Wiadukt w Koszalinie na al. Monte Cassino - czy zostanie rozebrany? Co mówią specjaliści?

Marzena Sutryk
Marzena Sutryk
arch
Na wiadukcie na al. Monte Cassino w Koszalinie wciąż obowiązuje ograniczenie ruchu, które wprowadzono z uwagi na zły stan obiektu. Co dalej? Co z ekspertyzą specjalistów, która ma pomóc w określeniu dalszych działań? I wreszcie - czy wiadukt trzeba będzie rozebrać i wybudować nowy?

Obecnie - ze względów bezpieczeństwa - na wiadukcie obowiązuje obustronne zwężenie i spowolnienie ruchu do jednego pasa zarówno na północnej jak i południowej części obiektu

- Sytuacja jest bez zmian - mówi Robert Grabowski, rzecznik koszalińskiego ratusza. - Zarząd Dróg i Transportu czeka na wstępne zalecenia dotyczące wiaduktu po pierwszych pracach badawczych związanych z wykonaniem ekspertyzy. Liczymy, że ZDiT otrzyma je na dniach. Dzisiaj nikt odpowiedzialny nie określi bez opinii specjalistów, jaka jest dokładna skala czekających nas prac modernizacyjnych, jakie technologie będą musiały zostać zastosowane, aby obiekt przywrócić do normalnego użytkowania. Nikt również nie określi - bez dokładnych zaleceń - jak będzie przebiegał dalszy ruch komunikacyjny po wiadukcie; czy będą np. mogły korzystać z niego samochody ciężarowe, czy niezbędne będzie ich całkowite „wyprowadzenie” z wiaduktu itd. Najbliższe dni zdecydują o dalszych krokach i rozwiązaniach, które trzeba będzie zastosować - dodaje rzecznik.

Zobacz także: Postęp prac na terenie amfiteatru w Koszalinie

Wideo

Komentarze 23

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
J23
10 marca, 20:17, Gość:

Zamknąć przejazd przez wiadukt, czekacie aż będzie nieszczęście !!!. Rozebrać i zbudować nowy. Ten wiadukt jest z innej epoki budowy.

10 marca, 21:25, Paweł:

Twoje mieszkanie, jak cały budynek, też jest z tamtej epoki. Rozebrać?

11 marca, 5:39, Gość:

Mieszkam w wiejskiej chacie za miastem z epoki Reymonta.

11 marca, 11:12, Gość:

zazdroszcze

Czego?W tamtych czasach za potrzeba chodzili za stodole.

G
Gość
11 marca, 7:49, Gość:

Obawiam się, że w krótkim czasie nastąpi zamknięcie ruchu dla tranzytu na tym obiekcie. Skutkiem będzie paraliż komunikacyjny ul Wł. IV oraz korki od ronda do ronda na niedawno wybudowanej obwodnicy. Kładka była wybudowana w czasach, gdy natężenie ruchu, szczególnie pojazdów ciężarowych, było kilkanaście razy mniejsze, więc trudno się dziwić temu, że dziś jest przeciążona.

11 marca, 8:02, Gość:

Patrząc na mapę widać, że na kierunku zachód-wschód możliwości objazdu od starej i nowej szóstki w stronę Sianowa są dwie. Albo ulice Morska, Mazowieckiego, Władysława IV, Fałata albo Zwycięstwa, Młyńska, Fałata. Trudno sobie wyobrazić co się będzie w mieście działo. A będzie na pewno. Prędzej lub później.

Jeszcze jest S 6, albo przez Kłos i wpadasz na ulicy Bukowe i jesteś już u siebie, żona nie zdąży ziemniaków ugotować a ty już w chacie.

G
Gość
11 marca, 7:49, Gość:

Obawiam się, że w krótkim czasie nastąpi zamknięcie ruchu dla tranzytu na tym obiekcie. Skutkiem będzie paraliż komunikacyjny ul Wł. IV oraz korki od ronda do ronda na niedawno wybudowanej obwodnicy. Kładka była wybudowana w czasach, gdy natężenie ruchu, szczególnie pojazdów ciężarowych, było kilkanaście razy mniejsze, więc trudno się dziwić temu, że dziś jest przeciążona.

