Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Włącz myślenie

(pio)
Co zrobić, żeby zapobiec pladze pijanych kierowców na polskich drogach? Takie pytanie i chęć rozwiązania problemu przyświeca ogólnopolskiej kampanii Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego pod nazwą "Ty i trzeźwy kierowca", będącej częścią cyklu akcji "Włącz myślenie".

Obecna edycja dotyczy negatywnych skutków kierowania pojazdami pod wpływem alkoholu.
- W całym kraju w 700 punktach zostaną umieszczone billboardy reklamowe, a w kinach będą emitowane spoty związane z zagrożeniami wynikającymi z kierowania pojazdami na podwójnym gazie. Ponadto w 200 lokalach zostaną rozwieszone plakaty zachęcające do korzystania z alternatywnych środków komunikacji w przypadku spożycia alkoholu - opowiada nadkomisarz Danuta Wołk-Karaczewska, rzecznik pomorskiej policji.
Podczas akcji, oprócz wzmożonych działań kontrolnych na drogach, prowadzona będzie również działalność prewencyjna, polegająca między innymi na prowadzeniu rozmów oraz wręczaniu ulotek informujących o wpływie alkoholu na organizm i konsekwencjach prowadzenia pojazdów po pijanemu.
Warto dodać, że dzięki pierwszej z cyklu kampanii "Ostatni wyskok bez pasów" przeprowadzonej we wrześniu i październiku 2005 roku zapinanie pasów bezpieczeństwa przez młodych podróżujących wzrosło o 10 procent, a przez pasażerów na tylnych siedzeniach ponad trzykrotnie więcej. W trakcie trwania kampanii, dzięki działaniom kontrolnym prowadzonym przez policję, w wyniku wypadków drogowych zginęło o 118 osób mniej niż w analogicznym okresie w 2004 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!