Szokująco wysoki rachunek za energię elektryczną

Krzysztof Bednarek krzysztof.bednarek@gk24.pl Zaktualizowano 
Mieczysław Roszukz nie bardzo wie co ma zrobić z rachunkiem za energię elektryczną na kwotę 3.367 zł.
Jolanta i Mieczysław Roszuk są przerażeni rachunkiem za energię elektryczną, który otrzymali w maju. Wynika z niego, że muszą zapłacić operatorowi ponad 3 tys. zł.

Małgorzata Robińska, biuro prasowe Energa

Małgorzata Robińska, biuro prasowe Energa

Na dokumencie widnieje podpis odbiorcy (pani Roszuk) potwierdzający stany licznika zdejmowanego i zakładanego. Przeczy to twierdzeniu odbiorcy, że nikt nie był podczas wymiany, że nie było listu, kartki. Na tym etapie nikt nie kwestionował wykazanego zużycia. Została wystawiona faktura, od której odbiorca się odwołał. Ponieważ stany licznika wpisane do rozliczenia były zgodne z dokumentem wymiany licznika, a Odbiorca dokument podpisał nie stwierdzono nieprawidłowości w wystawionej fakturze. Informuję, że po sygnale od Państwa, została dokonana powtórna analiza odczytów licznika, a wraz z nią korekta faktury. Redakcji dziękujemy za sygnał. Taki błąd nie powinien się zdarzyć. Informacje o nim przekażemy do wewnątrz organizacji, aby bardziej uczulić naszych pracowników na tego typu sytuacje. Za zaistniałą sytuację naszego Klienta serdecznie przepraszamy.
(ab)

Starsze małżeństwo mieszka w Czaplinku, w kilkurodzinnym domu - małej wspólnocie mieszkaniowej. W tym miesiącu otrzymali fakturę za prąd, wystawioną przez Energa Obrót SA, na kwotę 3367,15zł.

- Byłem w szoku. Rachunki, które dotąd przychodziły, wynosiły nieco ponad sto złotych. Gdy sprawdziłem na fakturze wskazany tam odczyt stwierdziłem, że licznik musiał zostać źle spisany. Dzięki spostrzegawczości sąsiadów wiem, że 16 stycznia był wymieniany licznik. Nikt mnie jednak o tym nie uprzedził. Nie było listu, kartki, czy jakiejkolwiek informacji - powiedział nam Mieczysław Roszuk

Co ciekawe, nieprawidłowe zafakturowanie nie zdarzyło się po raz pierwszy. Jedna z poprzednich faktur, którą otrzymał Mieczysław Roszuk również została wystawiona niepoprawnie. Zużycie za okres od 15 kwietnia do 15 października 2011 r. według faktury wynosiło 0 kwH (słownie: zero). Jak się okazało, w rzeczywistości było na poziomie 916 kwH.

- Po moim zgłoszeniu dokonano szybkiej korekty, na której znalazło się prawidłowe wskazanie licznika. Nie musiałem długo czekać, a biuro obsługi klienta zadziałało jak należy. W końcu chodziło o należność dla energetyki - powiedział nam nie bez ironii Mieczysław Roszuk.

- Teraz, tak gładko już nie poszło. Przede wszystkim, żona dwukrotnie kontaktowała się pod numerem telefonu 555 55 55 22 (infolinia poświęcona wymianie liczników) z prośbą o dostarczenie protokołu wymiany licznika. Powinien być na nim odnotowany stan licznika w momencie jego ściągnięcia. Dostała zapewnienie, że odpowiednie dokumenty zostaną przesłane. Niestety do chwili obecnej protokół nie został dostarczony. Wydaje mi się jednak, że licznik powinien być spisywany i ściągany przy mnie, a na protokole powinien być mój podpis. Wówczas nikt nie miałby zastrzeżeń - uważa mężczyzna.

- Zużycie prezentowane na przysłanej fakturze nie jest możliwe nawet wtedy, gdyby wszystkie nasze urządzenia domowe pracowały non-stop. W lokalu znajdują się prawie wyłącznie żarówki energooszczędne, energooszczędna zmywarka i lodówka. Zużycie jest rażąco zawyżone - twierdzi pani Jolanta.

Małżeństwo obawia się, że kolejnym krokiem operatora będzie odcięcie energii i naliczenie sporych odsetek, bo termin płatności już minął.

- Natychmiast wysłałem reklamację. Jak dotąd brak jest reakcji na nią. To bardzo przykre zdarzenie jest dla nas dodatkowym, silnym stresem i nie wiem, jak się skończy. Na zachodzie byłaby z tego pewnie sprawa o odszkodowanie. Ja, wobec wielkiej firmy, czuję się bezradny. Czy nikt nie ma nad nimi kontroli? - kończy retorycznie Roszuk.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

polecane: Flesz: Czy grozi nam katastrofa klimatyczna?