11 marca, 8:02, Gość:

Patrząc na mapę widać, że na kierunku zachód-wschód możliwości objazdu od starej i nowej szóstki w stronę Sianowa są dwie. Albo ulice Morska, Mazowieckiego, Władysława IV, Fałata albo Zwycięstwa, Młyńska, Fałata. Trudno sobie wyobrazić co się będzie w mieście działo. A będzie na pewno. Prędzej lub później.

Większe korki w większych miastach w godzinach szczytu są i jakoś do domu dojadą, tylko że trochę później i żyją. Przesiadz się na rower, będziesz na czas w domu.

G
Gość
10 marca, 20:17, Gość:

Zamknąć przejazd przez wiadukt, czekacie aż będzie nieszczęście !!!. Rozebrać i zbudować nowy. Ten wiadukt jest z innej epoki budowy.

10 marca, 21:25, Paweł:

Twoje mieszkanie, jak cały budynek, też jest z tamtej epoki. Rozebrać?

11 marca, 5:39, Gość:

Mieszkam w wiejskiej chacie za miastem z epoki Reymonta.

A ja na marsie

G
Gość
10 marca, 20:17, Gość:

Zamknąć przejazd przez wiadukt, czekacie aż będzie nieszczęście !!!. Rozebrać i zbudować nowy. Ten wiadukt jest z innej epoki budowy.

10 marca, 21:25, Paweł:

Twoje mieszkanie, jak cały budynek, też jest z tamtej epoki. Rozebrać?

11 marca, 5:39, Gość:

Mieszkam w wiejskiej chacie za miastem z epoki Reymonta.

zazdroszcze

G
Gość
10 marca, 22:52, Gość:

Moja propozycja jest taka. Rada miasta z prezydentem niech pokrywają koszty jeśli nie potrafią zadbać o miasto.

11 marca, 00:17, Gość:

Jaki wpływ obecna rada miasta miała na to, jaką technologią i jakimi materiałami zbudowano tę konstrukcję 50 lat temu?

Słuchajcie Koszałki zanim coś rozsądnego wymyślicie to zastosujcie podpory mostowe tak jak jest to od wielu lat na wiaduktach Trasy Łazienkowskiej w Warszawie. Zientarski z Gawłowskim niech podeślą zdjęcia.

W
Wolny

Układ drogowy Koszmalina przez ostatnie 16 lat rządów PO to 1 Wielka POrazka!!! Miasto dziur i brudnych ulic! Miasto obwodnicy jednojezdniowej ( Hello!!!) Wjazd na Szczecinska jak „odbyt”, ronda o kształtach „ z bani” 3 -bermudzki itd itd tylko koronowirusa POtrzeba nam more...

G
Gość
11 marca, 7:49, Gość:

Obawiam się, że w krótkim czasie nastąpi zamknięcie ruchu dla tranzytu na tym obiekcie. Skutkiem będzie paraliż komunikacyjny ul Wł. IV oraz korki od ronda do ronda na niedawno wybudowanej obwodnicy. Kładka była wybudowana w czasach, gdy natężenie ruchu, szczególnie pojazdów ciężarowych, było kilkanaście razy mniejsze, więc trudno się dziwić temu, że dziś jest przeciążona.

Patrząc na mapę widać, że na kierunku zachód-wschód możliwości objazdu od starej i nowej szóstki w stronę Sianowa są dwie. Albo ulice Morska, Mazowieckiego, Władysława IV, Fałata albo Zwycięstwa, Młyńska, Fałata. Trudno sobie wyobrazić co się będzie w mieście działo. A będzie na pewno. Prędzej lub później.

G
Gość
10 marca, 19:43, Gość:

Wiadukt projektowany był prawie 50 lat temu kiedy zestaw ciężarówki Jelcz z przyczepą miał razem z ładunkiem kilkanaście ton. No ale jak wjedzie teraz co kilka sekund zestaw 40 ton plus to nie ma się co dziwić.

