Wysokie rachunki z firmy Energa za prąd. Uwaga na zapisy umów 7.01.2020

Rajmund Wełnic
Rajmund Wełnic
Po naszej interwencji Energa skorygowała rachunek za prąd dla pana Józefa Oleksego ze Szczecinka
Po naszej interwencji Energa skorygowała rachunek za prąd dla pana Józefa Oleksego ze Szczecinka Rajmund Wełnic
Udostępnij:
Dwie interwencje w podobnych sprawach - dotyczących nowych zapisów w umowie na dostawę prądu, których klienci nie chcieli.

Zajęliśmy się sprawą niedowidzącego Jerzego Oleksego ze Szczecinka, który po śmierci przepisywał na siebie umowę na dostawę prądu z firmą Energa.

Klient Energi zaskoczony zapisem w umowie
Okazało się, że umieszczono w niej ubezpieczenie, które gwarantuje fachowca na wypadek jakiejś awarii w domu. Sęk w tym, że pan Jerzy chciał jedynie podpisać umowę na dotychczasowych warunkach, a nie korzystać z usługi, która kosztuje blisko 70 zł miesięcznie.

Mimo to w umowie, jaką podpisał, ale której m.in. z uwagi na problemy z wzrokiem, nie był w stanie przeczytać, taki zapis się znalazł. Nasz Czytelnik zorientował się dopiero, gdy zaczęły przychodzić podejrzanie wysokie rachunki i na fakturze znalazł kwoty dodatkowej opłaty. Pan Jerzy nie krył oburzenia i rozgoryczenia całą sytuacją, bo żyje ze skromnej renty i nigdy nie zdecydowałby się na kosztowne ubezpieczenie. Najmocniej bolało go to, że jako osoba niepełnosprawna poczuł się wyprowadzony w pole.

Po naszej interwencji Energa anulowała zapis w umowie i rozliczyła panu Jerzemu Oleksemu nadpłacone kwoty.

Zgłosiły się kolejne osoby z podobnym problemem
Okazuje się, że to nie jedyny taki przypadek. Po przeczytaniu artykułu o przypadku pana Jerzego Oleksego zgłosił się do nas pan Rafał (nazwisko do wiadomości redakcji) ze Szczecinka.

Pan Rafał jest osobą niepełnosprawną, ma II grupę inwalidzką (guz w głowie) i utrzymuje się z 600 złotych zasiłku. Mieszka samotnie, jego rodzice zmarli kilkanaście lat temu, a ponieważ korzysta z pomocy MOPS-u postanowił przepisać umowę na energię elektryczną na siebie.

- Załatwiłem to z Energą przez telefon, odczytałem akt zgonu rodziców i postanowienie sądu, że jestem jedynym spadkobiercą - opowiada pan Rafał. - Chciałem takie same warunki, jak do tej pory, a okazało się, że ja także znalazłem potem opłatę handlową na 37,38 zł, jak się potem okazało, za takie same ubezpieczenie jak pan Jerzy.

Nasz Czytelnik próbował sprawę „odkręcić”, także przez telefon. - Konsultant powiedział, że umowa jest do 2021 roku i jeżeli ją wypowiem, będę płacił comiesięczne kary - dodaje pan Rafał.

Interwencja Czytelniczki z Koszalina
Zadzwoniła do nas także pani Elżbieta (nazwisko do wiadomości redakcji), emerytka z Koszalina.

- Spotkało mnie to samo, co pana Jerzego - nasza rozmówczyni mówi, że swego czasu zmieniła dostawcę prądu na PGNiG, ale niedawno postanowiła powrócić do Energi. Udała się do koszalińskiego biura obsługi klienta i w lipcu podpisała umowę. - Byłam przekonana, że żadnych dodatkowych opłat nie będzie, bo też niczego takiego mi nie powiedziano przed podpisaniem umowy - opowiada. - Ale na pierwszym jednak rachunku znalazła się opłata za ubezpieczenie, którego nie chciałam na 22,99 zł.

Co więcej, na tej pierwszej fakturze rozliczono ją od razu za trzy miesiące. - Absolutnie nie wyrażałam zgody na takie warunki.

Pani Elżbieta zgłosiła pisemną reklamację, ale otrzymała negatywną odpowiedź. Zgłosiła więc skargę do rzecznika konsumenta.

