Zmiany w 500 plus: 600 plus dla pracujących i 400 plus dla niepracujących ZMIANA PRZEPISÓW 17.09.2019

fitzZaktualizowano 
Co dalej z 500 plus?
Co dalej z 500 plus? archiwum
600 plus i 400 plus. Czy będą zmiany w programie 500 plus? Zróżnicowanie 500 plus zaproponował główny ekonomista Pekao SA Marcin Mrowiec. Gdyby pracujący dostawali na dzieci 600 plus, a niepracujący 400, wzmocniłoby to motywację do znalezienia zatrudnienia. Wielu rodziców, gdy dostało wsparcie – od 1 lipca już na każde dziecko – zrezygnowało z pracy. Tymczasem gospodarce brakuje pracowników. 17.09.2019

Zmiany w programie: Komu 600, komu 400 plus

Zróżnicowanie 500 plus na 600 i 400 główny ekonomista banku podał jako przykładowe i dotyczące tyko osób unikających pracy. Mogłoby ono nie dotyczyć tych matek, które mają kilkoro dzieci i pracować nie mogą, a także niepełnosprawnych.

Zdaniem Marcina Mrowca nasz system socjalny powoduje, na który składają się także zasiłki, powoduje, że nie opłaca się pracować zwłaszcza ludziom ze słabymi kwalifikacjami, a więc niemogących dużo zarobić, zarazem tracących wsparcie wraz z nawet małym zarobkiem. Zarobek ten niewiele przewyższa zasiłki, a przeciez trzeba chodzić do pracy.

Podział 500 plus na 600 i 400 zachęciłby do aktywności zawodowej.

Inna sprawa, że gospodarce bardziej potrzebni są specjaliści, pracownicy o większych kwalifikacjach. Należałoby więc – według Marcina Mrowca – pomyśleć nad szerokim programem praktycznych szkoleń.

Efekty 500 plus – liczba nowych dzieci

  • 2015: 369.000
  • 2016: 382.000
  • 2017: 402.000
  • 2018: 388.000

Czy 500 plus się utrzyma

Trudno powiedzieć, czy rząd, a w konsekwencji parlament, pójdą na zróżnicowanie 500 plus na 600 i 400. Wśród ekonomicznych komentarzy na razie przeważają te, które dotyczą zróżnicowania 500 plus od wysokości zarobków lub w ogóle uzależnienia wypłat tego świadczenia od średniej w rodzinie. Od początku krytykowano wrzucenie do jednego worka biednych i bogatych rodziców.

Póki co, rząd podtrzymuje dotychczasowe programy, a nawet obiecuje ich rozszerzenie – np. utrzymanie jednorazowej emerytury plus, czyli trzynastego świadczenia emerytalnego – o ile PiS znów wygra wybory.

Wciąż przybywa „plusów”, czyli kolejnych rodzajów wsparcia socjalnego, co przyczynia się m.in. do ograniczenia ubóstwa, jednak niekoniecznie dobrze wpływa na inne aspekty gospodarcze. Dlatego możliwe są korekty programów – po wyborach.

Sprawdź wszystkie plusy socjalne

  • 500 plus – miesięcznie na dziecko, od 1 lipca 2019 też na pierwsze

  • 300 plus – co rok dla uczniów bez względu na dochód w rodzinie

  • emerytura plus – jednorazowe świadczenie minimalne, w 2019 netto 888,25 zł

  • emerytura 4 plus – stałe świadczenie minimalne dla matek, które wychowały co najmniej czworo dzieci, a nie mają zwykłej emerytur

  • podatek plus (PIT zero) – od 1 sierpnia 2019 zwolnienie pracowników do 26 roku życia z podatku dochodowego, o ile nie przekroczą limitu zarobków

  • 500 plus dla niepełnosprawnych – okaże się jesienią, czy będzie zależeć od dochodu w rodzinie

  • 700 plus – obiecywany wzrost płacy minimalnej w 2020 do 2.450 zł brutto, czyli o 700 zł od czasu, gdy rządzi PiS (o 200 więcej niż w 2019)

polecane: FLESZ: Zmiany w logowaniu na konto. Uwaga na oszustów

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 24

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Ja bym zrobila 500 plus pod warunkiem ze choc jeden rodzic pracuje a nie zapie..alaja na czarno i biorą wszystkie mozliwe pieniadze z mops. Ludzie ogarnijcie sie wszystko jest oplacane z naszych podatkow. Dobra zmiana a wszystko drozeje. Uczciwie pracujacy ludzie nawet nie odczują 500 plus bo wszystko masakrycznie poszlo w gore. Kiedys wzieles 50 zl na zakupy i wrociles z pelna torba zakupow a teraz kupisz kilka rzeczy i 50 zl braknie.

