To zakup z unijnego projektu „Europejski kierowca”, w ramach którego od września w Zespole Szkół Technicznych w Szczecinku rusza kierunek mechanik-kierowca. Dodajmy, że w jego ramach szkoła kupuje także symulator jazdy ciężarówką.
Auto elektryczne będzie wykorzystywane na nauki jazdy tym specyficznym rodzajem pojazdu, a także na nauki uczniów – przyszłych mechaników - obsługi samochodów, które nieuchronnie pojawią się w większej liczbie na naszych drogach.
Nissan Lear to jeden z pionierów elektromobilności. Ma już swoje lata, ale niedawno przeszedł modernizację. Jego główną zaletą są niskie koszty eksploatacji. Jak można się dowiedzieć z fachowych testów, przejechanie 100 kilometrów kosztuje około 10 złotych.
Tyle zapłacimy za prąd do ładowania baterii. Minusem jest jej pojemność – standardowo auto na jednym ładowaniu powinno przejechać 150-200 kilometrów, ale w warunkach zimowych, przy włączonych urządzeniach elektrycznych zasięg spada nawet o połowę. Auto nie jest także tanie – kosztuje około 150 tysięcy złotych.
W codziennym użytkowaniu kłopotliwe jest też samo ładowanie – przy użyciu specjalnej stacji dokującej naładowanie akumulatorów do pełna zajmuje 45 minut, przy użyciu standardowego gniazdka 230 V aż osiem godzin.
W Szczecinku stacji ładowania jeszcze nie ma, ale planują je postawić w Komunikacji Miejskiej i leśnicy przy Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych. Jesienią zaś KM odbierze 10 autobusów elektrycznych.
POLECAMY:
Zachęcamy również do korzystania z prenumeraty cyfrowej Głosu Koszalińskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?