Odpowiedź firmy Energa na naszą interwencję
- Zgodnie ze standardami obsługi w Enerdze Obrocie pracownicy przy zawieraniu umów zobowiązani są przekazać klientom pełną informację oraz komplet dokumentów ze szczegółami zarówno samych umów, jak i ewentualnych dodatkowych ofert - informuje nas biuro prasowe koncernu energetycznego.

Firma zapewnia, że otrzymanie tych dokumentów i zapoznanie się z nimi klienci poświadczają zresztą podpisami. - Przestrzeganie standardów obsługi jest okresowo weryfikowane - dodają nasi rozmówcy.

- W przypadku klientów, o których pan pyta, pracownicy Energi Obrotu przygotowali już i zaproponowali pańskim Czytelnikom kompromisowe rozwiązania - dodają pracownicy biura prasowego firmy Energa.

Zobacz także: Ćwiczenia Straży Pożarnej przy ul. Pocztowej w Koszalinie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 47

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
koopy z energii

Wszystkie pakiety są na stronie Energii, są tylko ładnie poukrywane. Jak pracownik twierdzi, ze nie ma podstawowej oferty G11 czy G12, to niech da to na piśmie. rozmowy należy nagrywać, pracownik nie musi o tym wiedzieć. złodziejski rząd i ich wasale. Wycisną z nieświadomych ostatni grosz.

Zlecałem przepisanie licznika przez intenet, najpierw wyskoczyły oferty promo, dopiero na końcu, skrzętnie ukryta była oferta podstawowa. Sku***y!

a
ares500@wp.pl

wygrałem z Energą, walczyłem około 2 miesięcy. Osoby które pisały do mnie na maila, nie mogłem odpisać bo nie miałem adresu mailowego.

Krótko opiszę dokumenty otrzymane z energii tj. reklamację, zawartą umowę, pismo energii odmowne, ostanie rachunki, zrobić kopie, dokładnie opisać zaistniałą sytuację od momentu podpisania umowy do momentu otrzymania odpowiedzi odmownej. Następnie napisać wniosek do Rzecznika Konsumentów i dostarczyć do niego w/w dokumenty. Ja czekałem około półtora miesiąca na odpowiedź, dzięki której w energii podpisałem drugą umowę na moich warunkach, bez żadnych konsekwencji, a stara umowa anulowana. Pozdrawiam

G
Gość

czy energa kłamie? czy pracownicy są tak szkoleni, że klient musi podpisać umowe G21k z ubezpieczeniem, mówiąc, że nie jest mozliwe podpisanie umowy g11 bez ubezpiecznia? Rzecznik praw konsumentow powinien zlozyc pozew zbiorowy wraz z żądaniami odszkodowania.

b
bialogard

Tragedia u mnie sytuacja byla taka ze tylko zurzylam 2 kw i za to dostalam rachunek 120 zl. Masakra....czy ktos zrobi z nimi porzadek?

Poszlam do enera bialogard aby ten problem rozwiazac.Zero pomocy jak rozwiazac ten problem. Przecie to nie mozliwe aby placic za 2 kw tyle kasy. Okazalo sie szanowana korupcyjna pani poprostu mnie oszukala. Nie moglam ani rozwiazac umowy ani nic. Dopiero szperanie po internecie podpowedzialo jak mam rozwiazac ta umowe. LUdzie uwazajcie na oszustow.

G
Gość

Ja chciałam zwykłą taryfową umowę z urzędu. Pani dała wniosek, wypełniam i pani kładzie dopiero karteluchy z informacjami, patrzę ,że to oferta i to droga jak zaraza. Mówię ,że nie chcę żadnych ofert, tylko podstawkę. No oni nic innego nie podpisują,mogę sobie próbować na infolinii (punkt we Włocławku). Pół roku tyle zajęło wyegzekwowanie umowy z urzędu, bo robili schody na siłę z dosłownie wszystkim,nawet podpisaną ,odesłaną olali i po setnym telefonie stwierdzili ,że jej nie ma bo im podpis niezawyraźny. I dalej bitwa. Umowę zaczęli od niewysyłania faktur pół roku, olania reklamacji i na skumulowanej fakturze zamiast rozliczenia niedostarczonej poprzedniej ,wliczyli ją jako kwotę zadłużenia.W kopercie był też świstek o super premii 100 zł na rachunek za prąd, jeśli zmienię umowę na tą z ubezpieczeniem...Tak się bawią. Ja to chyba podeślę na subiektywnieofinansach,może się zaintereszą.

