W koszalińskiej delegaturze Urzędu Wojewódzkiego będzie działać bramka termowizyjna, która bezdotykowo sprawdza temperaturę ciała osób wchodzących do urzędu. Przy wejściu będą też dostępne automatyczne dozowniki z płynem dezynfekcyjnym do rąk. Taka bramka i dozowniki są już w ZUW w Szczecinie.
- Sprzęt pomoże zapewnić bezpieczeństwo zarówno osób załatwiających sprawy w urzędzie, jak i naszych pracowników w czasie pandemii koronawirusa – mówi dyrektor generalna ZUW Anna Kołek.
– Wszystkich przebywających w budynku, zarówno pracowników, którzy obsługują klientów, jak i interesantów, obowiązują też maseczki i rękawiczki. Każda osoba, która chce załatwić sprawę w urzędzie w Szczecinie lub w delegaturze w Koszalinie (np. paszport), powinna najpierw umówić się na wizytę na określoną godzinę, telefonicznie lub mailowo.
Ma to zapobiec tworzeniu kolejek w oczekiwaniu na załatwienie sprawy oraz usprawnić ruch interesantów.
W koszalińskim ratuszu, podobnie jak do tej pory, na spotkanie z urzędnikiem w konkretnym terminie również trzeba będzie się umawiać telefonicznie. Tu także zostanie zachowany reżim sanitarny, przy wejściu do ratusza konieczna będzie dezynfekcja.
W Szczecinku słyszymy: - Nie luzujemy żadnych rygorów sanitarnych, zwłaszcza po wykryciu dwóch przypadków zarażenia wśród pacjentów szpitala – rzecznik starostwa w Szczecinku Piotr Rozmus mówi, że interesanci nie są wpuszczani do gmachu urzędu.
Większość spraw w starostwie można załatwić przez telefon, jeżeli wymaga to osobistego stawiennictwa, to petent zostaje na parterze i urzędnik do niego schodzi zachowując wszystkie zasady bezpieczeństwa. Nieco inaczej działa wydział komunikacji w starostwie, gdzie interesant musi się pojawić osobiście – tutaj terminy bezpośredniej wizyty są umawiane telefonicznie i mailowo, aby uniknąć kolejek. Można także dojść do kasy urzędu z zachowaniem wymogów bezpieczeństwa.
- Urząd Miejski w Szczecinku nigdy nie był całkowicie niedostępny dla interesantów – mówi Mateusz Ludewicz, rzecznik ratusza.
– Preferujemy oczywiście kontakt telefoniczny i mailowy, ale jeżeli ktoś przyjdzie do magistratu to jego sprawę staramy się załatwić w Biurze Obsługi Interesanta, przychodzi do niego urzędnik, a jeżeli sprawa wymaga wizyty w referacie, to udaje się tam. Oczywiście przestrzegane są wszelkie procedury bezpieczeństwa.
W Darłowie od 11 maja do odwołania obsługa interesantów prowadzona jest w dni robocze w godzinach od 9 do 14 (w czwartki 9 – 15) przez biuro podawcze. W sprawach pilnych należy się skontaktować z pracownikiem danego referatu. Każda osoba przybywająca do urzędu musi mieć zakryty nos i usta oraz zdezynfekowane dłonie. Kasa darłowskiego urzędu jest nieczynna do odwołania, płatności można dokonywać drogą elektroniczną.
Punkt podawczy w Urzędzie Miejskim w Sławnie czynny jest w godz. od 8 do 12. Obsługa interesantów odbywa się tylko telefonicznie i internetowo. Urząd gminy Malechowo funkcjonuje już w standardowych godzinach. Klienci obsługiwani są w wyznaczonej strefie bezpieczeństwa. W Urzędzie Gminy Darłowo wznowiona została bezpośrednia obsługa interesantów, uruchomiono kasę, która czynna jest od 8 do 13.
Koronawirus w woj. zachodniopomorskim. Dane dzień po dniu: l...
Galerie handlowe w Koszalinie znów czynne [ZDJĘCIA]
Parki i lasy otwarte. Spacerowiczów w Koszalinie nie brakuje [ZDJĘCIA]
Wspieramy Lokalny Biznes!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?