Telewizja cyfrowa wprowadziła klientkę w błąd

Inga Domurat inga.domurat@gk24.pl
Fot.stock
Janina Kujawa z Koszalina jest już osobą po osiemdziesiątce. Nie przeczytała umowy przed jej podpisaniem. Zawierzyła miłej pani, sądząc, że ta jest pracownicą kablówki. Nie była.

- Moja mama jest już osobą starszą i kiedy do jej drzwi zapukała miła pani i jeszcze powiedziała, że ma dla niej ciekawą ofertę telewizyjną, to ta wpuściła ją do domu - opowiada Maria Stebnicka, córka pani Janiny.

- Moja mama jest uzależniona od oglądania seriali i na wieść o tym, że będzie miała więcej kanałów telewizyjnych i tym samym więcej seriali, podpisała umowę. Ale była przekonana, że podpisuje ją z kablówką, bo wiedziała, że jakieś modernizacje się szykują. I 119 złotych daje właśnie na te ulepszenia. Dzień później do mamy przyszłam ja i zobaczyłam, że mama podpisała umowę z innym operatorem cyfrowym i otrzymała formularz wypowiedzenia umowy z kablówką. Kiedy powiedziałam mamie, co zrobiła, nie mogła w to uwierzyć, że tak została zmanipulowana. Nie miała pojęcia, że zgodziła się na bardzo wysoki abonament i do tego nie w Telewizji Kablowej. A rezygnować z jej usług wcale nie chciała. Tak się właśnie wprowadza w błąd starszych ludzi i żeruje na ich uczciwości, wręcz naiwności.

Maria Stebnicka za mamę poszła do koszalińskiego salonu operatora cyfrowego, z którym podpisana została umowa, by ją anulować. - Pani w salonie powiedziała, że nic nie może już zrobić, że dane abonenta zostały wysłane do centrali i umowa jest już aktywowana. Ale to od razu wydawało mi się bzdurnym tłumaczeniem, bo ani mama dekodera jeszcze nie dostała, ani talerza do odbioru sygnału. Nic. Pani w salonie przedstawić się nie chciała i nasza rozmowa zakończyła się niczym - dodaje Maria Stebnicka.
Córka Janiny Kujawy dodzwoniła się jednak do centrali firmy i tam dowiedziała się, że zrezygnować może, bo umowa nie została podpisana w lokalu firmy. - Sama nie czułam się na siłach, by napisać odpowiednie pismo, dlatego skorzystałam z pomocy rzecznika praw konsumentów. Chciałam mieć pewność, że rezygnacja z umowy będzie skuteczna - usłyszeliśmy od Marii Stebnickiej.

- Nam udało się, ale ile jest takich starszych osób, którym nie miał kto pomóc w wycofaniu się z umowy. I zostali z usługą, której wcale nie chcieli mieć i z nowymi rachunkami.

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
kamilek

Ta firma manipuluje również pracownikami pracowałem tam tydzień i do dziś nie mam umowy totalna ściema te niby szkolenia wyglądają tak że wysyłają ludzi na wiochę i każą wciskać ludziom umowy na cyfrę.

z
zorientowany

oczywiscie,ze to byli przedstawiciele z c....+ firma euroactiv. chodza od domu do domu i naciagaja ludzi, wciskajac im kit o jakims przylaczu grupowym,ze wtedy wlasnie tylko 150zl placa,a nie 700zl. oczywiscie swojego taleza i kabli nie mozna miec:) bo monterzy tez musza zarobic. ludzie ktorzy pracuja w ten sposob i naciagaja ludzi nazywaja sie: juice man' ni. poczytajcie na google co to:) pozdrawiam!

zorientowany.

l
lipa
W dniu 09.10.2009 o 14:24, MistrzuAZS napisał:

Ku.wa tego można było się spodziewać. W końcu to Koszalin. A mówili, że we wrześniu będzie.



oczywiscie wine zwalaja na dostawce sprzetu
M
MistrzuAZS
W dniu 09.10.2009 o 11:46, lipa napisał:

z tego co ja sie dowiedzialem to moze do konca roku cos im sie uda zrobic



Ku.wa tego można było się spodziewać. W końcu to Koszalin. A mówili, że we wrześniu będzie.
W
Wojtek9293
W dniu 09.10.2009 o 13:50, ~tomek~ napisał:

i po kłopocie :Jeżeli zakup towaru lub usługi odbył się poza siedzibą sprzedawcy (dotyczy to internet-sklepów, internet-ofert, zakupów dokonanych przez przedstawicieli firm poza ich siedzibą lub punktem sprzedaży), KONSUMENT (a więc zakup ma się odbyć w imieniu osoby prywatnej - niefirmy) może odstąpić od umowy w ciągu 10 dni bez skutków materialnych (art.2 ust.1,3 Ustawy z dn.2 marca 2000r. O ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrzadzoną przez produkt niebezpieczny). Na podstawie art.2 ust.3tejże Ustawy w przypadku gdy konsument nie został na piśmie poinformowany o prawie do odstąpienia od umowy, konsument możeodstąpić od umowy w ciągu 10 dni od uzyskania informacji o prawie do odstąpienia. pozdrawiam,