G
Gość m.

Bede na dniach podpisywac umowe z Energa. Prosze dac wskazowki jak nie zostac oszukanym i faktycznie podpisac umowe z taryfa g11.

G
Gość
31 stycznia, 23:13, Klient3:

Oszustwo trwa nadal. Po wizycie w tym tygodniu inny trol na Dworcowej nie informuje o żadnej innej taryfie jak tylko z K. Przedstawił trzy tabele cenników, każda z "K" i każda z jakimś "bonusem"....majstrem, kartą lotos i ch..j wie co jeszcze. Nie ma wg nich innych taryf, nie pojęte, że taki syf jest w enerdze Koszalin

Ja mam to samo dzisiaj. Powiedzieli że nie ma takiej taryfy G 11 , bo są już stare i przepisy się zmieniły

A
Asia
6 stycznia, 17:04, Danek:

Danek. Ja z trochę innej beczki ale w kwestii energii z Gdańska. Siostra kupiła działkę rekreacyjną na Kaszubach. Przez rok nie używany obiek zużył od 12/2019 wg Energii 976 kWh na około 600 zł. Jak się okazuje do umowy wpisano stan licznika sprzed ponad 2 lat a sam licznik nie był wymieniany u poprzedniego właściciela także kilka lat ale energa obrót twierdzi że Energa operator podała poprawne wskazania wbrew faktom. Ponadto na złożona reklamacje oprócz b.szybkiej wymiany licznika do dziś niema odpowiedzi ale energa twierdzi że byla. Kpina z klientów i prawa. Sprawa u koordynatora URE i rzecznik praw konsumenta. Energa idzie w zaparte od 6 m-cy. Porażka i to jest spółką skarbu państwa nic się nie zmienia układy i urzednicza głupota nadal góra.

Witam. Mam podobna historię, woj. pomorskie,proszę o kontakt: karnafel74@wp.pl

G
Gość

Witam,

Proszę zgłosić reklamację na energa24, bądź odręcznie w salonie sprzedaży Energa Obrót.

Ja powołałem się na nierzetelnie przedstawioną ofertę, nakierunkowaną tylko i wyłącznie na niekorzystną dla klienta opcję - G11k. Proszę również wspomnieć o takich sygnałach w Internecie, tak jak na tej stronie. Następnie powołałem się na słynną decyzję UOKiK w sprawie Energi i jej praktyk (dostępna w Internecie). W podsumowaniu proszę poprosić o SKORYGOWANIE umowy na TARYFĘ G11 (G11k to OFERTA). U mnie przeszło za pierwszym razem, powodzenia.

K
Klient3

Oszustwo trwa nadal. Po wizycie w tym tygodniu inny trol na Dworcowej nie informuje o żadnej innej taryfie jak tylko z K. Przedstawił trzy tabele cenników, każda z "K" i każda z jakimś "bonusem"....majstrem, kartą lotos i ch..j wie co jeszcze. Nie ma wg nich innych taryf, nie pojęte, że taki syf jest w enerdze Koszalin

a
ares500

dostałem negatywną odpowiedź z energii, odpowiedź była szablonowa i złodziejska. Zamierzam dalej walczyć ze złodziejami, chcę udać się do Rzecznika Praw Konsumenckich. Osoby zainteresowane proszę o kontakt mój adres meilowy ares500@wp.pl. Przy większej ilości osób można nagłośnić w środkach masowego przekazu na przykład w Interwencji Polsatu

E
Energa to zlodzieje

To co sie dzieje w tej enerdze to jest tragedia. Rowniez zostalam oszukana. Dostalam w spadku mieszkanko po mojej babci. Mieszkanie ma ok 25 m2. Bez lazienki i kuchni. Mieszkanie do remontu. Stoi puste. Jakie bylo moje zaskoczenie kiedy dostalam rachunek za prad. Prad za 2 kwh do zaplaty 89 zl. Dostalam szoku. Energa Bialogard tak oszukuje swoich klientow. Oczywiscie zmienilam unowe na inna osobe. Jedyna mozliwosc. I myslam ze wszystko bedzie ok. Oczywiscie kolejny szok. W tym mieszkaniu nikt nie mieszka. A kolejny rachunek za prad za 2 tyg to 180 zl. QWA mac. Czy ktos tym sie w koncu zajmie!?

