Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sławno. Zapraszają do udziału w projekcie ,,Ja w Internecie"

Wojciech Kulig
UM Sławno
100 osób weźmie udział w projekcie pn. „Ja w Internecie. Program szkoleniowy w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych”, który zrealizuje miasto Sławno.

Wartość projektu, który został w całości sfinansowany przez Unię Europejską wynosi 56 tysięcy złotych. Projektem zostanie objętych 100 osób. Uczestnikami mogą być osoby, które ukończyły 25 rok życia oraz zamieszkują teren województwa zachodniopomorskiego.

Jaki jest cel projektu? Chodzi o zwiększenie grup świadomych i kompetentnych użytkowników Internetu i e-usług publicznych, zdolnych realizować potrzeby informacyjne, kulturalne, biznesowe, administracyjne i społeczne w bezpieczny i legalny sposób przy użyciu narzędzi cyfrowych.

Szkolenia przeprowadzone zostaną w wymiarze co najmniej 12 godzin zegarowych w obszarach zgodnych z potrzebami uczestników. Zajęcia zostaną rozłożone na 3 lub 4 dni.

Program przewiduje szkolenia:

1. „Rodzic w Internecie” – szkolenie przeznaczone jest dla rodziców chcących chronić swoje dzieci przed realnymi zagrożeniami, które wiążą się z korzystaniem z Internetu. W szkoleniu mogą wziąć udział również opiekunowie, nauczyciele, dziadkowie i inne osoby. Uczestnicy poznają źródła wartościowych treści dostępnych w bibliotekach, muzeach cyfrowych oraz nauczą się jak zapewnić dziecku bezpieczeństwo w sieci i reagować na zagrożenia typu trolling i hate. Ponadto uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę jak korzystać z podstawowych usług e-administracji dla rodzin (złożenie wniosku Rodzina 500+, uzyskanie Karty Dużej Rodziny), a także usług związanych ze zdrowiem.

2. „Moje finanse i transakcje w sieci” – szkolenie przeznaczone jest dla osób chcących nauczyć się załatwiać skutecznie swoje sprawy biznesowe, finansowe, urzędowe za pośrednictwem Internetu. Po zakończeniu szkolenia każdy uczestnik będzie potrafił, wykorzystując sieć, zarządzać kontem bankowym, dokonywać płatności, realizować zakupy, rezerwować podróż, płacić podatki oraz nauczy się korzystać z podstawowych usług e-administracji, m. in. wnioskując o zaświadczenia czy też występując o dowód osobisty – wszystko w sposób elektroniczny. Ponadto udział w szkoleniu umożliwi uczestnikom podniesienie kompetencji w zakresie korzystania z kultury i zasobów edukacyjnych w Internecie.

3. „Działam w sieciach społecznościowych” – przeznaczone jest dla osób, które chcą się nauczyć skutecznie korzystać z portali społecznościowych (YouTube, Facebook, Twitter i in.), w swojej codziennej pracy i życiu prywatnym. Uczestnicy w trakcie szkolenia nabędą umiejętności pozwalające na bezpieczne poruszanie się w świecie mediów społecznościowych, w tym m.in. nauczą się nawiązywać i podtrzymywać znajomości, współdziałać z innymi użytkownikami Internetu, kształtować swój publiczny wizerunek, dzielić się swoją twórczością oraz korzystać z twórczości innych zgodnie z prawem. Ponadto nauczą się obsługi podstawowych narzędzi e- administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego.

Udział w szkoleniach jest bezpłatny. Rekrutacja rozpocznie się 1 października 2018 r. Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr tel. 59 810 00 18 lub za pomocą poczty elektronicznej pod adresem: [email protected]

Zobacz także: Rozmowa Tygodnia GK24

POLECAMY:

Sinice Bałtyk 2018. Gdzie zakaz kąpieli. Zamknięte i otwarte kąpieliska

Zaćmienie Księżyca. W koszalińskim obserwatorium mieszkańcy spoglądają w niebo [wideo, zdjęcia]

Skrajnie zaniedbane zwierzęta odebrano 85 - letniemu mężczyźnie, który sam potrzebował pomocy

Sunrise Festival w Kołobrzegu. Jak bawili się festiwalowicze? [ARCHIWALNE ZDJĘCIA]

Sztafeta śmiałków, którzy jako pierwsi pokonali Bałtyk wpław, już w Kołobrzegu

Drop koło Barwic. Ptak, który wymarł w latach 80., powraca [zdjęcia]

Gk24.pl

Zachęcamy również do korzystania z prenumeraty cyfrowej Głosu Koszalińskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!