Dokładnie jak wyżej. Mogę dodać tyle, że u mnie w bloku jest o tyle gorzej, że nie ma kablówki i 4 rodziny z 14 dały się na to nabrać również! Jest to niezależna firma z reguły oferująca płatne pakiety C....+. Jak mi klient zaczął opowiadać jak to ja będę miał taniej to mnie śmiech ogarnął. Zgasiłem jego zapędy w zarodku bo jestem w temacie i posiadam już ów oferowany dekoder na szczęście zakupiony w salonie. Pan jeszcze proponował tzw. gwarancję na sprzęt co jest dla mnie całkowicie śmieszne bo takową daje każdy sprzedawca w/w telewizji i niekoniecznie za taką cenę montażu. Powyżej 4 rodzin montaż bodajże 150 a poniżej 700zł!!! Szkopuł w tym, że w salonie można zamówić montaż indywidualny w bloku za około 100zł a sprzęt można wymieniać po zakończeniu każdej umowy podpisując nową więc gdzie tu oszczędność ?!?!?! Obywatele nie dajcie się wkręcić
~tomek~

i po kłopocie :
Jeżeli zakup towaru lub usługi odbył się poza siedzibą sprzedawcy (dotyczy to internet-sklepów, internet-ofert, zakupów dokonanych przez przedstawicieli firm poza ich siedzibą lub punktem sprzedaży), KONSUMENT (a więc zakup ma się odbyć w imieniu osoby prywatnej - nie
firmy) może odstąpić od umowy w ciągu 10 dni bez skutków materialnych (art.2 ust.1,3 Ustawy z dn.2 marca 2000r. O ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrzadzoną przez produkt niebezpieczny). Na podstawie art.2 ust.3
tejże Ustawy w przypadku gdy konsument nie został na piśmie poinformowany o prawie do odstąpienia od umowy, konsument może
odstąpić od umowy w ciągu 10 dni od uzyskania informacji o prawie do odstąpienia.

pozdrawiam,

l
lipa
W dniu 09.10.2009 o 11:39, kinoman napisał:

A tak na marginesie to KIDY BĘDZIE SYGNAŁ CYFROWY W TKK, nic nie słychać, co? za ile ? kiedy?



tu masz nr telefonu i sie dowiedz
3484304 jak cos bedziesz wiedzial to daj znac bo ja nic sie nei moge dowiedziec
z tego co ja sie dowiedzialem to moze do konca roku cos im sie uda zrobic
k
kinoman

A tak na marginesie to KIDY BĘDZIE SYGNAŁ CYFROWY W TKK, nic nie słychać, co? za ile ? kiedy?

C
Cyber Killer

Babcia sama jest sobie winna, a ludzie jeszcze jej bronią... kompletną głupotą jest podpisywanie jakichkolwiek dokumentów bez ich przeczytania! I to niezależnie od wieku czy innych utrudnień fizycznych jak np słaby wzrok - jak się słabo widzi to można zawołać o umowę napisaną dużo większą czcionką, firma która chce zdobyć klienta nie odmówi.

Tych ludzi gubi ich własna naiwność i chciwość skorzystania z promocji. Każde dziecko uczy się, żeby nie rozmawiało z obcymi, bo obcy zwykle chcą zrobić im krzywdę. To ma zastosowanie również w dorosłym życiu - nikomu obcemu nie ufać. Kto zaufa, ten traci - proste.

J
JAAA
W dniu 09.10.2009 o 09:37, Cyber Killer napisał:

Sama jest sobie winna - trzeba czytać to co się podpisuje!


Nie bądź taki "mądry" taż kiedyś zestarzejesz się i życzę ci tego samego. A może ty pracujesz w tv cyfrowej?
P
Pond.

Jestem ciekawy ile kosztuje taki abonament TV cyfrowej?

K
KLN_WAW

Do Cyber-killer : Ciekawe ,co ty będziesz podpisywał,gdy np bedziesz miał 85 lat , okulary +20 dioptrii,osłabiony słuch i otępienie starcze.Popiszesz każdy papier , który ci wręczy do podpisania sympatycznie wyglądająca osoba.

C
Cyber Killer

Sama jest sobie winna - trzeba czytać to co się podpisuje!

Dodaj ogłoszenie