G
Gość
6 stycznia, 22:26, Łotr:

Powiem wam że tłumaczenia przedstawiciela firmy Energa są kłamstwem. Pracownicy na ulicy Dworcowej są doskonale przeszkoleni lub poinformowani jak oszukiwać swoich klientów, doskonałym przykładem tych oszustw są pytania jakie są zadawane, "czy chce Pan umowę ze stałą ceną? to znaczy z gwarancją że przez określony czas nie wzrośnie cena za energie" nieświadomy klient oczywiście wyraża na to zgodę i dodatkowo dostaje do podpisania dokument że wyraża zgodę na ofertę a kto przeczyta na miejscu umowę i ofertę gdzie po części jest ona pisana w języku technicznym. Część klientów wie o oszustwach i prosi o zwykłą umowę z taryfą G11 a pracownik i tak daje do podpisania umowę gdzie na drugiej lub trzeciej stronie umowy jest rozdzielona taryfa od Operatora G11 a od sprzedawcy i tak widnieje G11K czyli z ofertą (oszustwo)

Dodatkowo pracownicy ci maja narzucone przez centralę obowiązek zawierania takich umów w określonej ilości miesięcznie, jeżeli pracownicy nie wyrobi normy to kierownik takiego biura jest wzywany na rozmowę że nie wywiązuje się z celów ale jak się wywiąże to dostaje kasiorkę w postaci premii. Ten proceder w Enerdze trwa od 2018roku i nie tylko w Koszalinie ludzie są bezsilni, jestem zdziwiony że dopiero dzisiaj GK o tym pisze. Klient widzi co się stało dopiero po pierwszym lub drugim rachunku czyli po 2 lub 4 miesiącach od podpisaniu umowy a czas rezygnacji to 14 dni od podpisania umowy, nieźle to sobie wymyślili. Chciałem w połowie roku 2019 ściągnąć kogoś z TVN-u żeby narobili z tym gnoju i pokazali w telewizji mordy tych oszustów z Dworcowej ale dałem sobie spokój. Nie dajcie się oszukiwać jeżeli nie możecie przeczytać całej umowy to zwróćcie uwagę żeby na umowie nie była napisana taryfa z literka K np. G11K, G12K, literka K to jest ich oferta z i dodatkowe koszty. Nie chce tu się rozpisywać o taryfach ale powinna być zwykła taryfa G11, G12 lub G11W tylko nie K. Dodatkowo nie podpisujcie żadnych ofert i uważajcie na grubego, zarosniętego trola on bezczelnie oszukuje. Oni wiedzą że umowę można rozwiązać natychmiast do 14 dni ale nie informują o tym no bo wiecie premia. Dzwoniąc na infolinię Energa usłyszycie że to niedozwolona praktyka i tak nie można i że pracownik może zaproponować taryfę z oferta ale klient nie musi wyrażać na to zgody a w punkcie u pracownika usłyszycie że maja tylko taryfy z ofertą co jest kłamstwem i oszustwem.

Głosu Koszaliński nie powinny być od rozwiązywania takiego problemy a jakaś instytucja rodzaju rzecznika praw konsumenta ale tez mają to gdzieś. Jeszcze raz uważajcie na grubego!!! jest bezczelny.

7 stycznia, 17:06, Klient:

Ja też mimo że chciałem umowę z taryfą G11 bez opłaty handlowej zostałem poinformowany że mają tylko takie w pakietach i że albo podpisuje albo będę przy świeczce siedział. I podpisałem, teraz jestem w trakcie zerwania pakietu z kara za zerwanie umowy. Złodziejstwo.

Niestety to samo mnie spotkalo. Jednakze nadmieniam ze pytajac sie pani o zerwanie umowy wraz z demontazem licznika czy bedziemy placic cokolwiek powiedziala ze nie. Ze zadnej kary nie bedziemy placic. Jednak juz 2 razy nas w ch.. a zrobila i niech tylko przyjdzie jakas kara umowna to jej to w gebe wsadze. Placic na pewno nie bede. Zrobie taka rozrube ze albo ja zabiora albo mnie.

a
ares500

07.01.2020r. złożyłem pisemną reklamacje w Enerdze w Koszalinie przy ul. Dworcowej, czekam z Centrali na odpowiedź.

R
Robert

Złodzieje a prezesa do więzieni na 5 lat

Przejdź na stronę główną Głos Koszaliński
Dodaj ogłoszenie