Od razu wyjaśnijmy - w dobie zagrożenia koronawirusem w przychodniach - zanim pacjent skieruje tam swoje kroki - wskazany jest przede wszystkim kontakt telefoniczny. To wszystko z uwagi na bezpieczeństwo zdrowotne.
- Dziękujemy za rozpowszechnienie informacji o kontakcie telefonicznym z nami, to zadziałało - przyznaje doktor Mielczarek.
- Teraz z kolei linie telefoniczne są u nas wciąż zajęte. Dlatego polecam założenie Indywidualnego Konta Pacjenta przez internet. Ja takie konto założyłem i zapewniam - to bardzo łatwe - mówi lekarz i podpowiada, jak zabrać się za aktywowanie IKP: - Trzeba otworzyć stronę: www.pacjent.gov.pl . Następnie zalogować się, wybrać sposób logowania (trzeba skorzystać z profilu zaufanego, może to być poprzez stronę banku, z którego na co dzień korzystamy. Nie wiem jednak, czy każdy bank daje taka możliwość. To załatwia się także przez internet. Na pewno można skorzystać z tego za pośrednictwem strony PKO BP. Następnie trzeba zaakceptować warunki korzystania z portalu INTERNETOWE KONTO PACJENTA, uzupełnić dane kontaktowe na tym koncie (sms, mail) i gotowe - kończy pan doktor.
- Dzięki temu wystarczy potem zadzwonić do przychodni po receptę jeden raz i nie trzeba robić już tego ponownie, by uzyskać kod recepty; kod recepty zostanie wysłany z przychodni automatycznie smsem albo mailem.
- Z pewnością znacznie usprawni to możliwość otrzymania recepty smsem przez pacjenta, a także odblokuje telefony w przychodni dla pacjentów, gdyż pacjenci nie będą musieli wykonywać drugiego telefonu po odbiór kodu - wyjaśnia Maciej Mielczarek.
Zobacz także Sergiusz Karżanowski, lekarz z Koszalina o koronawirusie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?