Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Volkswagen Golf w wersji bagażowej

Wojciech Frelichowski
Fot. Wojciech Frelichowski
Na polskim rynku pojawił się Volkswagen Golf Variant, czyli kombi. Po 3- i 5-drzwiowym Golfie szóstej generacji oraz Golfie Plusie jest to czwarta wersja nadwoziowa tego samochodu.

- Z racji przestronnego bagaznika jest to samochód wybitnie rodzinny. Ale znakomicie nadaje się tez jako auto flotowe w wielu firmach - powiedział nam Tomasz Tonder, kierownik ds. public relation w firmie Kulczyk Tradex, która jest poslkim przedstawicielem Volkswagena.

Nowego Golfa Varianta można rozpoznać po stylistyce znanej już z 3- i 5-drzwiowego brata. W przeciwieństwie do poprzednika wygląd przedniej partii nadwozia nie jest już akcentowany chromowaną osłoną chłodnicy. Za to w wersjach Comfortline i Highline w zarówno we wspomnianej osłonie, jak i w dolnym wlocie powietrza pojawiły się chromowane listwy. W standardzie są relingi dachowe, za dopłaą także chromowane.

Tył auta wyróżnia się bardziej eleganckimi niż dotychczas światłami i zderzakiem pokrytym w całości lakierem w kolorze nadwozia. Wersje TDI i TSI można rozpoznać po końcówkach rur wydechowych, tym razem nie schowanych za zderzakiem.

W samochodzie typu kombi najważniejszy jest bagażnik. W Golfie Variancie ma on pojemność 505 l (do dolnej krawędzi okien). Pod podłogą jest jeszcze płytki schowek o wysokości ok. 8 cm, w którym można przewieźć np. teczkę albo trzymać szpargały jakich zawsze pełno w bagażniku. Razem z tą skrytką bagażnik ma 560 litrów, zaś po złożeniu kanapy przestrzeń bagażowa zwiększa się do 1.495 l. Dwa schowki są jeszcze w bocznych ścianach bagażnika.

Volkswagen Golf w wersji bagażowej
Fot. Volkswagen

(fot. Fot. Volkswagen)

Płaska na całej powierzchni podłoga (przy złożonej tylnej kanapie) mierzy do oparcia fotela kierowcy 1,70 metra, w przypadku złożenia fotela pasażera powstaje miejsce na ładunek o długości 2,72 metra. Jeżeli dzielona asymetrycznie kanapa nie jest złożona, głębokość bagażnika wynosi 1,07 metra. Maksymalna szerokość to 1,29 metra, a szerokość między nadkolami 1,01 metra.

Zabezpieczenie ładunku w bagażniku umożliwiają cztery zaczepy: z lewej i prawej strony w ściankach bocznych oraz w przedniej części bagażnika. Praktycznym rozwiązaniem są specjalne haczyki na torby wysuwane z bocznech ścianek bagażnika. Z kolei zmienna podłoga bagażnika umożliwia uporządkowanie przedmiotów. Można ją jednym ruchem podnieść i unieruchomić w przewidzianych do tego wycięciach.

Do ochrony przed przewożonym bagażem, który podczas wypadku lub przy nagłym hamowaniu mógłby wpaść do kabiny pasażerskiej, w opcji dostępna jest pionowa ścianka. Montowana jest za tylną kanapą, a po złożeniu oparcia można ją zaczepić w okolicy oparć przednich foteli.

(fot. Fot. Volkswagen)

Na razie Golf Variant jest oferowany w czterech wersjach z silnikami benzynowymi - 1.4 MPI 80 KM, 1.6 MPI 102 KM, 1.4 TSI 122 KM i 160 KM 0 oraz dwóch z jednostkami wysokoprężnymi: 1.6 TDI 105 KM (nowość) i 2. TDI 140 KM.

Wszystkie wersje TDI i TSI nowego Golfa Varianta będą oferowane z dwusprzęgłową przekładnią (DSG). O tym, czy jest to sześcio -, czy siedmiobiegowa DSG decyduje moment obrotowy silnika. Wyjątkowo efektywna i dynamiczna DSG zastąpi zatem w Golfie Variancie klasyczną automatyczną przekładnię hydrokinetyczną.

W momencie wprowadzenia na rynek Golf Variant będzie oferowany w trzech wersjach wyposażenia - Trendline, Comfortline i Highline. Ceny rozpoczynają sie od kwoty 71240 zł.

Podstawowe wymiary

Długość 4534 mm
Szerokość 1781 mm
Wysokość 1504 mm
Rozstaw osi 2578 mm

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!