Najważniejszym producentem samochodów osobowych pozostaje w Polsce Fiat Auto Poland, którego tegoroczny wynik w wysokości 104,3 tys. sztuk stanowi 73,6% rynku. Blisko 30-procentowy wzrost produkcji pozwolił na umocnienie pozycji lidera i zwiększenie udziału w polskim rynku o 4,9 pproc.
Najbardziej dynamiczny wzrost osiągnęła produkcja samochodów w gliwickiej fabryce Opla. Od początku roku powstało tam 21,8 tys. aut, o 63,4% więcej niż przed rokiem. Tym samym Opel Polska zwiększył swój udział w rynku o 4,1 pproc., do 15,4%. Co drugi samochód, opuszczający taśmy montażowe gliwickiej fabryki to Astra IV (ponad 11,5 tys. sztuk).
Prawie 13-procentowy wzrost wykazała produkcja Volkswagena. W poznańskich zakładach wyprodukowano 10,9 tys. aut, co daje producentowi 7,7% udziału w rynku.
W najgorszej sytuacji jest obecnie FSO, jedyna firma działająca na krajowym rynku, która odnotowała dotkliwy spadek produkcji - wynik nieco ponad 4,8 tys. aut jest o 65,5% mniejszy od ubiegłorocznego.
Coraz mniejszy odsetek samochodów krajowej produkcji pozostaje na polskim rynku. W ciągu pierwszych dwóch miesięcy roku polscy klienci kupili 3 025 aut wyprodukowanych w kraju, co stanowi 2,13% tegorocznej produkcji. Przed rokiem było ich nieznacznie więcej - 2,77%.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?