Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trend na zdrowe odżywianie i zamykanie restauracji ułatwia rozwój firm oferujących diety pudełkowe [15.04.2021]

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
Wiele firm próbuje otwierać catering jako dodatkowe źródło dochodu. Szybko jednak z tego rezygnują. To biznes, któremu trzeba poświęcić się w 100%. Chcąc się utrzymać na rynku należy sprostać wymaganiom, jakie stawiane są przed tą branżą i wprowadzać rozwiązania, które będą odpowiedzią na potrzeby konsumentów.
Wiele firm próbuje otwierać catering jako dodatkowe źródło dochodu. Szybko jednak z tego rezygnują. To biznes, któremu trzeba poświęcić się w 100%. Chcąc się utrzymać na rynku należy sprostać wymaganiom, jakie stawiane są przed tą branżą i wprowadzać rozwiązania, które będą odpowiedzią na potrzeby konsumentów. Mariusz Kapała / Polska Press
Większa niż zazwyczaj dbałość o odporność zwiększyła zainteresowanie Polaków zdrowym odżywianiem. Wzmacnia ją coraz większa świadomość ekologiczna, a szukanie wygodnych rozwiązań zwiększa popularność cateringu w postaci diet pudełkowych. Temu ostatniemy dodatkowo w pandemii dobrze przysłużył się fakt, iż branża praktycznie uniknęła lockdownów. Mało tego, przejęła część rynku usług gastronomicznych, który normalnie opanowany jest przez stacjonarne restauracje i wszelkiego rodzaju knajpki. Nie byłoby jednak sukcesu gdyby nie duże i wciąż rosną ce zainteresowanie dietami wśród Polaków.

Rynek diet pudełkowych nie zwalnia tempa
Catering dietetyczny Pomelo podsumowuje pierwszy kwartał roku 2021

Rynek cateringu dietetycznego to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów biznesu w Polsce. W 2017 roku jego wartość wynosiła 650 mln złotych, zaś w 2020 wzrosła do około 1 miliarda złotych. Okres od stycznia do końca czerwca był zwykle okresem najwyższego zapotrzebowania na diety pudełkowe. Tendencja ta nadal się utrzymuje, a potwierdzeniem jej są wyniki finansowe, które osiągnął catering dietetyczny Pomelo w pierwszym kwartale roku 2021.
– W marcu 2020 roku przychód wynosił 2,1 mln złotych, a w tym roku jest to 3,1 mln złotych – podsumowuje Bartłomiej Foszer, inwestor i doradca strategiczny cateringu Pomelo.

Podwajają obroty

Na rynku działa prawo podaży i popytu - rynek rośnie, rozwija się, więc równocześnie rośnie konkurencja. Klient ma coraz większą wiedzę i coraz wyższe wymagania. Wiele firm próbuje otwierać catering jako dodatkowe źródło dochodu. Szybko jednak z tego rezygnują. To biznes, któremu trzeba poświęcić się w 100%. Chcąc się utrzymać na rynku należy sprostać wymaganiom, jakie stawiane są przed tą branżą i wprowadzać rozwiązania, które będą odpowiedzią na potrzeby konsumentów.
Coraz większą popularnością cieszą się również diety wykluczające spożycie mięsa, wybiera je 25% naszych klientów - mówi Anna Foszer, właścicielka cateringu Pomelo.

NEWSY DNIA. Kliknij i przeczytaj!

Branża podsyca zainteresowanie, zainteresowani wzmacniają branżę

Branża się rozwija, a wraz z nią rośnie również zainteresowanie konsumentów szeroko rozumianym zdrowym stylem życia. Informacji dotyczących zagadnień z nim związanych najczęściej poszukują w internecie. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom Catering Pomelo uruchomił własny format podcastów. Jego celem jest dostarczenie użytkownikom unikalnych treści z zakresu diety, aktywności fizycznej i zdrowia, popartych wiedzą i doświadczeniem zapraszanych do dyskusji ekspertów.
- Jako firma, która od lat wpływa na poprawę nawyków żywieniowych swoich Klientów obserwujemy ciągły wzrost zainteresowania zdrowym stylem życia. Z drugiej strony rynek podcastów również rośnie w zaskakującym tempie. Polska znajduje się w pierwszej dziesiątce najszybciej rozwijających się rynków dla tego formatu. Jak wynika z danych Spotify w okresie od stycznia do czerwca 2020 roku wzrost ilości odtworzeń podcastów wyniósł 300% w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 r. Nasza nowa formułą łączy więc te dwa umacniające się wśród konsumentów trendy i dostarcza im dużo praktycznej wiedzy w coraz częściej wybieranej przez nich formule – mówi Bartłomiej Foszer.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Trend na zdrowe odżywianie i zamykanie restauracji ułatwia rozwój firm oferujących diety pudełkowe [15.04.2021] - Strefa Biznesu