Materiał oryginalny: Szokująco wysoki rachunek za energię elektryczną - Głos Koszaliński

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 115

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Z
Zawiedziony odbiorca prądu

Pracownikom firmy Axpo już dziękujemy (za kryptoreklamę)....

zgłoś
k
kazimiera

Ja się kompletnie na tym nie znam. Nie będę mógł niestety pomóc...

zgłoś
p
panga jamnenska
W dniu 05.05.2017 o 23:06, Elektron napisał:

 Krótko mówiąc:są też uczciwi doradcy w Energii Dla Firm i tacy tylko tam zostaną, jest nowy prezes i robi tam porządki! + niższe ceny (energia czynna i opłata handlowa) to przychodzi na fakturze z E.D.F., a znika z faktury od dostawcy np. Energa-Obrót, Enea itp...+ fachowe doradztwo doboru parametrów przesyłowych (moc umowna, stawki zmienne przesyłowe, taryfy, energia bierna indukcyjna, stawki stałe) to przychodzi na fakturze od dystrybutora np. Energa-Operator, Enea, PGE, Tauron, Inoggy... - do rozliczeń rzeczywistych potrzebne przedstawienie 3 terminowo opłaconych faktur wraz z potwierdzeniem płatności,w innym przypadku rozliczenia szacunkowe i korekty tj. 1/12 co miesiąc na podstawie zużycia z poprzedniego roku wyliczanego na podstawie przedstawionych faktur, nazywa się to w umowie Deklarowane zużycie  Rozumiem, że nie każdy jest biegły w sprawach umów na energię więc patrzcie na szczegóły w kontrakcie (umowie): * stawka za energię czynną za MWh* opłata handlowa* deklarowane zużycie roczne* okres wypowiedzenia umowy odrazu potwierdzony telefonicznie u obecnego sprzedawcy A BĘDZIECIE ZADOWOLENI !!! szczególnie jak trafi do was Pan Kamil pracujący na terenie woj. pomorskiego i warmińsko-mazurskiego, który rzetelnie doradza i nie ściemnia, a jeżeli ma być drożej to nic nie proponuje. takich to ze świecą szukać.  Dla niewiernych, że można, powiem, że Tak, są w E.D.F. nieoszukani, zadowoleni klienci, którzy płacą mniej. czekam na ich komentarze  Ludzie otwórzcie się, zaufajcie (ale sprawdźcie) i pozbądźcie się tej matematyczno-ekonomicznej ignorancji z waszych serc i umysłów i pytajcie o szczegóły kalkulacji oszczędności. Odpisz 

a co z takimi pozycjami z rachunku jak :

1. stała przesyłowa

2. stawka opłaty przejsciowej

3. składnik zmienny stawki sieciowej

4. stawka jakosciowa

5. opłata OZE

zgłoś
k
konsultacje na wakacje
W dniu 05.05.2017 o 23:06, Elektron napisał:

 Krótko mówiąc:są też uczciwi doradcy w Energii Dla Firm i tacy tylko tam zostaną, jest nowy prezes i robi tam porządki! + niższe ceny (energia czynna i opłata handlowa) to przychodzi na fakturze z E.D.F., a znika z faktury od dostawcy np. Energa-Obrót, Enea itp...+ fachowe doradztwo doboru parametrów przesyłowych (moc umowna, stawki zmienne przesyłowe, taryfy, energia bierna indukcyjna, stawki stałe) to przychodzi na fakturze od dystrybutora np. Energa-Operator, Enea, PGE, Tauron, Inoggy... - do rozliczeń rzeczywistych potrzebne przedstawienie 3 terminowo opłaconych faktur wraz z potwierdzeniem płatności,w innym przypadku rozliczenia szacunkowe i korekty tj. 1/12 co miesiąc na podstawie zużycia z poprzedniego roku wyliczanego na podstawie przedstawionych faktur, nazywa się to w umowie Deklarowane zużycie  Rozumiem, że nie każdy jest biegły w sprawach umów na energię więc patrzcie na szczegóły w kontrakcie (umowie): * stawka za energię czynną za MWh* opłata handlowa* deklarowane zużycie roczne* okres wypowiedzenia umowy odrazu potwierdzony telefonicznie u obecnego sprzedawcy A BĘDZIECIE ZADOWOLENI !!! szczególnie jak trafi do was Pan Kamil pracujący na terenie woj. pomorskiego i warmińsko-mazurskiego, który rzetelnie doradza i nie ściemnia, a jeżeli ma być drożej to nic nie proponuje. takich to ze świecą szukać.  Dla niewiernych, że można, powiem, że Tak, są w E.D.F. nieoszukani, zadowoleni klienci, którzy płacą mniej. czekam na ich komentarze  Ludzie otwórzcie się, zaufajcie (ale sprawdźcie) i pozbądźcie się tej matematyczno-ekonomicznej ignorancji z waszych serc i umysłów i pytajcie o szczegóły kalkulacji oszczędności. Odpisz 

 


 

Krótko mówiąc:
są też uczciwi doradcy w Energii Dla Firm i tacy tylko tam zostaną, jest nowy prezes i robi tam porządki!
 
