Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Z Rumunii wyjeżdża w świat

ARTUR KOSTECKI
Logan van ma pozwolić na zdobycie nowych klientów.
Logan van ma pozwolić na zdobycie nowych klientów. Renault
Wyprodukowano pierwszą furgonetkę pod marką Dacia. Logan van pojawi się na rynku rumuńskim i bułgarskim w lutym, a w innych państwach pod koniec 2007 roku.

Logana zaprojektowano z myślą o klientach poszukujących auta prostego, ale jednocześnie nowoczesnego i ekonomicznego. Przeznaczony zostanie dla rzemieślników i handlowców, ale także dla użytkowników lubiących małe i średnie pojazdy.
Z boków i z tyłu
W modelach logana zastosowano dwa silniki benzynowe: 1,4 MPI 55 kW i 1,6 MPI 64 kW oraz silnik wysokoprężny 1,5 dCi 50 kW. Poziom bezpieczeństwa logana jest identyczny jak w przypadku logana MCV. Zastosowano tu także drzwi boczne, podobnie jak w autach osobowych. To ważne rozwiązanie, ponieważ ułatwia dotarcie do części ładunkowej z prawej i lewej strony. Dostęp od tyłu pojazdu zapewniają dwuskrzydłowe, uchylne drzwi, dzielone w układzie 1/3 - 2/3.
Na etapie projektowania konstrukcję nadwozia logana MCV i logana van tworzono z myślą o ich wykorzystaniu zarówno w charakterze samochodów osobowych, jak i pojazdów dostawczych. Dlatego też ich wytrzymałość i sztywność spełnia w całości wymagania stawiane pojazdom dostawczym, nie tracąc przy tym na poziomie komfortu, jak i jakości prowadzenia pojazdu. Logan van umożliwi pozyskanie większego przywiązania klientów do marki Dacia na terenie Rumunii. Na pozostałych rynkach logan van będzie samochodem mającym na celu zdobycie nowych grup klientów. W usytuowanych na terenie Rumunii zakładach Dacii w Pitesti produkowane są również modele logan sedan i logan MCV. Maksymalna zdolność produkcyjna logana van wynosi 200 pojazdów dziennie. Model został opracowany na bazie logana MCV, co pozwoliło znacznie ograniczyć koszty opracowania oraz wprowadzenia go do produkcji. Kwota inwestycji wyniosła 110 milionów euro, a całkowity koszt opracowania i wprowadzenia obu modeli na rynek wyniósł 154 miliony euro.
Konstrukcja nadwozia umożliwia przewóz ładunków o masie do 800 kilogramów. Przestrzeń ładunkowa ma 2,85 metra sześciennego.
Od Maroka po Brazylię
Obecnie logan jest oferowany w 51 krajach. W 2006 roku w programie logan pojawiły się istotne zmiany. Przede wszystkim zastosowano jednostkę wysokoprężną oraz silnik benzynowy 1,6 16V. Od października do grudnia w Rumunii i Bułgarii sprzedano ponad 3,8 tysiąca tych aut. Logan jest obecnie produkowany w zakładach w Rumunii, w Rosji, w Maroku i w Kolumbii. W pierwszej połowie tego roku produkcja zostanie uruchomiona także w Iranie, Brazylii i Indiach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!