Umowa z dostawcą prądu nie do rozwiązania

R
Edward Kozłowski ze Szczecinka mówi, że od ponad pół roku nie może podpisać nowej umowy na dostarczanie prądu do mieszkania.
Edward Kozłowski ze Szczecinka mówi, że od ponad pół roku nie może podpisać nowej umowy na dostarczanie prądu do mieszkania. Rajmund Wełnic
Starszy i schorowany mieszkaniec Szczecinka nieopatrznie wynajął mieszkanie nieuczciwej lokatorce, która nie płaciła za nic. Właściciel nie może się teraz wyplątać ze jej umowy z dostawcą prądu i podpisać nowej.

Pan Edward Kozłowski ze Szczecinka ma 86 lat, chodzi o lasce i nie jest mi łatwo poruszać się w biurokratycznym gąszczu, zresztą i znacznie młodszym sprawiłoby to trudności. Na dodatek w Szczecinku z końcem stycznia zamknięto biuro obsługi klienta Energi i dopiero teraz pojawiły się problemy z załatwieniem czegokolwiek.
Ale po kolei.

Nasz Czytelnik w połowie zeszłego roku wynajął swoje drugie mieszkanie młodej dziewczynie. Podpisał z nią umowę najmu, a ona na tej podstawie zawarła umowę na dostawę prądu z Energą. Niestety, lokatorka okazała się nierzetelna. Po miesiącu znikła bez śladu nie zapłaciwszy za nic. Pan Edward odżałował już stratę, ale okazało się, że jego kłopoty dopiero się zaczęły. Próby odnalezienia dłużniczki spełzły na niczym, nie odnalazł jej nawet dzielnicowy w rodzinnej podszczecineckiej wsi. Ale prawdziwym wyzwaniem okazała się próba rozwiązania umowy, jaką lokatorka podpisała z dostawcą prądu.

- Po prostu w żaden sposób tego od kilku miesięcy nie mogę załatwić, a co się z tym wiąże wynająć mieszkania innej osobie - mówi nasz rozmówca. Zaległości nie są duże, to niewiele ponad 100 złotych i pan Edward zastanawiał się nawet, czy ich nie uregulować i prąd pobierać nadal na podstawie starej umowy, ale chciał wszystko załatwić legalnie. Wystąpił do Energi o rozwiązanie umowy, ale mu odmówiono, bo nie jest stroną - umowę podpisywała lokatorka. Nie pomogli mu i jego żonie także w szczecineckim BOK, teraz nawet nie może i na to liczyć, bo biuro zamknięto z końcem stycznia. - Telefonicznie nie sposób się dodzwonić, zresztą trudno mi wyjaśnić w ten sposób o co chodzi, a do Koszalina też ciężko mi pojechać - pan Edward szuka też pomocy w naszej redakcji.

O wyjaśnienie poprosiliśmy Jakuba Duszę z biura prasowego Energi: - W opisanej przez sytuacji klient powinien wystąpić z wnioskiem o przepisanie umowy na siebie - mówi. - Będą do tego wymagane dowód osobisty, wniosek o zawarcie umowy oraz tytuł prawny do obiektu. Wówczas umowa będzie mogła być przepisana, a jednocześnie, zgodnie z przepisami, na adres wskazany w umowie zostanie wysłane powiadomienie o rozwiązaniu umowy z obecną stroną i o przepisaniu umowy. Jakub Dusza dodaje, że negatywne rozpatrzenie poprzedniego wniosku klienta wynikało z faktu, że w swoim piśmie wnosił o "odłączenie energii elektrycznej i wypowiedzenie umowy".

- Zgodnie z przepisami wypowiedzenia umowy może dokonać jedynie jedna z jej stron, a opisywany klient nie jest stroną umowy - mówi. - Sprzedawca energii nie może być sędzią w sprawie i rozstrzygać sporu pomiędzy właścicielem lokalu, a najemcą. Takie czynności leżą w gestii sądu. Dzisiaj wyślemy informację do pana Kozłowskiego, żeby przysłał niezbędne dokumenty do przeprowadzenia zmiany i przepisania umowy.

Dlaczego nie można tego było załatwić od ręki w Szczecinku, gdy działał tu jeszcze BOK i jego pracownicy widzieli, że mają do czynienia ze starszymi osobami? - Niestety, nie umiem wyjaśnić, czemu klient nie został poinstruowany, jak powinien postąpić - mówi Jakub Dusza. - Być może zaszło jakieś nieporozumienie.

Czytaj e-wydanie »

Nieruchomości z Twojego regionu

Powrót na siłownię - na jakich zasadach?

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tadeusz
W dniu 18.02.2014 o 10:33, janusz napisał:

W rozesłanym odbiorcom aneksie do umowy Energa definiuje: "BOK (Biuro Obsługi Klienta)-powszechnie dostępny lokal przeznaczony do stałej obsługi świadczonej przez przedstawicieli Sprzedawcy na rzecz Odbiorców ..."itd.   Otóz de facto, o ile definicja jest poprawna, to klient Energi jest pozbawiony rzeczywistej możliwości kontaktu ze sprzedawcą. BOK-i zostały zlikwidowane: w Połczynie, Białogardzie, Szczecinku (uprzednio zostały tam pobudowane za miliony wystawne gmachy; w Białogardzie to istny zamek). Sprawą powinien zająć się rzecznik praw konsumenta.

