ZAŁOGA SAMOLOTU TU-154M
- mjr pil. Robert Karol GRZYWNA urodzony w 1974 roku, absolwent Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych (1997- pilot samolotu) i Akademii Obrony Narodowej. Od 1997 roku służył 36 specjalnym pułku lotnictwa transportowego, od 2009 r. jako dowódca załogi. Odznaczony Brązowym Medalem Za Zasługi dla Obronności Kraju.
- kpt. pil. Arkadiusz PROTASIUK urodzony w 1974 roku. W 1997 roku ukończył Wyższą Szkołę Oficerską Sił Powietrznych w Dęblinie. Absolwent politologii Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych na UW oraz studiów podyplomowych w Wojskowej Akademii Technicznej w zakresie integracji europejskiej i bezpieczeństwa narodowego. Od 1997 roku służył w 36 specjalnym pułku lotnictwa transportowego jako dowódca klucza, nawigator, a od 1 lipca 2007 roku jako oficer sekcji. Odznaczony Brązowym Medalem za Zasługi dla Obronności Kraju.
- por. Artur Karol ZIĘTEK urodzony w 1978 roku, w 2001 roku ukończył Wyższą Szkołę Oficerską Sił Powietrznych (inżynier dowódca). Od 2007 roku służył w 36 specjalnym pułku lotnictwa transportowego jako starszy pilot.
- chor. Andrzej MICHALAK urodzony w 1973 roku. W 1996 roku ukończył Szkołę Chorążych Personelu Technicznego Lotnictwa. Absolwent Wyższej Szkoły Handlu i Finansów Międzynarodowych. Od 1996 służył w 36 specjalnym pułku lotnictwa. Ostatnie zajmowane stanowisko starszy technik obsługi pokładowej. Odznaczony Brązowym Medalem za Zasługi dla Obronności Kraju.
- Natalia Maria JANUSZKO urodzona w 1987 roku. Studentka Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Pracownik cywilny 36 specjalnego pułku lotnictwa transportowego.
- Justyna MONIUSZKO urodzona w 1985 roku. Studentka Politechniki Warszawskiej Wydziału Mechaniki, Energetyki i Lotnictwa na kierunku lotnictwo. Pracownik cywilny 36 specjalnego pułku lotnictwa transportowego.
- Barbara M. MACIEJCZYK urodzona w 1981 roku. Absolwentka Studium Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Pracownik cywilny 36 specjalnego pułku lotnictwa transportowego.
Wpisz się do Księgi Kondolencyjnej
Maszyną, która rozbiła się na lotnisku w Smoleńsku był jeden z dwóch Tu-154M znajdujących się na stanie 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego z Warszawy. Samoloty tego typu mogą zabierać w zależności od zabudowy wnętrza ok. 100 osób. Załoga to zazwyczaj 4 osoby plus kolejne 3 lub 4 personelu pokładowego.
Zniszczony egzemplarz nosił numer burtowy 101. Został wyprodukowany w Rosji w 1990 roku. Resurs techniczny określono na 30 tysięcy godzin spędzonych w powietrzu lub 25 lat służby. Dotychczasowy nalot maszyny to 5141 godzin.
W czasie 20 letniej eksploatacji była ona trzykrotnie remontowana. Ostatni remont główny został ukończony 21 grudnia 2009 roku. Określono, że po nim samolot będzie mógł spędzić w powietrzu 7500 godzin, z czego do dnia 9 kwietnia 2010 roku wylatał blisko 138 godzin. Wszystkie obsługi bieżące były wykonywane zgodnie z obowiązującymi procedurami.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?