Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trzecia generacja Hondy City

Wojciech Frelichowski
Nowa Honda City
Nowa Honda City Honda
Nowa Honda City powstała na płycie podłogowej modelu Jazz. Długość auta wzrosła tylko o 5 mm w stosunku do modelu schodzącego z rynku i wynosi 4 395 mm. Jednak rozstaw osi został zwiększony o 100 mm, co pozwoliło na powiększenie odległość pomiędzy przednimi, a tylnymi siedzeniami o 25 mm. Zmiany konstrukcyjne objęły wydłużenie rozstawu osi i poszerzenie rozstawu kół - co wpłynęło pozytywnie na stabilność pojazdu - oraz unowocześnienie układu kierowniczego i zawieszenia, które mimo licznych zmian w geometrii zachowało układ znany z poprzednika. Pomimo zwiększenia wymiarów nowego City, średnica zawracania pomiędzy krawężnikami nie zmieniła się w stosunku do poprzedniego modelu i wynosi 10,7 metra.

Ciszej i w komforcie

Dłuższy rozstaw osi przekłada się na większą ilość miejsca w kabinie pasażerskiej, jak również na lepsze właściwości jezdne. Bezpieczeństwo zapewnia struktura nadwozia zaprojektowana w technice zaawansowanej kompatybilności pojazdów ACE, która lepiej chroni podróżujących w przypadku zderzenia pojazdów o różnych gabarytach.

Zwiększona pojemność schowków w kabinie pasażerskiej, łącznie z większym schowkiem przed pasażerem, pozwala lepiej wykorzystać dostępną przestrzeń, a nowy projekt siedzeń zapewnia kierowcy i pasażerom odpowiedni komfort podróżowania. Imponująca, jak na takie auto, jest pojemność bagażnika, która wynosi 506 litrów.

W kabinie zastosowano wysokiej jakości materiały. Ponadto wprowdzono innowacyjne rozwiązania z zakresu redukcji szumów i wibracji. Zaawansowane materiały, które tłumią niepożądane hałasy, rozlokowano w strategicznych punktach nadwozia, wnętrza, zawieszenia, komory silnika oraz jego mocowań. W rezultacie nowym sedanem Hondy podróżuje się bardziej komfortowo.

Media na pokładzie

W nowym City w standardzie jest montowany zaawansowany system audio kompatybilny z urządzeniami typu iPod, odtwarzaczami MP3 i innymi źródłami dźwięku cyfrowego. Do podłączenia urządzeń służą gniazda USB i AUX umieszczone w konsoli centralnej.
Za obsługę najważniejszych funkcji systemu od wyboru utworu, poprzez regulację poziomu dźwięku, wybór stacji radiowej do ustawień czasu odpowiadają cztery przyciski i pokrętło wyboru.

Po podłączeniu odtwarzacza typu iPod, centralne pokrętło systemu audio przejmuje funkcje manipulatora urządzenia. Wszystkie informacje prezentowane są na czytelnym wyświetlaczu LCD umieszczonym w panelu sterującym. Honda opracowała także korektor graficzny DSP, który został specjalnie skalibrowany z uwzględnieniem warunków akustycznych panujących w kabinie.

Mocniejszy silnik

Pod maską znalazł się nowy silnik benzynowy 1.4, charakteryzujący się większą mocą i niższym zużyciem paliwa od poprzednika. Moc tej jednostki wynosi 100 KM, czyli o 17KM więcej od poprzednika. Dodatkowe "konie" pozwalają rozpędzić samochód od 0 do 100km/h w czasie 11,8 sekundy, co jest wynikiem o 1,6 sekundy lepszym od schodzącego modelu.

Na polskim rynku City jest dostepna tylko z manualną, pięciobiegową skrzynią biegów. To zmodyfikowana wersja przekładni, która była montowana w poprzednim modelu, w której zastosowano karbonowe synchronizatory zapewniające bardziej płynne zmiany biegów oraz na nowo zoptymalizowano poszczególne przełożenia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!