Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Z roku na rok rośnie zatrudnienie w koszalińskim ratuszu. Jak to tłumaczą urzędnicy?

MARZENA SUTRYK
Z roku na rok rośnie zatrudnienie w koszalińskim ratuszu. Jak to tłumaczą urzędnicy?
Z roku na rok rośnie zatrudnienie w koszalińskim ratuszu. Jak to tłumaczą urzędnicy? archiwum
Od 2002 roku 6 etatów przybyło w Wydziale Geodezji, Kartografii i Katastru. - Tu doszły nowe zadania wynikające z ustawy o infrastrukturze informacji przestrzennej, rozporządzenia w sprawie ewidencji miejscowości, adresów i ulic - ustawa narzuciła m.in. konieczność utworzenia, rejestrację i aktualizację zbiorów tzw. metadanych - mówi rzecznik Robert Grabowski.

- To też prace przygotowawcze związane ze zmianą granic administracyjnych miasta z uwagi na włączenie Jamna i Łabusza, związana z tym kompleksowa modernizacja ewidencji gruntów (założono ewidencje dla 18.393 budynków oraz 20.521 lokali).

Kolejne 6 etatów przybyło w Wydziale Inwestycji, który był wcześniej Wydziałem Infrastruktury Komunalnej i Ochrony Środowiska. Tu przyjęto 4 osoby m.in. do wydawania decyzji środowiskowych oraz do programów ochrony środowiska, m.in. przed hałasem. Te osoby pracują teraz w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, 2 osoby zajmują się rozliczaniem inwestycji i remontów.

5 etatów więcej w kolejnych latach zyskał Wydział Nieruchomości. - Zmiana liczby zatrudnionych osób jest spowodowana zwiększeniem realizowanych zadań oraz spraw prowadzonych na wniosek wynikających m. in. ze zmian przepisów dotyczących przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości - mówi Robert Grabowski. - Wynika to także ze zmiany przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, rozszerzenia granic miasta - to prowadzenie gminnego zasobu nieruchomości przed przejęciem, potem założenie teczek i zaewidencjonowanie, wydawanie zgód na zajęcie nieruchomości w związku z budową infrastruktury, naliczanie opłat adiacenckich.

Lista nowych zadań w przypadku tego wydziału, którą nam przedstawiono, jest wyjątkowo długa. Dlatego oszczędzimy naszym Czytelnikom dalszej wyliczanki i zajrzymy do kolejnych wydziałów.

4,5 etatu dostał dodatkowo Wydział Architektury. Jakie tym razem uzasadnienie? - Po zlikwidowaniu Miejskiej Pracowni Urbanistycznej zdecydowano, że niektóre miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego będą jednak realizowane siłami Wydziału. Obecnie jego pracownicy przygotowują 8 planów. Do tego doszły nowe zadania związane z Jamnem i Łabuszem - słyszymy.

4 etaty dostało Biuro Zarządzania Kryzysowego. - Wprowadzono nowe przepisy związane z bezpieczeństwem imprez masowych, pojawiło się szereg nowych zadań związanych dawniej z obroną cywilną - obecnie zarządzaniem kryzysowym, pojawiła się m.in. komisja bezpieczeństwa, w której uczestniczą wszystkie służby - padają argumenty.

Kolejne 4 etaty przydzielono dla Miejskiego Zespołu Orzekania o Niepełnosprawności. Tu pada krótkie: - Miasto przejęło nowe zadania wraz z pracownikami.

O 3 etaty zwiększyło się zatrudnienie w Wydziale Komunikacji. - Nowe zapisy ustawy o kierujących, nowe zadania związane z kontrolą ośrodków szkolenia kierowców, wydawanie i kontrola zezwoleń na przewozy, poprawa obsługi interesantów w Wydziale Komunikacji (sprawne wydawanie dokumentów, likwidacja wcześniejszych uciążliwości związanymi z kolejkami) - wylicza rzecznik ratusza.

Po 2 etaty zyskał: Wydział Spraw Obywatelskich (z uwagi na sprawy związane z wydawaniem dowodów osobistych i poprawę jakości obsługi interesantów - słyszymy, że kolejki są zdecydowanie mniejsze, a obsługa sprawniejsza). 2 etaty więcej ma też Urząd Stanu Cywilnego. - Potrzebni byli pracownicy do obsługi administracyjnej zmiany imion i nazwisk i obsługi kancelaryjnej USC. Trwa również przez cały czas nanoszenie danych z akt USC do systemu informatycznego - mówi Robert Grabowski.

O 2 etaty więcej jest w Biurze Zamówień Publicznych.

I na koniec zostały nam pojedyncze "rodzynki" - tzn. te wydziały i stanowiska, gdzie doszło po 1 etacie. To Wydział Edukacji (z uwagi na środki unijne, stypendia unijne, socjalne, szkolne, programy unijne), audytor wewnętrzny (utworzono stanowisko audytora wewnętrznego na podstawie odrębnych przepisów), radcowie prawni (potrzeba rozbudowania i usprawnienia obsługi prawnej Urzędu, pełnomocnik ds. uzależnień (rozbudowa zadań związanych m.in. z profilaktyką, współpraca z organizacjami społecznymi, Akcja Lato i Bezpieczne Ferie) oraz rzecznik prasowy i tu utworzenie w 2007 roku dodatkowego stanowiska ds. kontaktów z mediami i obsługi strony internetowej.

Czekamy na opinie

Czy Waszym zdaniem taki stan zatrudnienia jest słuszny? Jak oceniacie sprawność obsługi w ratuszu i jakość pracy urzędników? Czekamy na Wasze komentarze, listy,które możecie przesyłać na adres redakcji albo na maila: [email protected] .

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!