Wiadukt w ciągu ulicy Władysława IV pod szczególną ochroną. Kary dla kierowców ciężarówek

Joanna Krężelewska
Joanna Krężelewska
Obawy są takie, że dojdzie do kolejnej katastrofy i zawali się wiadukt na ul. Władysława IV w Koszalinie.
Obawy są takie, że dojdzie do kolejnej katastrofy i zawali się wiadukt na ul. Władysława IV w Koszalinie. Radek Koleśnik
Udostępnij:
Konstrukcja wiaduktu w ciągu ulicy Władysława IV w Koszalinie, nad przejazdem kolejowym, jest już dość mocno nadwyrężona. Kierowcy ciężarówek, którzy ignorują zakaz wjazdu, muszą się liczyć z mandatami w wysokości do 500 zł i dwoma punktami karnymi.

Nośność wiaduktu w ciągu ul. Władysława IV w Koszalinie to w tej chwili 15 ton. Jak informował na naszych łamach Marcin Żełabowski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu w Koszalinie, mimo tego ograniczenia kierowcy ciężarówek i TIR-ów nadal wybierają właśnie tę trasę. - Sporo jeździło tu także pojazdów budujących trasę S6. Dlatego pracujemy nad pewnymi zmianami – zapowiedział.

Na miejscu coraz częściej można spotkać funkcjonariuszy koszalińskiej drogówki. – W godzinach szczytu policjanci kierują ruchem na pobliskim skrzyżowaniu z drogą prowadzącą do Skwierzynki – wskazuje kom. Monika Kosiec, oficer prasowy Komendy Miejskiej Policji w Koszalinie. - W związku z licznymi sygnałami, dotyczącymi łamania przepisów przez kierowców pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej powyżej 15 ton, policjanci kontrolują również ul. Władysława IV w pobliżu wiaduktu. Za złamanie zakazu wjazdu kierowca może zostać ukarany mandatem do 500 zł, a na jego konto trafią dwa punkty karne – informuje kom. Kosiec i dodaje, że policjanci nie stosują pouczeń. – To sytuacja szczególnie niebezpieczna, gdyż obecność ciężkich pojazdów na wiadukcie wpływa negatywnie na jego infrastrukturę – argumentuje policjantka.

Projekt remontu wiaduktu jest gotowy. Prace będą kosztować przynajmniej 5 mln złotych, zatem na ich rozpoczęcie trzeba będzie jeszcze poczekać.

Dlaczego kierowcy łamią w tym miejscu przepisy? – Policjanci słyszą najczęściej dwa wyjaśnienia. Pierwsze to skrócenie drogi i omijanie korków. Drugie przytaczają najczęściej kierowcy zza wschodniej granicy. Posługują się nawigacją przeznaczoną dla kierowców samochodów osobowych. Nie ostrzega ona o zakazie i nie pokazuje właściwej dla ciężarówek trasy – odpowiada kom. Monika Kosiec.

Przypomnijmy - jak wynika z ekspertyzy gdańskiej firmy GTI, która przygotowała ten dokument już w połowie ubiegłego roku, na zlecenie właśnie koszalińskiego ZDiT - wiadukt na ul. Władysława IV wymaga pilnego wzmocnienia i podparcia. A dodajmy, że GTI dokonała też ekspertyzy wiaduktu na alei Monte Cassino. To po tej ekspertyzie obiekt został zamknięty.

Katastrofa budowlana w Koszalinie. Zawalił się wiadukt w Alei Monte Cassino

Katastrofa budowlana w Koszalinie. Zawalił się wiadukt w Ale...

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Czy jest jeszcze w Koszalinie ta inspekcja od ciężarówek ?? Bo parę lat do tyłu jeszcze ich widziałem, teraz wogóle.

Kontrolę ciężarówek mają ustawowo zapisaną.
G
Gość
Na Kwiatkowskiego wieczorami też śmigają, pewnie przejeżdżają z Bosmańskiej mostkiem o nośności 3,5 t. Straż miejska oczywiście śpi, a policja na hamburgerach.
Z
Zzbbiigg
12 listopada, 16:16, Gość:

Tam potrzebny całodobowy nadzór, oby nie było za późno.

12 listopada, 16:24, Star:

Kolejny przykład kiedy TYLKO przez pieniężne kary można zdyscyplinować kierowców ciężarówek.

Znak zakazu wjazdu pow. 15 ton powinien już stać rondzie na Jana Pawła, Władysława. Bo jak już ciężarowiec wjedzie za sygnalizację świetlną obok Emki, to później problem aby zawrócić.

Zakaz wjazdu dla "ciężarowych" stoi już na początku JPII, od strony rondo Jeża, przy politechnice.

J
Jarosław
*spóźnione
J
Jarosław
Działania słodzone o rok. Na moje to niedopełnienie obowiązków ze strony urzędników, próba odwrócenia uwagi i zrzucenia winy.
K
Kierowca
Wszyscy piszecie o mandatach. A spróbójcie się postawić z drugiej strony. Dla osoby nie z koszalina bądź okolic jest bardzo trudno to miasto pokonać. Wszędzie jeden wielki zakaz. Co miasto zrobiło żeby to zmienić ? Dlaczego niema tablic dla tranzytu informujących o zakazach ?! S6 sie kończy i każdy zjezdza w stronę Władysława 4. Jak zamknęli traugutta był jeden przejazd przez miasto. Dziwię się że jeszcze nikt za to stołka nie stracił. Miasto jest tragicznie sparaliżowane.
G
Gość
Policja powinna stać w okolicy wiaduktu, spokojnie czekać na ciężarówkę. Później tylko dzień dobry, wpisany nr rejestracyjny na bloczku mandatowym i 500 PLN zasila budżet państwa.
S
Star
12 listopada, 16:16, Gość:

Tam potrzebny całodobowy nadzór, oby nie było za późno.

Kolejny przykład kiedy TYLKO przez pieniężne kary można zdyscyplinować kierowców ciężarówek.

Znak zakazu wjazdu pow. 15 ton powinien już stać rondzie na Jana Pawła, Władysława. Bo jak już ciężarowiec wjedzie za sygnalizację świetlną obok Emki, to później problem aby zawrócić.

G
Gość
Tam potrzebny całodobowy nadzór, oby nie było za późno.
Dodaj ogłoszenie