Wiadukt na alei Monte Cassino w Koszalinie pęka. Teraz zajmą się tym eksperci

Marzena Sutryk
Marzena Sutryk
Na wiadukcie na al. Monte Cassino wprowadzono zwężenie  do jednego pasa ruchu na południowej nitce, od strony Szpitala Przeciwgruźliczego
Na wiadukcie na al. Monte Cassino wprowadzono zwężenie do jednego pasa ruchu na południowej nitce, od strony Szpitala Przeciwgruźliczego Radek Koleśnik
Wiadukt na al. Monte Cassino nie jest w najlepszym stanie. Stąd nieoczekiwana decyzja, by częściowo ograniczyć tu przejazd, a tym samym obciążenie ruchem.

W ratuszu zapewniają, że sytuacja nie grozi katastrofą budowlaną, ale wolą dmuchać na zimne. To obiekt, który swoje lata już ma - w przyszłym roku będzie „świętować” okrągłą pięćdziesiątkę.

Ciekawostka - zbudował go inż. Andrzej Boniek, który przyjechał do Koszalina w 1955, a wiadukt budował w 1971 (jest pochowany w Alei Zasłużonych w Koszalinie). Do tego - jak podkreślają urzędnicy - wiadukt był budowany przed laty w zupelnie innych realiach, gdy obciążenie ruchem było znacznie mniejsze.

Nic więc dziwnego, że obecnie nie jest w najlepszym stanie. Co roku jest co prawda wykonywany przegląd, do tego dochodzą kontrole co pięć lat, ale to właśnie kilka dni temu, podczas drobnych prac remontowych, zauważono spękania, które się pojawiły na konstrukcji, a dokładniej przy belkach, które podtrzymują wiadukt. Zarząd Dróg i Transportu ściągnął na miejsce specjalistów z Gdańska (GTI Design sp. z o. o.).

Zapadła decyzja, by do czasu przygotowania wstępnej oceny sytuacji i dalszych zaleceń (to może potrwać ok. miesiąca) ruch na wiadukcie został w jego najbardziej zagrożonej i zniszczonej części ograniczony.

Fachowcy mają w ciągu 3 - 4 miesięcy przygotować kompleksową ekspertyzę na temat stanu obiektu (będą m. in. dokonane odwierty, badania stanu betonu, badanie napięć, zbrojenia).

Wówczas ma być wiadomo, jakie działania i inwestycje będą konieczne, by wiadukt nadal spełniał swoją rolę i by był bezpieczny dla ruchu.

Przypomnijmy, ostatni remont był przeprowadzony ok. 10 lat temu.

Jak idą prace przy budowie amfiteatru? [NOWE ZDJĘCIA, WIDEO]

Trwa remont amfiteatru w Koszalinie. Jak przebiegają prace? ...

Zobacz także Wręczenie stypendiów sportowcom z Koszalina

Wideo

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Alibaba
8 lutego, 2:13, Gość:

„Jeżeli naruszenie miałoby zostać stwierdzone, Trybunał nakaże Rzeczypospolitej Polskiej zapłatę na rzecz Komisji kary pieniężnej w wysokości co najmniej 2 000 000 EUR dziennie od dnia doręczenia Rzeczypospolitej Polskiej niniejszego postanowienia aż do chwili, w której owo państwo członkowskie będzie przestrzegać niniejszego postanowienia, lub do ogłoszenia wyroku kończącego sprawę C-791/19” - czytamy w treści postanowienia.

Polscy negocjatorzy są oburzeni wyciekiem treści postanowienia w mediach społecznościowych - czytamy w "Rzeczpospolitej".

8 lutego, 12:47, Gość:

Jeżeli to nastąpi to rząd do dymisji natychmiast

Piłeś??? Nie wypowiadaj się!!!

G
Gość
8 lutego, 2:13, Gość:

„Jeżeli naruszenie miałoby zostać stwierdzone, Trybunał nakaże Rzeczypospolitej Polskiej zapłatę na rzecz Komisji kary pieniężnej w wysokości co najmniej 2 000 000 EUR dziennie od dnia doręczenia Rzeczypospolitej Polskiej niniejszego postanowienia aż do chwili, w której owo państwo członkowskie będzie przestrzegać niniejszego postanowienia, lub do ogłoszenia wyroku kończącego sprawę C-791/19” - czytamy w treści postanowienia.

Polscy negocjatorzy są oburzeni wyciekiem treści postanowienia w mediach społecznościowych - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Jeżeli to nastąpi to rząd do dymisji natychmiast

G
Gość
7 lutego, 23:10, Zamknąć Go:

Zamknąć ten wiadukt a nie ryzykować życie kierowców i pieszych.

8 lutego, 6:55, z ukosa ....:

Prędzej lub później wiadukt będzie musiał być wybudowany od nowa. Ciekawe, którędy zostanie poprowadzony objazd. Patrząc na mapę miasta trudno to sobie wyobrazić.

Przez Młynską

M
Marek
7 lutego, 21:29, Marek:

W Miastku podobny, lecz dużo krótszy most wytrzymał jedynie 30 lat. Przeciekał a zlecone analizy wykazały przekroczenie dopuszczalnych naprężeń. Stary most zburzono i w to miejsce wybudowano nowy. Obawiam się tego, że analiza da podobne wyniki i nie będzie skąd wziąć kilkunastu milionów na nowy most. A drogi s11 w odcinku Koszalin Północ - Sianow jak nie było tak nie ma. Oby nie nastąpił totalny paraliż komunikacyjny.

