Najpierw musimy uspokoić: to, że Urząd Morski w Słupsku został właśnie zlikwidowany, nie oznacza, że decyzja o wyborze wykonawcy opisywanego projektu, a jest nim ochrona wybrzeża wzdłuż linii brzegowej na wysokości Mielna, jest nieważna.
Wręcz przeciwnie, jest ważna, tyle że nadzorować teraz będzie wszystko Urząd Morski w Szczecinie. Bo to właśnie pod opiekę tej instytucji przeszło zachodnie wybrzeże kraju, licząc od Ustki. Na wschód od niej sprawy wziął w swoje ręce Urząd Morski w Gdyni. W Słupsku zostały jedynie delegatury...
Ale dość tych spraw administracyjnych. Przejdźmy do sedna, czyli głównych prac w Mielnie. A te mają być naprawdę poważne i potrwają - szacuje się - przynajmniej rok, zapewne dłużej. Nie wiadomo jednak kiedy się rozpoczną. Wybrany wykonawca musi najpierw wszystko zaprojektować, a dopiero później przejść do robót w terenie.
Wiadomo za to na pewno, że naprawione mają być wszystkie istniejące wzmocnienia brzegowe, licząc od ośrodka Eden w Unieściu do restauracji Floryn w Mielnie. Mają też pojawić się nowe ścianki oporowe, wymienione będą wszystkie, bez wyjątku, drewniane, jeszcze poniemieckie, ostrogi, ma być także poszerzona w wielu miejscach plaża.
W urzędzie szacowano, że wszystko razem będzie kosztowało ponad 40 milionów złotych. I wcale się nie pomylili. Wprawdzie cały proces wyboru wykonawcy trwał długo, ponad trzy lata (było sporo protestów do przetargów, odwołania, ponowne ogłoszenia), ostatecznie wygrało konsorcjum trzech firm: Doraco Gdańsk, PRCiP Gdańsk oraz WMW Parszyce. Koszt: 39,9 mln zł.
Do przetargu stanęło trzech chętnych, oprócz wspomnianego, zwycięskiego konsorcjum z Trójmiasta i okolic, także firma Warbud z Warszawy oraz lokalna Hydrobud z Ustronia Morskiego. Warszawska proponowała cenę 56 mln złotych, a ustroński Hydrobud jedynie o 800 tysięcy złotych więcej od zwycięzcy. Tyle jednak wystarczyło, by przegrać. To więc gdańskie Doraco, PRCiP oraz WMW wygrały przetarg, proponując cenę 39,9 mln złotych za wszystko.
Przetarg, jak już wspominaliśmy, ogłosił Urząd Morski w Słupsku, który jednak właśnie został zlikwidowany. Jego kompetencje, w tej części wybrzeża, przejął Urząd Morski w Szczecinie. I to tam teraz będą nadzorowane sprawy przetargu.
Korporacja Budowlana Doraco należy do rodzinnej grupy kapitałowej Hass Holding. Na rynku jest już od blisko 30 lat. Jej realizacje to m.in. port lotniczy w Gdańsku, rozbudowa nabrzeży w Porcie Gdańsk, budowa terminalu promowego w Gdyni.
Wspieramy Lokalny Biznes!
Zobacz także Zlot Morsów 2020 w Mielnie - parada ulicami miasta
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?