K
KulawaNoga

A co w przypadku, gdy osoba dorosła - niezdolna do samodzielnej egzystencji nie posiada prawa do renty, a pracuje zawodowo?

Według Powiatowego Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności, dana osoba posiada znaczny stopień niepełnosprawności oraz niezdolność do samodzielnej egzystencji,

lecz w ZUS nie jest całkowicie niezdolna do pracy, co powoduje niemożność otrzymania renty socjalnej.

Czy mając na uwadze powyższe, dochód z tytułu umowy o pracę uzyskiwany przez osobę niepełnosprawną niezdolną do samodzielnej egzystencji, jest również objęty "kryterium dochodowym"?

Czy "kryterium dochodowemu" podlegają jedynie świadczenia finansowe ze środków publicznych otrzymywanych przez osobę niepełnosprawną i dodatkowe świadczenia? (które nie będą mogły przekroczyć 1600 zł).

G
Gość
22 lipca, 11:02, Brzeszczotto:

Jednak żeby nie zostawiać dzieci nieślubnych samych sobie oraz ścigać alimenciarzy (nałożenie haraczu alimentacyjnego na takich mężczyzn, to prosta droga do menelstwa i bezdomności), nasz rząd powinien nałożyć niewielki podatek na starych kawalerów (po 28 roku życia) zwany "bykowym" oraz na stare panny (po 24 roku życia) zwany "jałówkowym", niezależnie od tego czy mają "lewe" dzieci czy nie. W ten sposób byłby stworzony fundusz na utrzymanie dzieci nieślubnych w rodzinach zastępczych, a ci, którzy spłodzili takie dzieci pozamałżeńskie czy przedmałżeńskie, spokojnie by sobie pracowali i żyli, bez widma komornika lub więzienia na swoim życiowym horyzoncie.

stuknij się w głowę

G
Gość
22 lipca, 11:23, Brzeszczotto:

Jeżeli taka panienka z nieślubnym dzieckiem chciałaby je sama wychowywać, to powinna być zwolniona z podatku "jałówkowego", lecz powinna być pozbawiona prawa żądania jakiegokolwiek wsparcia finansowego od państwa, samorządu, czy ojca dziecka, no chyba, że ten ojciec sam z własnej woli chciałby ją wspierać finansowo. Nasz niepodległościowo-antykomunistyczny rząd powinien skorzystać z moich bezinteresownych sugestii i wcielić je w życie przy pomocy odpowiednich aktów prawnych. Kodeks rodzinny w obecnej postaci powinien być wyrzucony na śmietnik historii w miejsce czerwonych odpadów.

złożyć pozew o alimenty do ojca dziecka

G
Gość
2019-07-19T19:44:10 02:00, Gość:

Wszystko pięknie ładnie tylko moje dzieci zostały pominięte w tym programie ! Tylko dlatego ze sa pełnoletnie! Jedno uczy się technikum a drugie studiuje dziennie w dużym mieście ! Mimo iz sa pełnoletnie w dalszym ciągu sa na moim utrzymaniu ! Dlaczego tym dziecia nic się nie należy ? Dla mojej rodziny to bardzo poniżające i krzywdzące ... Aha i nie jesteśmy patologia tylko uczciwie pracującymi obywatelami którzy tez maja dzieci ..

