Społeczna akceptacja

kosZaktualizowano 
Krajowy Rejestr Długów jest najbardziej znaną w Polsce instytucją gromadzącą i udostępniającą informacje o dłużnikach, jego markę rozpoznaje blisko połowa Polaków (44%).

Zważywszy, że KRD funkcjonuje nieco ponad 3 lata, jest to wynik bardzo dobry. Świadczy to o tym, że zdobył on sobie trwałą pozycję w świadomości Polaków. Działalność Krajowego Rejestru Długów cieszy się też społeczną akceptacją. 56% respondentów uważa, że KRD przyczynia się do likwidacji zatorów płatniczych, przez co sprzyja rozwojowi gospodarki. Badania wizerunku marki Krajowego Rejestru Długów przeprowadził Instytut Badania Rynku i Opinii Społecznej IMAS International Sp. z o.o. z Wrocławia, analizując przy okazji społeczne nastawienie do dłużników. Sondaż przeprowadzono na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie tysiąca Polaków.

56% ankietowanych jest zdania, że umieszczanie dłużników w Krajowym Rejestrze Długów sprzyja likwidacji zatorów płatniczych i pomaga w rozwoju gospodarki. Odmienną opinię wyraziło 15% respondentów, a 29% nie zajęło stanowiska w tej sprawie.

W ujęciu regionalnym najwięcej zwolenników takiego poglądu jest na Pomorzu i Śląsku, najmniej w Wielkopolsce.
Z poglądem o tym, że Krajowy Rejestr Długów sprzyja likwidacji zatorów płatniczych współgra przekonanie aż 68% respondentów, że przedsiębiorcy współpracujący z tym rejestrem są mniej narażeni na utratę płynności finansowej, niż pozostali. Odmienne zdanie w tej sprawie miało tylko 8% ankietowanych, natomiast 24% nie zajęło stanowiska w tej sprawie.

W ujęciu regionalnym najwięcej zwolenników tego poglądu występuje na Śląsku, w Polsce centralnej i w Wielkopolsce, najmniej w Polsce południowo-wschodniej i na Pomorzu.

Ankietowani oceniali także skuteczność KRD. 63% spośród nich było zdania, że obawa przed umieszczeniem w KRD powoduje, że dłużnicy zwracają długi. Nie zgadzało się z tą opinią 15%, a 22% nie miało zdania w tej sprawie.
W regionach najwięcej zwolenników tej tezy występuje w Wielkopolsce, najmniej na Pomorzu.

Z kolei zdaniem 57% respondentów KRD jest najbardziej skutecznym rejestrem dłużników. 11% miało odmienny pogląd, a 32% nie miało w tej sprawie zdania.
W ujęciu regionalnym największy odsetek zwolenników tej tezy występował w Polsce centralnej, najmniejszy w Polsce południowo-wschodniej.
O zmianie społecznego nastawienia do dłużników mówi wysoki odsetek osób wskazujący, że z Krajowego Rejestru Długów korzystają znane i renomowane firmy i instytucje. Taki pogląd wyrażało 69% respondentów, 7% miało odmienne zdanie, 24% nie zajęło stanowiska. To świadczy jednoznacznie o tym, że problemy z dłużnikami przestały być ukrywaną, wstydliwą sprawą. Górę wzięło przekonanie, że należy robić wszystko, aby problemów z nimi uniknąć, a jeśli to się nie udało, to postępować wobec nich zdecydowanie.

Najwięcej zwolenników takie podejście ma na Śląsku i w Polsce centralnej, najmniej w Polsce południowo-wschodniej, na Pomorzu i na Mazurach.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3