Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trzy czwarte Polaków zrobi zakupy w Black Friday. "W zeszłym roku najwyższe rabaty sięgnęły 97 procent"

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Zdaniem ekspertów trudno ocenić jakie wyniki zanotuje tegoroczna edycja black friday.
Zdaniem ekspertów trudno ocenić jakie wyniki zanotuje tegoroczna edycja black friday. Fot. Lukasz Kaczanowski/ Polska Press
Z promocji przygotowanych na Black Friday skorzystać ma aż 74% Polaków. Dla wielu istotne będzie wsparcie lokalnych biznesów. - Zgodnie z danymi Alerabat.com, w zeszłym roku najwyższe rabaty sięgnęły 97%. Niektórym udało się oszczędzić nawet 9500 zł za jednym produkcie. Z pewnością i w tym roku wielu szczęśliwców złowi podobne promocje- tłumaczy w rozmowie z AIP ekspert.

Choć Black Friday wywodzi się z amerykańskiej tradycji, atrakcyjne promocje w ten dzień oferują sklepy na całym świecie. W związku z pandemią koronawirusa, tegoroczna edycja festiwalu wyprzedaży będzie inna niż poprzednie.

- Skutki pandemii odczuła każda rodzina – również te ekonomiczne. Osoby znajdujące się w niepewnej sytuacji mogą nie być skłonne do wydawania dużych sum pieniędzy. Z drugiej strony, część z nich może zechcieć oszczędzić na produktach, których zakup odkładała w oczekiwaniu na promocję. Zgodnie z badaniem PAYBACK Opinion Poll, 42 proc. Polaków wyda w Black Friday tyle samo, co zwykle. Co trzeci ankietowany przyznał jednak, że w związku z pandemią Covid-19 przeznaczy w ten dzień na zakupy mniej, niż w poprzednich latach. Jednocześnie 6 proc. Polaków planuje wrzucić do koszyka rekordowo dużo produktów- tłumaczy w rozmowie z AIP Rafał Łataś, AleRabat.com.

W Polsce największe zainteresowanie tym świętem wykazują osoby kupujące online. Każda kolejna jego edycja poprawia rekordy sprzedaży, notowane przez polską branżę e-commerce. Zgodnie z danymi „Rzeczpospolitej”, w zeszłym roku zakupy w Czarny Piątek planowało 68 proc. Polaków. Jak podaje Deloitte, w 2020 roku jest to 74 proc rodaków. Istnieje więc szansa, że 27 listopada wydamy jeszcze więcej niż w poprzednich latach.

- Jako że wiele marek rozciągnęło promocje na cały tydzień lub nawet miesiąc, w sobotę po Black Friday również nie powinno zabraknąć atrakcyjnych ofert w galeriach handlowych. Przed odwiedzeniem konkretnego sklepu warto sprawdzić jednak jego stronę internetową, aby dowiedzieć się, jakie zniżki przygotował w tym roku. W aktualnej sytuacji buszowanie w sieci wygrywa bowiem pod kątem bezpieczeństwa z bezcelowym włóczeniem się po galerii. Wygodnym rozwiązaniem będą z pewnością hybrydowe zakupy, czyli dokonanie transakcji online i odbiór towaru offline w najbliższym sklepie- podpowiada ekspert.

Według danych KIR, w ubiegłoroczny Black Friday uszczuplaliśmy swoje portfele średnio o 225 zł. Zdaniem ekspertów trudno ocenić jakie wyniki zanotuje tegoroczna edycja black friday. Z jednej strony trudno ocenić popyt i nastroje konsumentów w tak niepewnej sytuacji gospodarczej. Z drugiej, atrakcyjne rabaty pomagają oszczędzić na rzeczach, z których zakupem wiele osób się wstrzymuje. Jedno jest pewne – olbrzymim wyzwaniem będzie przygotowanie sprawnej logistyki i infrastruktury przez sklepy.

- Jak co roku, każdy sklep przygotował unikalny system zniżek. Zwykle najbardziej atrakcyjne oferty pojawiają się w Black Friday, ale czasem kody rabatowe dostępne są przez cały tydzień lub nawet miesiąc. Część marek przecenia cały asortyment, inne obniżają ceny konkretnych kategorii produktów- wylicza ekspert. - Zgodnie z danymi Alerabat.com, w zeszłym roku najwyższe rabaty sięgnęły 97 proc. Niektórym udało się oszczędzić nawet 9500 zł za jednym produkcie. Z pewnością i w tym roku wielu szczęśliwców złowi podobne promocje. Z zakupem elektroniki najlepiej poczekać jednak do poniedziałku, gdy cały świat będzie świętował tzw. Cyber Monday- dodaje Łataś.

Jak podaje Senuto, od marca do października powstało 7691 nowych sklepów internetowych. Tym samym cały rynek urósł o 15 proc. Równocześnie wzrosła liczba Polaków kupujących online. Zgodnie z danymi Zymetrii, zakupy w sieci robi już 87 proc. internautów – to o 11 p.p. więcej niż jeszcze rok temu. Choć znaczenie kanałów online rosło w ostatnich latach, zagrożenie epidemiologiczne znacznie przyspieszyło ten proces. Wiele polskich firm zmieniło model biznesowy, a sporo klientów – nawyki zakupowe.

27 listopada wielu Polaków może wesprzeć działalność lokalnych biznesów. Z raportu Open Research wynika, że w rzeczywistości zdominowanej przez pandemię COVID-19 patriotyzm konsumencki jest istotny dla 90 proc. badanych. Jeśli utrzyma się tendencja z poprzednich lat, Polacy będą najbardziej zainteresowani przecenioną odzieżą, obuwiem i bielizną. Atrakcyjne okażą się także zniżki na sprzęt AGD i RTV.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Trzy czwarte Polaków zrobi zakupy w Black Friday. "W zeszłym roku najwyższe rabaty sięgnęły 97 procent" - Portal i.pl