Do tej pory takie systemy kojarzyły się raczej z przemysłem, ale okazuje się, że i w lecznictwie wprowadzenie odpowiednich procedur jakościowych ma sens.
- Nie ustalają one, jak kto i jak ma leczyć pacjentów, bo to lekarze wiedzą najlepiej - mówi dr Andrzej Łysiak, dyrektor szpitala w Szczecinku. - System zarządzania jakością ustala, jak postępować z chorym, jakie dokumenty wypełnić, organizuje sposób leczenia, a po pośrednio wpływa na jego wynik, bo gdyby tak nie było, to nie wprowadzalibyśmy go.
Szpital przygotowywał się i wdrażał ISO 9001 przez półtora roku. Doktor Andrzej Łysiak z początkiem maja odchodzi ze szpitala i wraca do zawody lekarza pediatry. Certyfikat ISO 9001 to - obok przekształcenia ZOZ-u w spółkę i informatyzacji szpitala - było najpoważniejsze zadanie, z jakim przyszło mu się zmierzyć.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?