Proszę się zapoznać z zapisem ustawy o sprzedaży konsumenckiej z dnia 27 lipca 2012 r, Dz. U. Nr 141, poz. 1176, art. 1 ust 2.

Z poważaniem panie Januszu,

Rzecznik Konsumentów

G
Gość
W dniu 18.02.2014 o 12:20, Tymoteusz napisał:

Widzę , że korekta w GK trwa w letargu , albo pracują u Was dyslektycy. Przeprowadzę zatem bardzo pobieżną korektę tekstu:-"Właściciel nie może się teraz wyplątać ze jej umowy...... "-  powinno być z jej umowy , albo lepiej z umowy przez nią zawartej ........."-Pan Edward Kozłowski ...ma 86 lat.......( 3.os l. poj.)...................i nie jest mi łatwo (1 os. l. poj. ) - powinno być  " i nie jest mu łatwo........-biuro obsługi klienta Energi - moim zdaniem powinno być Biuro Obsługi Klienta Energi , ponieważ jest to wielowyrazowa nazwa własna , a takowe piszemy "z dużych liter" .-...biura prasowego Energi - sprawa podobna do opisanej powyżej , moim zdaniem powinno być Biura Prasowego Energi.-Jakub Dusza dodaje , że negatywne rozpatrzenie wniosku klienta wynikało z faktu , że w swoim piśmie wnosił o ............... , brakuje mi tu zaimka osobowego - powinno być wnosił on o ........... Z wyrazami szacunku.

Wszyscy się dzisiaj uczymy.

j
jola

Jak ja podpisywalam umowe z Energa to musialam udowodnic czyje to jest mieszkanie okazac akt wlasnosci.

T
Tymoteusz

Widzę , że korekta w GK trwa w letargu , albo pracują u Was dyslektycy. Przeprowadzę zatem bardzo pobieżną korektę tekstu:

-"Właściciel nie może się teraz wyplątać ze jej umowy...... "-  powinno być z jej umowy , albo lepiej z umowy przez nią zawartej ........."

-Pan Edward Kozłowski ...ma 86 lat.......( 3.os l. poj.)...................i nie jest mi łatwo (1 os. l. poj. ) - powinno być  " i nie jest mu łatwo........

-biuro obsługi klienta Energi - moim zdaniem powinno być Biuro Obsługi Klienta Energi , ponieważ jest to wielowyrazowa nazwa własna , a takowe piszemy "z dużych liter" .

-...biura prasowego Energi - sprawa podobna do opisanej powyżej , moim zdaniem powinno być Biura Prasowego Energi.

-Jakub Dusza dodaje , że negatywne rozpatrzenie wniosku klienta wynikało z faktu , że w swoim piśmie wnosił o ............... , brakuje mi tu zaimka osobowego - powinno być wnosił on o ...........

 

Z wyrazami szacunku.

G
Gość

To jest wizytówka szefostwa firmy jak pracują pracownicy w BOk-u. A tyle się pisze o bezrobociu.

j
janusz

W rozesłanym odbiorcom aneksie do umowy Energa definiuje: "BOK (Biuro Obsługi Klienta)-powszechnie dostępny lokal przeznaczony do stałej obsługi świadczonej przez przedstawicieli Sprzedawcy na rzecz Odbiorców ..."itd.

   Otóz de facto, o ile definicja jest poprawna, to klient Energi jest pozbawiony rzeczywistej możliwości kontaktu ze sprzedawcą. BOK-i zostały zlikwidowane: w Połczynie, Białogardzie, Szczecinku (uprzednio zostały tam pobudowane za miliony wystawne gmachy; w Białogardzie to istny zamek). Sprawą powinien zająć się rzecznik praw konsumenta.

K
Keil

Chciałbym zapytać Energę, jaki tytuł prawny do zajmowanego lokalu przedstawiła owa pani podpisując umowę na dostawę energii?. Czy umowa najmu lokalu była tym wiążącym dokumentem?. Może jeszcze dojdzie do takiego kuriozum, że lokator na podstawie takiej umowy zamelduje się z całą swoją rodziną i nie tylko na pobyt stały. Ja dzisiaj chcąc załatwić internet dla swojego lokatora muszę podpisać oświadczenie, że jestem właścicielem mieszkania, domu i wyrażam zgodę na instalację przyłącza internetowego dla danej osoby.

G
Gość

O co wam, pismaki chodzi?

l
lauda

Widać ,że dziadek nie rozumiał ,że zawieranie umów jakichkolwiek w razie najmu mieszkania wiąże się z samymi kłopotami. Dziadek ma ponad 80 lat i dlatego nie powinien samodzielnie podejmować jakichkolwiek decyzji. Potem są tego typu skutki.

g
gość

Po przeczytaniu tego artykułu nasuwa się tylko taki wniosek-dobrze, że rozwiazano BOK w Szczecinku i pożegnano niekompetentnych pracowników!!!Panu Edwardowi współczuję z powodu niekompetencji byłych pracowników BOK. Autor tego artykułu natomiast prosze aby jeszcze raz przeczytał to co napisał bo pewnie tego nie uczynił zanim go opublikował.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3