+ niższe ceny (energia czynna i opłata handlowa) to przychodzi na fakturze z E.D.F., a znika z faktury od dostawcy np. Energa-Obrót, Enea itp...
+ fachowe doradztwo doboru parametrów przesyłowych (moc umowna, stawki zmienne przesyłowe, taryfy, energia bierna indukcyjna, stawki stałe) to przychodzi na fakturze od dystrybutora np. Energa-Operator, Enea, PGE, Tauron, Inoggy...
 
- do rozliczeń rzeczywistych potrzebne przedstawienie 3 terminowo opłaconych faktur wraz z potwierdzeniem płatności,
w innym przypadku rozliczenia szacunkowe i korekty tj. 1/12 co miesiąc na podstawie zużycia z poprzedniego roku wyliczanego na podstawie przedstawionych faktur, nazywa się to w umowie Deklarowane zużycie
 
 
Rozumiem, że nie każdy jest biegły w sprawach umów na energię więc patrzcie na szczegóły w kontrakcie (umowie):
 
* stawka za energię czynną za MWh
* opłata handlowa
* deklarowane zużycie roczne
* okres wypowiedzenia umowy odrazu potwierdzony telefonicznie u obecnego sprzedawcy
 
A BĘDZIECIE ZADOWOLENI !!!
 
szczególnie jak trafi do was Pan Kamil pracujący na terenie woj. pomorskiego i warmińsko-mazurskiego, który rzetelnie doradza i nie ściemnia, a jeżeli ma być drożej to nic nie proponuje. takich to ze świecą szukać.
 
 
Dla niewiernych, że można, powiem, że Tak, są w E.D.F. nieoszukani, zadowoleni klienci, którzy płacą mniej.
 
czekam na ich komentarze
 
 
Ludzie otwórzcie się, zaufajcie (ale sprawdźcie) i pozbądźcie się tej matematyczno-ekonomicznej ignorancji z waszych serc i umysłów i pytajcie o szczegóły kalkulacji oszczędności. 
Odpisz

 

a co z takimi pozycjami z rachunku jak :

1. stała przesyłowa

2. stawka opłaty przejsciowej

3. składnik zmienny stawki sieciowej

4. stawka jakosciowa

5. opłata OZE

zgłoś
B
BezStrat

Problem z Energią dla Firm chętnie pomogę @ bezstrat@gazeta.pl

zgłoś
r
real

Nie chcecie mieć takich przykrych niespodzianek? Nic prostszego. Zaufajcie firmie Axpo a miesiąc w miesiąc będziecie mieć rachunki niższe o kilkanaście procent. Ja tak zrobiłem i nie żałuję. Odkąd jestem w Axpo to co miesiąc przeliczam o ile moje oszczędności na prądzie wzrosły. Ogólnie mówiąc jest to fachowy i uczciwy dostawca. Wiem coś o tym, bo przekonałem się na własnej skórze. 

zgłoś
s
stachura

Nie wiem jak było wcześniej, bo dosyć krótko mam u nich umowę ale teraz nie ma co narzekać. Dokładnie sprawdzam każdą fakturę i póki co wszystko się zgadza i żadnych dodatkowych kosztów nie naliczają ponad to co mówił sprzedawca.

zgłoś
E
Elektron
Krótko mówiąc:
są też uczciwi doradcy w Energii Dla Firm i tacy tylko tam zostaną, jest nowy prezes i robi tam porządki!
 
+ niższe ceny (energia czynna i opłata handlowa) to przychodzi na fakturze z E.D.F., a znika z faktury od dostawcy np. Energa-Obrót, Enea itp...
+ fachowe doradztwo doboru parametrów przesyłowych (moc umowna, stawki zmienne przesyłowe, taryfy, energia bierna indukcyjna, stawki stałe) to przychodzi na fakturze od dystrybutora np. Energa-Operator, Enea, PGE, Tauron, Inoggy...
 
- do rozliczeń rzeczywistych potrzebne przedstawienie 3 terminowo opłaconych faktur wraz z potwierdzeniem płatności,
w innym przypadku rozliczenia szacunkowe i korekty tj. 1/12 co miesiąc na podstawie zużycia z poprzedniego roku wyliczanego na podstawie przedstawionych faktur, nazywa się to w umowie Deklarowane zużycie
 
 
Rozumiem, że nie każdy jest biegły w sprawach umów na energię więc patrzcie na szczegóły w kontrakcie (umowie):
 
* stawka za energię czynną za MWh
* opłata handlowa
* deklarowane zużycie roczne
* okres wypowiedzenia umowy odrazu potwierdzony telefonicznie u obecnego sprzedawcy
 
A BĘDZIECIE ZADOWOLENI !!!
 
szczególnie jak trafi do was Pan Kamil pracujący na terenie woj. pomorskiego i warmińsko-mazurskiego, który rzetelnie doradza i nie ściemnia, a jeżeli ma być drożej to nic nie proponuje. takich to ze świecą szukać.
 