8 lutego, 3:53, Gość:

Na tym odcinku nie ma i nie będzie s11 tylko ma być s6. Co runął świat??? 😄😄😄

Serio... Aż tak nudne życie masz.

G
Gość

W tym samym czasie radni miejscy angażując się avagitacje polityczna a rzecz nieznanej w Koszalinie kandydatki na kandydatkę do bycia kandydatem. Radni zabierzcie się za sprawy miejskie!

z
z ukosa ....
7 lutego, 23:10, Zamknąć Go:

Zamknąć ten wiadukt a nie ryzykować życie kierowców i pieszych.

Prędzej lub później wiadukt będzie musiał być wybudowany od nowa. Ciekawe, którędy zostanie poprowadzony objazd. Patrząc na mapę miasta trudno to sobie wyobrazić.

G
Gość
7 lutego, 21:29, Marek:

W Miastku podobny, lecz dużo krótszy most wytrzymał jedynie 30 lat. Przeciekał a zlecone analizy wykazały przekroczenie dopuszczalnych naprężeń. Stary most zburzono i w to miejsce wybudowano nowy. Obawiam się tego, że analiza da podobne wyniki i nie będzie skąd wziąć kilkunastu milionów na nowy most. A drogi s11 w odcinku Koszalin Północ - Sianow jak nie było tak nie ma. Oby nie nastąpił totalny paraliż komunikacyjny.

Na tym odcinku nie ma i nie będzie s11 tylko ma być s6. Co runął świat??? 😄😄😄

S
Samosąd
8 lutego, 2:13, Gość:

„Jeżeli naruszenie miałoby zostać stwierdzone, Trybunał nakaże Rzeczypospolitej Polskiej zapłatę na rzecz Komisji kary pieniężnej w wysokości co najmniej 2 000 000 EUR dziennie od dnia doręczenia Rzeczypospolitej Polskiej niniejszego postanowienia aż do chwili, w której owo państwo członkowskie będzie przestrzegać niniejszego postanowienia, lub do ogłoszenia wyroku kończącego sprawę C-791/19” - czytamy w treści postanowienia.

Polscy negocjatorzy są oburzeni wyciekiem treści postanowienia w mediach społecznościowych - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Jeżeli kary dzienne wejdą w życie powinno ich się wszystkich z Sejmu wywlec i za jaja powywieszać

G
Gość

„Jeżeli naruszenie miałoby zostać stwierdzone, Trybunał nakaże Rzeczypospolitej Polskiej zapłatę na rzecz Komisji kary pieniężnej w wysokości co najmniej 2 000 000 EUR dziennie od dnia doręczenia Rzeczypospolitej Polskiej niniejszego postanowienia aż do chwili, w której owo państwo członkowskie będzie przestrzegać niniejszego postanowienia, lub do ogłoszenia wyroku kończącego sprawę C-791/19” - czytamy w treści postanowienia.

Polscy negocjatorzy są oburzeni wyciekiem treści postanowienia w mediach społecznościowych - czytamy w "Rzeczpospolitej".

N
No to pis się doigrał

https://wiadomosci.onet.pl/kraj/rz-tsue-zazada-drakonskiej-kary-dla-polski/krypd89?utm_source=onet40

G
Gość

Oby wytrzymal do 30 maja 2021 roku, a wtedy odbierzemy z fabryki "Koszalka 2" i przesuniemy go z jeziora Jamno na Dzierzecinke i bedziemy miec przeprawe pronowa jak w Swinoujsciu

Z
Zamknąć Go

Zamknąć ten wiadukt a nie ryzykować życie kierowców i pieszych.

G
Gość
7 lutego, 20:54, Gość:

Od wiaduktu poprzez Fałata , czyli krajowa 6 to jedno z głównych miejsc wstydu Koszalinka. Tu się nie jedzie a walczy z koleinami

7 lutego, 21:10, Antypopis:

Święta racja po Koszalinie prawie całym się jedzie jak po spowalniaczu

Koszalin, drogi tragedia

B
Bob budowniczy
7 lutego, 22:02, Inżynier:

Oczywiste jest, że postęp technologiczny w zakresie inżynierii

materiałowej spowodował zwiększenie trwałości materiałów

konstrukcyjnych. Nie należy jednak zapominać, że jeszcze

niedawno przyjmowano trwałość mostów betonowych równą

60 lat, a stalowych 80 lat.

To tak w kwestii inżynieri i trwałości mostu w Koszalinie. 60 lat beton nie nadaje się do niczego. Trzeba wymienić konstrukcje.

Te wszystkie budowle epoki Gierka trzeba równać z ziemią i budować nowe. Nic nie jest wieczne...

G
Gość
7 lutego, 22:02, Inżynier:

Oczywiste jest, że postęp technologiczny w zakresie inżynierii

materiałowej spowodował zwiększenie trwałości materiałów

konstrukcyjnych. Nie należy jednak zapominać, że jeszcze

niedawno przyjmowano trwałość mostów betonowych równą

60 lat, a stalowych 80 lat.

To tak w kwestii inżynieri i trwałości mostu w Koszalinie. 60 lat beton nie nadaje się do niczego. Trzeba wymienić konstrukcje.

Hyuston mamy problem!

Dodaj ogłoszenie