Wizerunek marki – jak robią to najlepsi?

Materiał informacyjny Commplace Sp. z o.o. Sp. k.
Kształtowanie wizerunku firmy powinno być jednym z najważniejszych priorytetów każdego pragnącego się rozwijać przedsiębiorstwa. Wizerunek to coś więcej niż logo - to przede wszystkim zaufanie, którym obdarzają nas konsumenci i nasi pracownicy. Doświadczone marki nie mają co do tego wątpliwości. Dlaczego warto pójść ich śladem?

Wielu właścicieli firm nie planuje wizerunku swojej marki, dopóki nie pojawi się związany z nią problem. Wtedy jednak jest już za późno na budowę marki, a zaistniała sytuacja wymaga wdrożenia zarządzania kryzysowego, które pozwoli uratować sytuację. Tymczasem kształtowanie wizerunku marki jest jedną z bardzo istotnych części budowania strategii marketingowej.

Wizerunek firmy – dlaczego ma znaczenie?

Wizerunek firmy to obraz, który odbiorca ma w swojej głowie na temat danej firmy, jej usług i produktów. Jest tym, jak postrzegana jest firma oraz jaką cieszy się reputacją wśród konsumentów. „Inwestycja w kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa owocuje jego szybszym rozwojem i większym zaufaniem, którym obdarza firmę otoczenie” - mówi Bartosz Zieliński, dyrektor zarządzający, Agencja PR Commplace. - „Kreując wizerunek firmy, umacniamy jej pozycję na rynku i wśród konkurencji”. – dodaje.

Komunikacja, promocja, symbole

Kreowanie wizerunku to szereg działań, które wymagają długofalowej strategii. Kształtowanie wizerunku twojej marki powinno odbywać się przede wszystkim poprzez odpowiednią komunikację, promocję marki czy użycie określonych, przyporządkowanych symboli. Czynniki takie jak: obsługa klienta, ustalenie wartości firmy, wypracowywanie dobrych relacji pracowniczych czy też reagowanie i nauka z krytycznych komentarzy wobec firmy - połączone w jedno, dają obraz firmy - portretu, z którego jesteśmy dumni.

Od czego warto zacząć?

Po pierwsze: skup się na wnętrzu firmy. Zadbaj o dobre stosunki między pracownikami, wypracuj najkorzystniejsze dla Twojej firmy formy komunikacji. Nastaw się na nieustanny progres. „Daj możliwości rozwoju swoim pracownikom i wprowadzaj na rynek produkty czy usługi, które sprawią, że się wyróżnisz. W polityce wewnętrznej skupiaj się przede wszystkim na pracownikach - to oni zapewnią dobre wyniki i rozwój Twojej firmy.” - podkreśla Bartosz Zieliński.

Po drugie: zadbaj o wizerunek zewnętrzny. Pielęgnuj relacje z klientami. To często ich opinia o polecenia przyciągają nowych kontrahentów. Bądź w swoich działaniach uczciwy i wiarygodny. To cechy ponadczasowe, które są najlepszą wizytówką marki. Angażuj się w otaczającą Cię społeczność czy na rynku lokalnym czy ogólnopolskim. Konsumenci lepiej zapamiętują marki, z którymi łączą ich jakieś emocje - wzbudzaj je, angażując się społecznie.

Kształtowanie wizerunku pracodawcy

Bycie pracodawcą to szereg obowiązków, które spoczywają niejednokrotnie na barkach jednego człowieka – w przypadku mniejszych firm lub niewielkiej grupy osób - w przypadku większych firm. Zawsze jednak odpowiedzialność wymaga dobrego zarządzania wewnątrz i na zewnątrz firmy. Zazwyczaj jednak to co dzieje się w środku oddziałuje na resztę. Według badań ponad 90% osób rozważyłoby odejście ze swojej dotychczasowej pracy, gdyby dostało propozycję z firmy o ugruntowanej reputacji. Zaś 55% ankietowanych przyznało, że zrezygnowało z ubiegania się o stanowisko po zasięgnięciu negatywnej opinii o interesującej je firmie. Wnioski z tego są proste - atmosfera i możliwości, które stworzymy dla swoich pracowników przełożą się nie tylko na lepszą kadrę, ale także na wyższą jakość ich pracy.

Jeśli zastanawiasz się nad wizerunkiem Twojej firmy - agencja PR doradzi Ci, jaka strategia będzie najkorzystniejsza dla Twojego przedsiębiorstwa. Skontaktuj się z nami i skorzystaj z doświadczenia naszych ekspertów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!