 
Dla niewiernych, że można, powiem, że Tak, są w E.D.F. nieoszukani, zadowoleni klienci, którzy płacą mniej.
 
czekam na ich komentarze
 
 
Ludzie otwórzcie się, zaufajcie (ale sprawdźcie) i pozbądźcie się tej matematyczno-ekonomicznej ignorancji z waszych serc i umysłów i pytajcie o szczegóły kalkulacji oszczędności. 
Odpisz
 

 

zgłoś
l
lusia

Dla mnie szczerze mówiąc sa jednymi z lepszych dostawców. My szukając tego odpowiedniego patrzyliśmy głównie na cenę. I tu faktycznie wszystko się zgadza. Obsługa klienta zawsze pomocna. Jak dla mnie wszystko naprawde jest ok.

zgłoś
k
kornelia

To co ja moge tutaj powiedzieć to tyle ze w momencie podpisania umowy należy przesłać faktury za prąd z ostatnich czterech miesięcy. Na ich podstawie zostanie przeliczony i zmieniony wolumen zużycia energii – kolejne faktury prognozowe będą wystawiane w oparciu o zmiany. A wiele osób tego nie robi, albo robi to zle i potem okazuje się ze rachunki sa niestety zawyżone.

 
zgłoś
O
Oburzony

Energia dla firm chyba ma takie hobby, że lubi górować nad innymi dostawcami energii ilością spraw w prokuraturze.

Te ich długopisowe wykreślanki/dopisywanki/kserowanki, które nazywają umowami, to jest po prostu jakaś tragikomedia.

Przepraszam, komedia to by była gdyby Energia dla Firm z uporem maniaka nie próbowała traktować poważnie dokumentów które:

a) mają dopisane zera do cen/zużycia etc.

b) bardziej zawoalowanych typu: skreślenie roku, później dopisanie obok(w następnej sekcji) roku następnego, na który niby jest zawarta umowa - oczywiście wszystko z dużo większymi stawkami

c) bądźmy szczerzy: patrząc na postępujący trend, jeszcze wiele innych "kreatywności" zostało "do odkrycia", które nieraz klienta zdołają zadziwić (tyle, że zdziwienie raczej nie będzie wtedy dominującym odczuciem)

 

i tak po prostu dalej sobie będzie, dopóki porządnie nie weźmie się za nich odpowiedni organ ścigania

zgłoś
O
Optik

Nie dajcie się ludzie nabrać na pozytywne komentarze. Jestem ich klientem i srogo tego pożałowałem. ODRADZAM!!!!!

zgłoś
T
Tomasz Boryn

Mnie np wyssał mój dystrybutor jak zmieniłem sprzedawcę na Energie2. Podnieśli mi prawie rachunki za przesył o 100%. uważam, ze trzeba walczyć z tymi duzymi koncernami i wspierać te małe firmy.

zgłoś
J
Jacek

Podpisałem umowę z Energią Dla Firm. Wpakował mnie w to Szymon Stosik. Przestrzegam przed tym oszustem. Miało być taniej i cena miała być stała przez 4 lata, a tym czasem na podpisanie umowy przyjechał jak wiedział że wyjeżdżam do Niemiec i nie będę miał czasu sprawdzać wszystkiego. Podpisałem umowę na której jest co innego niż zapewniał mnie szczerze chcący pomóc przedstawiciel. Do tego Enea przysłała mi rachunek 440 zł za zerwanie umowy, a w Energii płaci się z góry. Czyli jestem 800zł w plecy na dzień dobry a do tego mam wyższe ceny.

zgłoś
A
Alan
W dniu 20.11.2014 o 14:07, Gość napisał:

Witam.Jestem dokładnie w tej samej sytuacji do tej pory miałam rachynki 88zł drugi 39zł i trzeci 39zł. a teraz mam rachyunek 2000zł.zabrali pare dni temu licznik do ekspertyzy i czekam ale rachunek każą mi zapłacić ale ja niemam zamiaru bo ja tyle pradu nie zużyłam,mam nowy dom i wszystko jest enegrooszczędna i ide z tym do sądu.

Informuje wszystkich klientów którzy podpisali umowę z Energią dla Firm - że mogą zgłaszać sprawy do Wydziały Kryminalnego ponieważ jest setek firm które zostały oszukane co do cen i wolumenów zużycia. 

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3