Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zamiast autobusu nr 1 Koszalin - Mielno będzie... statek. Taki jest plan na następne wakacje

Marzena Sutryk
Marzena Sutryk
Koszałek pływa co sezon po Jamnie od ponad dziesięciu lat, bo od wakacji 2009 roku, i nadal będzie pływał, natomiast nowy statek będzie uzupełnieniem oferty MZK Koszalin
Koszałek pływa co sezon po Jamnie od ponad dziesięciu lat, bo od wakacji 2009 roku, i nadal będzie pływał, natomiast nowy statek będzie uzupełnieniem oferty MZK Koszalin Radosław Brzostek
W najbliższych dniach ma być podpisana umowa na produkcję nowego statku dla Koszalina, który będzie pływał po jeziorze Jamno. Pierwszy rejs jest planowany w sezonie letnim w 2021 roku.

O samym pomyśle już informowaliśmy - w Miejskim Zakładzie Komunikacji w Koszalinie zapadła decyzja, że warto zainwestować w drugi statek, który - obok Koszałka - będzie pływał po jeziorze Jamno na trasie Jamno Przystań - Unieście II Przystań. Z tą różnicą, że Koszałek to niewielki statek wycieczkowy, natomiast ten nowy ma pomieścić 120 osób i dopływać z Koszalina do Mielna w kwadrans.

Co więcej - w sezonie letnim ma zastąpić na stałe autobus miejski linii nr 1 - słynną „jedynkę”, która od lat kursowała w wakacje dowożąc mieszkańców Koszalina nad morze. Z roku na rok ta forma komunikacji stała się coraz bardziej uciążliwa ze względu na korki na krajowej „jedenastce”. Do tego dochodzi aspekt ekologiczny. Stanęło więc na tym, że trzeba kupić statek z wykorzystaniem dofinansowania unijnego (ponad 2 mln zł).

Do przetargu, który był ogłoszony w październiku, stanęły dwie firmy. Przedmiotem zamówienia było zaprojektowanie, wybudowanie, dostawa wraz z wyposażeniem statku pasażerskiego, opracowanie technologii wodowania i wyciągania statku wraz z zaprojektowaniem, wykonaniem i dostawą urządzenia transportowego do wodowania i wyciągania statku oraz jego postoju poza sezonem.

Wygrała oferta złożona przez ALUMILEX Gdynia PPUHR Sikorski, z ceną ok. 3,7 mln złotych. Planowany termin dostawy statku to 30 maj 2021 roku.

- Ze względu na wymogi proceduralne informacja o wyborze oferty została opublikowana w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Gdy minie termin na ewentualne odwołania, wówczas będzie można popisać umowę z wybranym wykonawcą - wyjaśnia Alicja Serafin, kierownik Działu Organizacji i Zamówień Publicznych w MZK.

Statek pasażerski typu katamaran będzie o napędzie hybrydowym. Hybrydowy napęd będą stanowiły dwa rodzaje silników: elektryczny, zasilany z baterii litowo-jonowych oraz spalinowy.

Część pasażerska statku będzie podzielona na część zadaszoną zamkniętą, część zadaszoną otwartą oraz część niezadaszoną otwartą, która będzie obejmować maksymalnie 25% przestrzeni pasażerskiej i będzie się znajdowała w tylnej części statku.

Statek ma pomieścić maks. 120 osób (z załogą). Na pokładzie ma być minimum 100 miejsc siedzących, miejsce na rowery, a także na wózki dziecięce i inwalidzkie.

Zobacz także: Mielno: Bieg ratownika 2019

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo