Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Webinar to coraz popularniejsza forma zarabiania na sprzedawaniu wiedzy w internecie. Ile można zarobić organizując szkolenie?

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
Zdalna nauka, zdalna praca - powoli wchodzimy w świat zorganizowany wedle zasad cyfrowych. Płatne wydarzenia w Internecie typu webinar dają zarobić jego organizatorom konkretne pieniądze, bo potrafimy właściwie ocenić wartości jakie daje takie cyfrowe spotkanie? Czy to dopiero początek nowej gałęzi biznesu, która z przychodów liczonych w tysiącach złotych wkrótce przejdzie na miliony?
Zdalna nauka, zdalna praca - powoli wchodzimy w świat zorganizowany wedle zasad cyfrowych. Płatne wydarzenia w Internecie typu webinar dają zarobić jego organizatorom konkretne pieniądze, bo potrafimy właściwie ocenić wartości jakie daje takie cyfrowe spotkanie? Czy to dopiero początek nowej gałęzi biznesu, która z przychodów liczonych w tysiącach złotych wkrótce przejdzie na miliony? Grzegorz Dembiński / Polska Press
Od początku roku w Polsce odbyło się ponad tysiąc płatnych webinarów, średni przychód z każdego wydarzenia to prawie 2,5 tys. złotych. Natomiast rekordzista na jednym spotkaniu online zyskał 57 420 złotych. To niemal dwa razy więcej niż organizatorzy podobnych przedsięwzięć w Niemczech czy Szwajcarii.

Polska platforma do wideokonferencji i webinarów ClickMeeting sprawdziła, jak wygląda rynek płatnych wydarzeń.

Średni zarobek na webinarze to ponad 2 400 złotych

Najpopularniejsze wydarzenie w Polsce przełożyło się na przychód blisko 60 tys. złotych. Dla porównania w tym samym okresie w Niemczech padł rekord w wysokości 4 784 euro czyli ok. 23 tys. złotych, w Austrii 3 094 euro, a w Szwajcarii 900 euro. Średni przychód z jednego webinara w Polsce to 2 443 złote, a u naszych zachodnich sąsiadów 512 euro.

– Cały czas widzimy zainteresowanie płatnymi wydarzeniami na naszej platformie, a z naszych danych jasno wynika, że Polska pod tym względem wyróżnia się na tle Europy Środkowej - komentuje Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting.

- Takie wydarzenia to doskonała forma dzielenia się swoją wiedzą oraz możliwość dotarcia do bardzo szerokiej grupy odbiorców z różnych części kraju i nie tylko, przy stosunkowo niskich nakładach związanych z organizacją takiego wydarzenia. Eksperci bardzo szybko docenili ten format, dostrzegając w nim wiele zalet. Osobiście uważam, że branża płatnych webinarów swój najlepszy czas zdecydowanie ma jeszcze przed sobą – dodaje Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting.

Ponad tysiąc płatnych webinarów już w tym roku

W swoim badaniu ClickMeeting wziął pod uwagę okres od stycznia do 24 października 2022 roku. Jak się okazuje, w tym okresie w Polsce odbyło się 1 009 płatnych wydarzeń, które łącznie zgromadziły 28 408 uczestników. Dla porównania w tym samym czasie w Niemczech odbyło się 262 tego typu webinarów, na które w sumie wykupiono 5 235 dostępów.

Trwa głosowanie...

Czy 2022 rok to dobry czas na inwestycje?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Webinar to coraz popularniejsza forma zarabiania na sprzedawaniu wiedzy w internecie. Ile można zarobić organizując szkolenie? - Strefa Biznesu