Ponad 20 tysięcy pracowników, czterokrotnie więcej lokomotyw do usuwania lodu, blisko 1500 przygotowanych wagonów PKP Intercity, pełna informacja pasażerska - Grupa PKP zapewnia, że jest przygotowana do zimy.
W okresie wzmożonego ruchu pasażerskiego w trakcie zimy, pasażerowie mogą liczyć na wsparcie mobilnych informatorów, którzy pojawią się podczas zmiany rozkładu, ale tylko na 18 najważniejszych dworcach kolejowych w kraju. Dziennie podróżnych wspierać będzie około 100 informatorów.
Pełną informację o przyczynach i wielkości opóźnień zapewniają pracownicy drużyn konduktorskich. Z aktualnymi informacjami dotyczącymi rozkładu jazdy można będzie zapoznać się także pod numerem infolinii 19 757 oraz w internecie - na stronach internetowych (www.intercity.pl, www.rozklad-pkp.pl, www.plk-sa.pl, www.pkpsa.pl) i portalach społecznościowych (twitter, facebook).
Czytaj >>> Jechaliśmy Pendolino (zdjęcia, wideo). Poznaj warunki podróży, ceny i trasy przejazdu
Spółka PKP Intercity zapewnia, że w przypadku opóźnień powyżej 30 minut, pasażerowie jej pociągów otrzymają ciepłe napoje. Podróżni będą mieli również możliwość przesiadki - bilety PKP Intercity będą honorowane przez innych przewoźników. W sytuacji nieprzejezdności linii kolejowych, spółka uruchomi natomiast komunikację zastępczą dla podróżnych.
Pasażerowie, którzy zrezygnują z podróży, będą mieli możliwość zwrotu należności bez potrąceń.
W przypadku opóźnień pociągów powyżej 30 minut, pasażerowie czekający na 40 największych dworcach otrzymają ciepłe napoje i przekąski. Te same obiekty będą otwarte całodobowo w sytuacji gdy temperatura na zewnątrz spadnie poniżej 10 stopni Celsjusza. Jeśli temperatura obniży się o kolejne 10 stopni, podróżnym całodobowo udostępnione zostaną wszystkie dworce w kraju.
Kolejarze podkreślają, że całodobowo działa również Centrum Wsparcia Klienta, które dba o pasażerów na każdym etapie podróży. Pracujący tam przedstawiciele PKP S.A., PKP Intercity i PKP PLK odpowiadają m.in. za monitorowanie ruchu pociągów i kontrole pracy drużyn konduktorskich. Centrum pomaga również pasażerom w sytuacji opóźnień - zapewnia transport zastępczy lub napoje i poczęstunek na dworcach i w pociągach. Tylko w tym roku Centrum udzieliło pomocy 160 tysiącom pasażerów.
Na utrudnienia spowodowane zimowymi warunkami atmosferycznymi przygotowują się wszystkie spółki Grupy PKP. W razie potrzeby rozdysponowane zostaną również lokomotywy spalinowe PKP Intercity. Spółka wyremontowała w tym roku 10 takich lokomotyw.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?