Triki na talerzu. Spotkanie z dietetykiem w Sianowie [zdjęcia]

Joanna KrężelewskaZaktualizowano 
Dlaczego talerz powinien być niebieski i czy można pomylić głód z pragnieniem? Dietetyk zna odpowiedzi!

Mnóstwo pytań, moc ciekawostek, a do tego bezpłatny pomiar składu ciała i konsultacje z ekspertem – tak było w sianowskim kinie Zorza podczas spotkania z dietetyczką. Spotkanie zostało zorganizowane w ramach programu profilaktyki nowotworowej w powiecie koszalińskim „Zwalczamy nowotwory”. Jego uczestnicy nie tylko mogli skorzystać z darmowych konsultacji, ale też sprawdzić skład ciała – ile mają mięśni, ile tłuszczu, czy aby nie piją za mało wody. Każdy otrzymał też upominki, w tym darmowe wydawnictwo „Żyj zdrowo”, w którym można znaleźć porady dotyczące zdrowego odżywiania, ale też m.in. wywiad z lekarzem na temat profilaktyki przeciwnowotworowej.

Gościom spotkania w Sianowie Agnieszka Kobalczyk – Rohde podpowiadała m.in. jak sobie radzić, żeby nie jeść zbyt dużych porcji. – Warto planować posiłki i gotować dokładnie tyle, ile nam potrzeba. Dzięki temu nie zostanie porcja danej potrawy i nie będziemy podjadać. Znacie to państwo – „żeby się nie zmarnowało!” – podpowiadała specjalistka. – Polecam też nie robić zakupów, kiedy jesteśmy głodni. I dalej: róbmy zakupy z wcześniej przygotowaną listą. Nie kupujmy na zapas – zaplanujmy dokładnie posiłki i kupmy składniki tylko pod zaplanowane menu.

Jedzmy powoli, nie zajadajmy stresów – podpowiedzi było wiele. Podobnie, jak trików, których dietetyk zna mnóstwo. Przykłady: jedz na niebieskim, małym talerzu, deserowymi sztućcami; nakładaj produkty w kontrastowych kolorach; nakładaj odpowiednią porcję (nie więcej niż twoje dwie pięści). I... każdy kolejny kawałek ciasta smakuje tak samo, więc poprzestań na pierwszym...

- Punktem wyjścia do utrzymywania właściwej masy ciała jest motywacja. Jeśli ktoś będzie to robić tylko dlatego, że lekarz kazał, to może się nie udać. Należy zmienić nawyki żywieniowe i być aktywnym fizycznie. Warto stosować zasadę, że trzy razy w tygodniu ćwiczymy po przynajmniej pół godziny na wyższym tętnie - 130. Zawsze jednak skonsultuj z lekarzem, jaka aktywność fizyczna jest dla ciebie bezpieczna – zaznaczyła dietetyczka.

I nie zapominajmy o piciu – często mylimy uczucie głodu i pragnienia. Dziennie powinniśmy wypijać około 2,5 litra niegazowanych płynów.

ramka

Zobacz także Lekcja sportu z Małgorzatą Hołub w Polanowie

Popularne na gk24:

Gk24.pl

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3