reklama

Ukryta słodycz, czyli w czym jest cukier? Codziennie zjadasz nawet 25 łyżeczek

JKZaktualizowano 
Cukier uzależnia prawie tak bardzo, jak narkotyki - nic więc dziwnego, że dodawany jest do wielu produktów spożywczych, nie tylko tych w oczywisty sposób słodkich i niezdrowych. Bywa tak, że decydując się na coś FIT, w efekcie spożywamy kilkanaście łyżeczek cukru! Podobnie rzecz ma się z niektórymi wytrawnymi produktami. Dlaczego cukier negatywnie wpływa na nasze zdrowie? On to właśnie odpowiada za próchnicę, otyłość, cukrzycę, nowotwory oraz choroby naczyniowo-sercowe. Światowa Organizacja Zdrowia zaleca, by dziennie spożycie cukru nie przekraczało 10 proc. kaloryczności całej diety (10-12 łyżeczek). Tymczasem średnio Polacy spożywają każdego dnia... około 25 łyżeczek, rocznie zaś nawet 70 kg! Zobaczcie, jakie produkty zawierają najwięcej cukru.

Profesor Jacek Jassem: Czy to prawda, że chemioterapia szkodzi?

Wideo

Materiał oryginalny: Ukryta słodycz, czyli w czym jest cukier? Codziennie zjadasz nawet 25 łyżeczek - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-03-26T17:28:36 01:00, Kasia:

Nie przesadzacie trochę? Co innego cukier biały dodawany np. do coli a co innego miód czy naturalne cukry w 100% soku owocowym. Oczywiście kaloryczność kalorycznością. Dobrze mieć świadomość ile co zawiera kalorii, ale porównywania naturalnego miodu czy soku z pomarańczy do produktów gdzie dodawany jest biały cukier jest dla mnie nieporozumieniem.

Kiedy dopadnie cię bieda, to pamiętaj, że cukier krzepi.

M
Maja

Tak, statystyki, tabelki ile, co powinno się jeść i pić. Dlaczego nie polegać na własnym instynkcie. Każdy powinien dobrać dietę pod siebie. Mi na przykład służą soki warzywne wg. przepisu terapiasokami.pl/dlaczego-warto-pic-soki, dzięki którym świetnie się czuję i mam energię. Soki traktuję jako uzupełnienie diety i wszystko jest ok z cukrem.

K
Kasia

Nie przesadzacie trochę? Co innego cukier biały dodawany np. do coli a co innego miód czy naturalne cukry w 100% soku owocowym. Oczywiście kaloryczność kalorycznością. Dobrze mieć świadomość ile co zawiera kalorii, ale porównywania naturalnego miodu czy soku z pomarańczy do produktów gdzie dodawany jest biały cukier jest dla mnie nieporozumieniem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3