Jednak, jak wynika z badań w codziennej komunikacji, Polacy są tradycjonalistami. Od czatów, komunikatorów i maili nadal wolą klasyczne SMS-y. Krótkie wiadomości tekstowe są najchętniej wybieranym narzędziem do komunikacji w Polsce. - Z przeprowadzonego przez nas w tym roku badania wynika, że 65 procent Polaków codziennie wysyła SMS-y, natomiast co drugi deklaruje, że wysyła kilka krótkich wiadomości tekstowych w tygodniu - mówi Artur Sadowski z platformy SerwerSMS.pl. - Użytkownicy nowoczesnych smartfonów w przeważającej większości także wybierają SMS-y jako główną formę codziennej komunikacji. Korzystanie z komunikatorów mobilnych deklaruje zaledwie co czwarty posiadacz smartfona, a korzystanie z SMS-ów blisko 60 procent. Rosnąca popularność nowoczesnych telefonów komórkowych i coraz większy dostęp do mobilnego internetu nie przekłada się więc na znaczącą zmianę przyzwyczajeń komunikacyjnych Polaków. Z badania wynika, że użytkownicy smartfonów wymieniają zalety SMS-ów, takie jak: szybkość dostarczenia wiadomości (45,8 procent) prostotę użytkowania (33,6 procent), koszt (30,6 procent), uniwersalność (23,7 proc.), zasięg usługi (19,5 procent) oraz bezpieczeństwo (6,8 procent).
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?