedyś stację chciał tam budować koncern British Petroleum, ale szybsza okazała się regionalna firma z Koszalina.
Dziś sprzedaż paliw odbywa normalnie, choć pawilon stacji mocno opustoszał, trwa bowiem wyprzedaż towarów. Tomsol wypowiedział także umowy firmom i instytucjom, które zaopatrywały się u niego w materiały pędne. - Tankujemy na Tomsolu bodajże do 11 sierpnia, byliśmy ze współpracy z nimi bardzo zadowoleni, bo mieli wszystkie rzeczy, jakich potrzebujemy i działali 24 godziny na dobę - mówi Adam Serafin, komendant szczecineckiej straży pożarnej. - Już ogłosiliśmy przetarg na nowego dostawcę paliw, smarów itp..
Z naszych ustaleń wynika, że stacja ma zostać wkrótce sprzedana, a zyski z transakcji firma chce przeznaczyć na rozwój sieci. - Nie potwierdzam tego ani nie zaprzeczam - mówi Marcin Solarczyk z firmy Tomsol dodając jednak, że negocjacje z kupcem trwają. Nowy nabywca będzie dalej prowadził podobną działalność, ale już pod nowym szyldem.
Z nieoficjalnych przecieków wiadomo, że nad stacją pojawi się charakterystyczna muszla, czyli logo firmy Shell. To jeden z największych koncernów w branży paliwowej na świecie. Royal Dutch Shell, to brytyjsko-holenderska firma, wydobywająca i przetwarzająca ropę naftową i gaz na całym świecie. Petrochemiczny gigant ma także swoją sieć stacji paliw, również w Polsce.
Zanosi się więc na kolejną próbę wejścia Shella do Szczecinka. Kilka lat temu niewielką stację patronacką na krótko w barwach tej firmy prowadził właściciel obiektu na rogu ulic Pilskiej i Waryńskiego. Szczecinek w ostatniej dekadzie raczej jednak omijały duże inwestycje potentatów w tej branży.
Od podstaw nowoczesną stację zbudował nad Trzesieckiem tylko norweski Statoil. Ubocznym efektem były najwyższe ceny oleju napędowego i benzyny w regionie, bywało, że różnice sięgały kilkudziesięciu gorszy na litrze. Sytuację zmieniły ostatnio niewielkie obiekty - dwie zmodernizowane orlenowskie stacje Bliska, stacja przy markecie Tesco, a od niedawna także rozbudowa stacja Komunikacji Miejskiej sprzedająca teraz również etylinę.
Średnie ceny w Szczecinku są teraz niższe niż w Pile, czy Koszalinie, choć zmotoryzowani za drożejące w zastraszającym tempie paliwo płacą i tak coraz więcej.
Czytaj e-wydanie »Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?