2019-08-09T20:49:02 02:00, Gość:

Zgadzam się z Panią mój syn ma 18 lat i się uczy pełnoletni uczący się powinni mieć 500

20 sierpnia, 17:29, Gość:

Zgadzam się z tym mam 4 dzieci uczą się w technikach i studiują i nic im się nie należy oboje z mężem zasuwamy po 12 godzin żeby związać koniec z końcem ale lepiej dać dzieciom bogaczy będą mieli na wyjazdy do spa

wiele studentów dorabia

G
Gość
2019-07-19T19:44:10 02:00, Gość:

Wszystko pięknie ładnie tylko moje dzieci zostały pominięte w tym programie ! Tylko dlatego ze sa pełnoletnie! Jedno uczy się technikum a drugie studiuje dziennie w dużym mieście ! Mimo iz sa pełnoletnie w dalszym ciągu sa na moim utrzymaniu ! Dlaczego tym dziecia nic się nie należy ? Dla mojej rodziny to bardzo poniżające i krzywdzące ... Aha i nie jesteśmy patologia tylko uczciwie pracującymi obywatelami którzy tez maja dzieci ..

2019-08-09T20:49:02 02:00, Gość:

Zgadzam się z Panią mój syn ma 18 lat i się uczy pełnoletni uczący się powinni mieć 500

20 sierpnia, 17:29, Gość:

Zgadzam się z tym mam 4 dzieci uczą się w technikach i studiują i nic im się nie należy oboje z mężem zasuwamy po 12 godzin żeby związać koniec z końcem ale lepiej dać dzieciom bogaczy będą mieli na wyjazdy do spa

30 sierpnia, 12:19, Gość:

Dokladnie, jest to pominiecie osob ktorym sie nalezy, poniewaz ida na studia zeby kontynuowac nauke a nie dla frajdy to raz a dwa ze technikum wymaga sie wiecej i trzeba sie nie raz na korki wybrac. Powinno byc do konca 26rz

a może do końca życia

G
Gość
30 sierpnia, 11:49, Ona:

Ja pracuję za niska średnia . Czemu mi nie dadzą. Jeszcze do tego mam orzeczenie o niepełnosprawności. Ciężko jest przeżyć za te marne pieniadze.Czasami źle się czuje a pracować muszę. Takimi rząd sie nie zainteresuje.

30 sierpnia, 12:17, Gość:

Przeciez rusza program 500 dla niepelnosprawnychz wiec w czym problem?

500 dla niepełnosprawnych to jest kpina...trzeba być niezdolny do samodzielnej egzystencji..czli być „roślinką” prosze poczytac a potem się wypowiadac..

G
Gość
2019-07-19T19:44:10 02:00, Gość:

Wszystko pięknie ładnie tylko moje dzieci zostały pominięte w tym programie ! Tylko dlatego ze sa pełnoletnie! Jedno uczy się technikum a drugie studiuje dziennie w dużym mieście ! Mimo iz sa pełnoletnie w dalszym ciągu sa na moim utrzymaniu ! Dlaczego tym dziecia nic się nie należy ? Dla mojej rodziny to bardzo poniżające i krzywdzące ... Aha i nie jesteśmy patologia tylko uczciwie pracującymi obywatelami którzy tez maja dzieci ..

2019-08-09T20:49:02 02:00, Gość:

Zgadzam się z Panią mój syn ma 18 lat i się uczy pełnoletni uczący się powinni mieć 500

20 sierpnia, 17:29, Gość:

Zgadzam się z tym mam 4 dzieci uczą się w technikach i studiują i nic im się nie należy oboje z mężem zasuwamy po 12 godzin żeby związać koniec z końcem ale lepiej dać dzieciom bogaczy będą mieli na wyjazdy do spa

Dokladnie, jest to pominiecie osob ktorym sie nalezy, poniewaz ida na studia zeby kontynuowac nauke a nie dla frajdy to raz a dwa ze technikum wymaga sie wiecej i trzeba sie nie raz na korki wybrac. Powinno byc do konca 26rz

G
Gość
30 sierpnia, 11:49, Ona:

Ja pracuję za niska średnia . Czemu mi nie dadzą. Jeszcze do tego mam orzeczenie o niepełnosprawności. Ciężko jest przeżyć za te marne pieniadze.Czasami źle się czuje a pracować muszę. Takimi rząd sie nie zainteresuje.

Przeciez rusza program 500 dla niepelnosprawnychz wiec w czym problem?