W latach 90-tych jeździłem Jelczem 425 z przyczepą na bliźniakach i nie zdradzę Ci, ile wtedy na taki zestaw się ładowało, ale byś się zdziwił. W tamtych latach nikt tego nie kontrolował, nie było ITD, ani sprzętu. Pusty zestaw ważył ok. 13 ton.

G
Gość

Obawiam się, że w krótkim czasie nastąpi zamknięcie ruchu dla tranzytu na tym obiekcie. Skutkiem będzie paraliż komunikacyjny ul Wł. IV oraz korki od ronda do ronda na niedawno wybudowanej obwodnicy. Kładka była wybudowana w czasach, gdy natężenie ruchu, szczególnie pojazdów ciężarowych, było kilkanaście razy mniejsze, więc trudno się dziwić temu, że dziś jest przeciążona.

G
Gość
10 marca, 20:17, Gość:

Zamknąć przejazd przez wiadukt, czekacie aż będzie nieszczęście !!!. Rozebrać i zbudować nowy. Ten wiadukt jest z innej epoki budowy.

10 marca, 20:34, Lenkas:

Dokładnie. To symbol komunizmu spotęgowany przez jego wielkość w stosunku do małej rzeki. ZBURZYĆ !!!

10 marca, 21:08, Gość:

Podobny temat przerabiano w Poznaniu. Tzw. Estakada Katowicka (S11

wyprowadzająca ruch z centrum Poznania w stronę Katowic) pochodząca z lat siedemdziesiątych o długości 800 metrów, po wstępnych coraz bardziej restrykcyjnych ograniczeniach tonażowych, w końcu została rozebrana i wybudowana od nowa. Niestety koszty były olbrzymie.

Taki scenariusz grozi Koszalinowi paraliżem miasta. Najbliższa do objazdu ulica Młyńska tłoku nie wytrzyma.

10 marca, 21:22, Gość:

Chyba nie tak to było. Estakady nie rozebrano, chociaż koszty były duże (modernizacja i koszty społeczne ograniczeń)

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Estakada_nad_doliną_Obrzycy

Mieszkam w Poznaniu koło Estakady Katowickiej. Oto co pisał na jej temat portal ePoznań:

- "Przebudowa obiektów mostowych w ciągu ul. Bolesława Krzywoustego rozpoczęła się w marcu 2015 roku. Objęła ona całkowitą rozbiórkę i odbudowę konstrukcji dwóch nitek Estakady Katowickiej, wykonanie nawierzchni drogowych oraz odbudowę dróg dojazdowych, montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu, przebudowę oświetlenia, odwodnienie, przebudowę sieci energetycznej .... Koszt 161 mln zł"

https://www.poznan.pl/mim/info/news/estakada-katowicka-juz-otwarta,111432.html

G
Gość
10 marca, 20:17, Gość:

Zamknąć przejazd przez wiadukt, czekacie aż będzie nieszczęście !!!. Rozebrać i zbudować nowy. Ten wiadukt jest z innej epoki budowy.

10 marca, 21:25, Paweł:

Twoje mieszkanie, jak cały budynek, też jest z tamtej epoki. Rozebrać?

Mieszkam w wiejskiej chacie za miastem z epoki Reymonta.

G
Gość

Dokończyć obwodnicę Koszalina i Sianowa i most będzie niepotrzebny

G
Gość
10 marca, 22:52, Gość:

Moja propozycja jest taka. Rada miasta z prezydentem niech pokrywają koszty jeśli nie potrafią zadbać o miasto.

Jaki wpływ obecna rada miasta miała na to, jaką technologią i jakimi materiałami zbudowano tę konstrukcję 50 lat temu?

G
Gość
10 marca, 20:17, Gość:

Zamknąć przejazd przez wiadukt, czekacie aż będzie nieszczęście !!!. Rozebrać i zbudować nowy. Ten wiadukt jest z innej epoki budowy.

10 marca, 20:34, Lenkas:

Dokładnie. To symbol komunizmu spotęgowany przez jego wielkość w stosunku do małej rzeki. ZBURZYĆ !!!

Ale za to potężne koryto nazywane doliną

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3