Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zmiany w McDonald's. Sieć rezygnuje z plastikowych słomek, a to dopiero początek

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Papierowe słomki mogą pozostawać w wodzie nawet przez 5,5 godziny bez namakania.
Papierowe słomki mogą pozostawać w wodzie nawet przez 5,5 godziny bez namakania. Dziennik Lodzki
Wprowadzenie papierowych słomek, nowych opakowań McFlurry i papierowych patyczków do balonów to elementy długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju McDonald’s - czytamy w komunikacie. Sieć chce w ten sposób ograniczyć gazy cieplarniane z restauracji, biur i w łańcuchu dostaw, recycling wszystkich odpadów z sal jadalnych oraz wprowadzenie opakowań wykonanych ze źródeł odnawialnych, certyfikowanych bądź z odzysku. Jak na nowości zareagują klienci sieci?

- Papierowe słomki, nowe kubki do lodów McFlurry i patyczki do balonów to dopiero początek. Wiemy, że jeszcze dużo pracy przed nami. Dobre rozwiązania, możliwe do wdrożenia w naszej skali, wymagają czasu. Intensywnie nad nimi pracujemy. Już wkrótce w restauracjach wdrożymy kolejne zmiany przyjazne środowisku– mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska, cytowana w komunikacie.

Polska jest pierwszym rynkiem w systemie McDonald’s, w którym wdrożono tak nowoczesne rozwiązanie. Nowe słomki, wykonane z papieru przeszły wiele testów pod kątem wytrzymałości, niezawodności i funkcjonalności.

- Papierowe słomki mogą pozostawać w wodzie nawet przez 5,5 godziny bez namakania. To ponad dwukrotnie dłużej niż ich poprzednia wersja. Zostały dopuszczone do kontaktu z żywnością certyfikatem ISEGA. Słomki oraz ich opakowania są wykonane w 100 proc. z papieru certyfikowanego przez PEFC. Produkty z tym oznaczeniem wspierają odpowiedzialną gospodarkę leśną– wyjaśnia Agnieszka Czarnecka, menadżer ds. zakupów McDonald’s Polska.

Ponadto McDonald’s zmienia także opakowania lodów McFlurry i patyczki do baloników na całkowicie papierowe. Rocznie w restauracjach zużywanych jest 160 milionów słomek, 23 miliony kubeczków McFlurry oraz 3,5 miliona patyczków do balonów.
Wprowadzenie nowych produktów w ponad 440 polskich restauracjach McDonald’s to wyzwanie nie tylko operacyjne.

Obejrzyj wideo:

Podatek cukrowy to zabieg fiskalny. Nie ma nic wspólnego ze zdrowiem Polaków

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak Disney wzbogacił przez lata swoje portfolio?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Zmiany w McDonald's. Sieć rezygnuje z plastikowych słomek, a to dopiero początek - Strefa Biznesu