O
Ona

Ja pracuję za niska średnia . Czemu mi nie dadzą. Jeszcze do tego mam orzeczenie o niepełnosprawności. Ciężko jest przeżyć za te marne pieniadze.Czasami źle się czuje a pracować muszę. Takimi rząd sie nie zainteresuje.

G
Gość
2019-07-19T19:44:10 02:00, Gość:

Wszystko pięknie ładnie tylko moje dzieci zostały pominięte w tym programie ! Tylko dlatego ze sa pełnoletnie! Jedno uczy się technikum a drugie studiuje dziennie w dużym mieście ! Mimo iz sa pełnoletnie w dalszym ciągu sa na moim utrzymaniu ! Dlaczego tym dziecia nic się nie należy ? Dla mojej rodziny to bardzo poniżające i krzywdzące ... Aha i nie jesteśmy patologia tylko uczciwie pracującymi obywatelami którzy tez maja dzieci ..

2019-08-09T20:49:02 02:00, Gość:

Zgadzam się z Panią mój syn ma 18 lat i się uczy pełnoletni uczący się powinni mieć 500

Zgadzam się z tym mam 4 dzieci uczą się w technikach i studiują i nic im się nie należy oboje z mężem zasuwamy po 12 godzin żeby związać koniec z końcem ale lepiej dać dzieciom bogaczy będą mieli na wyjazdy do spa

G
Gość
2019-07-19T19:44:10 02:00, Gość:

Wszystko pięknie ładnie tylko moje dzieci zostały pominięte w tym programie ! Tylko dlatego ze sa pełnoletnie! Jedno uczy się technikum a drugie studiuje dziennie w dużym mieście ! Mimo iz sa pełnoletnie w dalszym ciągu sa na moim utrzymaniu ! Dlaczego tym dziecia nic się nie należy ? Dla mojej rodziny to bardzo poniżające i krzywdzące ... Aha i nie jesteśmy patologia tylko uczciwie pracującymi obywatelami którzy tez maja dzieci ..

Zgadzam się z Panią mój syn ma 18 lat i się uczy pełnoletni uczący się powinni mieć 500

G
Gość
2019-07-22T10:06:01 02:00, Brzeszczotto:

Wsparcie finansowe w ramach programu "500 plus" powinno być kierowane wyłącznie do małżeństw. Z tego programu powinny być wyłączone panny z dziećmi, konkubinaty, czy związki zarejestrowane tylko w urzędach stanu cywilnego. Nasz narodowo-niepodległościowo-antykomunistyczny rząd nie powinien wspierać patologii, która dość często gości w tego rodzaju tzw. "wolnych związkach". Oczywiście to nie jest wina dzieci spłodzonych w tak nierządny sposób, ale rodziców już tak. Punkt szósty w Dekalogu mówi wyraźnie "nie cudzołóż". W tej kwestii nie ma żadnej dyskusji o wolności, czy narzucaniu takiego czy innego światopoglądu. Należy po prostu żyć zgodnie z Prawem Bożym, które jest tożsame z prawem naturalnym.

A co jeśli ktoś nie wyznaje żadnej religii, ale ma ślub cywilny. To nie jest "prawdziwe" małżeństwo?

G
Gość
2019-07-22T10:06:01 02:00, Brzeszczotto:

Wsparcie finansowe w ramach programu "500 plus" powinno być kierowane wyłącznie do małżeństw. Z tego programu powinny być wyłączone panny z dziećmi, konkubinaty, czy związki zarejestrowane tylko w urzędach stanu cywilnego. Nasz narodowo-niepodległościowo-antykomunistyczny rząd nie powinien wspierać patologii, która dość często gości w tego rodzaju tzw. "wolnych związkach". Oczywiście to nie jest wina dzieci spłodzonych w tak nierządny sposób, ale rodziców już tak. Punkt szósty w Dekalogu mówi wyraźnie "nie cudzołóż". W tej kwestii nie ma żadnej dyskusji o wolności, czy narzucaniu takiego czy innego światopoglądu. Należy po prostu żyć zgodnie z Prawem Bożym, które jest tożsame z prawem naturalnym.

Ho ho ho krucjata :)

G
Gość

No i co mąci . Przynane urzedowo więc nie kombinuj.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3